Kamer drama.

Begin dit jaar hoorde ik van mijn ouders dat me zus in november in Australie stage zou gaan lopen en dat ik dan haar kamer mocht hebben (ze heeft de grootste kamer), omdat ze als ze terug zou komen op kamers zou gaan. Rond juni dit jaar hoorde ik dat het verplaatst zou worden naar december, omdat ze geen stage plek kon vinden.
Nou heb ik vorige maand gehoord dat het februari werd en nu hoor ik net dat het Mei word!
Ik ben echt super boos, want ik had nu al die kamer kunnen hebben. November - Mei, dat scheelt 6/7 maanden! Ik heb nu ook het gevoel dat ik volgende maand ga horen dat het weer word opgeschoven naar juni ofzo…
Ik wil echt super graag die kamer omdat ik me echt doodschaam voor deze kamer. Hij is super kinderachtig, maar ik mag hem niet veranderen omdat me ouders willen wachten tot ik de kamer van me zus heb.
Nou heb ik een vraag aan jullie, hoe zorg ik dat ik die kamer toch in februari krijg? Me zus zegt dat ze niet mijn kamer wilt hebben in februari, want dat moet ze 3 maanden opgescheept zitten met deze kamer. Mijn moeder wilt ook niet dat we eerder gaan ruilen omdat ze vind dat mijn zus daar geen tijd voor heeft, ze moet ‘heel veel leren’.
Ik ben zo verdrietig, ik wil echt niet meer deze k*t kamer. Altijd als ik met vriendinnen afspreek, ga ik naar hun huis toe omdat ik me schaam voor me kamer.

Weet iemand hoe ik me ouders moet overhalen?

Het is de kamer van je zus. En als zij de komende tijd het huis nog niet uit gaat heb je gewoon dikke pech. Waarom heb jij het recht op haar kamer?

Niet. Het is toch logisch dat jij moet wachten tot je zus weggaat? Dat de datum telkens opgeschoven wordt, is niet fijn voor jou, maar ook niet voor haar. Ik stel me voor dat zij het liefst zo snel mogelijk aan die stage wilt beginnen en dat dit voor haar ook balen is. Ik zou dus gewoon op je beurt wachten. Misschien kun je wel een paar kleine aanpassingen doen in je kamer die niet zoveel geld kosten tot je zus weg is?

Ik denk eerlijk gezegd dat je je ouders niet kunt overhalen met dit soort dingen. En ik snap hun mening echt, want als je zus in Mei naar Australië gaat en stel dat jij dan in December bijvoorbeeld jouw kamer helemaal hebt veranderd dan heeft het niet zo veel zin om naar je zus haar kamer te gaan. Maar ik snap jouw mening natuurlijk ook dat je geen kleine en kinderachtige kamer wilt.

Enige wat je kan doen is denk ik gewoon afwachten wanneer je zus naar Australië gaat…

Niemand snapt hoe ik me voel…

Toch bedankt xx

Ik snap hoe jij je voelt, maar dat wilt nog niet zeggen dat je gelijk hebt over het feit dat je die kamer zou moeten krijgen. Ookal vind je van wel.

Het is te zien hoeveel zakgeld krijgt.
Als het kan (spaar desnoods als je het echt heel erg wil) kun je verf en leuke spulletjes kopen.
Kijk ook eens in de kringloopwinkel en knutsel je eigen spullen (kijk elke dag om 20.45 naar Rok en Rol op Vitaya,(zender 7 bij Belgacom) daar legt Karolien elke dag uit hoe je duurzaam leuke spullen kunt maken.

wow rotleven zeg.

Nee even serieus denk je eens in hoe het zou zijn als het andersom was, zoals gezegd het is voor je zus natuurlijk ook niet leuk dat haar stage steeds verschoven wordt. Bedenk voor nu wat je misschien kan veranderen (wat wél mag van je ouders, kan me voorstellen dat ze niet willen gaan verven etc.) zodat je wat meer tevreden bent met je kamer. En anders jammer dan, allang fijn dat je straks de kamer van je zus mag hebben toch?!

Maak er niet zo’n drama van. Het is niet jouw kamer. Punt.

Als jij je kamer al kinderachtig vindt, zou hij nog veel erger moeten zijn voor je zus die neem ik aan ouder is.

en je vrienden vinden je echt niet minder fantastisch omdat je kamer niet de grootte van Antarctica heeft.

Sorry dat ik het zeg maar doe alsjeblieft niet zo overdreven zielig. Het is maar een kamer. En het is logisch dat je moet wachten, het is je zus d’r kamer. Wees eerder blij dat je al de mogelijkheid krijgt om de kamer van je zus over te nemen. En als die datum verschuift, dan is dat zo. Dat zal heus wel een reden hebben. Je zal het maar gewoon af moeten wachten en kruip aub uit die slachtoffer rol zeg, my god :’)

Wat is er dan zo kinderachtig aan je kamer?

Dat niemand het tot nu toe met je eens is hoeft niet te zeggen dat ze je niet snappen. Er wordt gewoon advies gegeven over de situatie.

Toch gezellig dat je zus nog ff langer in NL blijft?

Nee ik snap je wel, het is vervelend als je er maanden naar uit hebt gekeken om die kamer te krijgen deze maand en dat het dan uiteindelijk word opgeschoven. Maar je kunt er niet zoveel aan doen, dus moet je maar proberen het beste er van te maken!

Nee joh, een nieuwe kamer is duizend keer belangrijker dan het feit dat haar zus naar de andere kant van de wereld gaat!!!1!

dit ja, first world problems.

Ik snap dat het jammer voor je is, maar ben je nou echt zo dom dat je niet kunt snappen dat het gewoon ontzettend onhandig is om nu nog te ruilen van kamer? Het is maar een kamer, jfc.