Kamer kleiner laten lijken

Hee!
Ik heb een beetje een rare vraag.
Ik heb een redelijk grote kamer, en dit is opzich heerlijk maar hierdoor is het niet echt knus en gezellig. Nu ga ik m’n kamer veranderen en opnieuw verven enzo. Dus ik wilde vragen: hebben jullie een idee hoe ik m’n kamer kleiner/knusser kan laten lijken?

Ik heb al gegoogled, maar ik kan niks vinden, omdat bijna iedereen juist het tegenovergestelde wil :stuck_out_tongue:

Dankje!

Goede kleurcombinaties!

Haha wat voor dan?

ik denk veel warme kleure gebruiken, bruin/oranje/geel/beige en die richting. Wit maakt het juist groot.

knusheid kun je meestal wel bereiken met veel kussens, printjes, kleine lampjes, etc. verder (tenzij je dat al hebt natuurlijk) een bank in je kamer?

Hmm jaa dat is wel een goede. Ik zat misschien te denken al aan bruin. Maar ik wil ook weer niet te druk, omdat ik anders bang ben dat ik niet echt ontspan en in slaap kan vallen, snapje?

warmekleuren!

Donkere kleuren gebruiken
Rood, donkerroze, zwart… ect.

Fout. Ik doe de opleiding interieuradviseur, en daar heb ik als één van de eerste dingen geleerd dat wit niet de kleur is die je kamer groter laat lijken. Wanneer je bijvoorbeeld 1 muur in een donkere kleur doet, en de rest een lichtere ziet het er groter uit dan bijvoorbeeld alle muren wit.

Wat ik ook geleerd heb is dat je sfeer en gezelligheid creëert door licht. Zorg dat je sfeerverlichting hebt.

Wat betreft bruin, lijkt me een goeie keuze. Zou alleen niet alle muren doen in die kleur. Je kan ook een lichte bruin nemen, je hoeft niet een hele donkere te nemen. Als je dan je meubels lichter houdt, hou je toch de rust erin.

Oh en wat betreft het licht, zorg dat je ook lampen hebt die naar boven schijnen en het plafond verlicht. Veel mensen denken dat het licht naar beneden moet schijnen, maar zodra licht op het plafond schijnt met daarnaast nog andere lampen geeft dat juist een rust. :stuck_out_tongue:

Maak je kamer kleiner door een grote kast in het midden te plaatsen, en dan maak je van een gedeelte je slaap gedeelte [dus bed,bank,tv,IDK lekker knus] en het andere voor een kleren [inloop kast idee]
Teminste dat ben ik van plan met mijn kamer.

Ik vind een witte ruimte JUIST groter (zal wel aan mij liggen…) :stuck_out_tongue:

@ Wipneusje: Wauw bedankt! Dat lijkt me echt een superleuke opleidng trouwens wat je doet.

http://images7.images-speurders.nl/images/88/8867/88677147_1_detail.jpg

zoiets? en dan natuurlijk niet tegen de muur maar je kamer ermee in 2-en splitsen? heb je toch 2 knusse hoekjes als je het verder leuk inricht

@ Deerotic: Jaa aan zoiets zat ik ook al te denken. Maar dan moet bijvoorbeeld die grote kast aan de achterkant ook mooi zijn (/ mooi gemaakt worden) he?

Je kan er ook 1 nemen met een dichte achterkant, zodat je echt een wand hebt :slightly_smiling_face:

Haha als je moet kiezen tussen 4 muren wit of 4 muren een donkere kleur kan je voor een ruimtelijk effect beter wit nemen ja. Maar doordat je één muur donker maakt valt het licht beter, en dan lijkt de kamer uiteindelijk ruimer.

Wist ik eerst ook niet hoor xD

Ik was vooral aan het denken aan een kast zoals HEARTxCore heeft gepost. met een paar mooie manden er in en veel fotolijstjes.

of als je een dichte kast heb kan je aan de achterkant een sticker doen? Op ebay zijn er veel mooie.
Je kan ook tegen je kast dan je bed zetten voor een effect zoals:

http://simplydecoration.com/wp-content/uploads/2007/09/bedroom-wall-sticker.jpg

of

http://www.dezignwithaz.com/images/bed-frame-headboard-wall-decals.jpg

maar dat ligt natuurlijk aan welk soort bed je hebt en je kamer indeling.

Ik vind het ook echt heel leuk =D
Heb net stage gelopen bij een interieuradviseur, en die maakte echt de meest mooie dingen!
Was heel leuk om met hem mee te lopen!

haha ik heb dat in mijn kamer, en dat klopt inderdaad!