Kamer Amsterdam Rivierenbuurt

Hee iedereen!
Ik heb misschien een kamer aangeboden in Amsterdam, in de rivierenbuurt. Ik heb alleen geen idee of dit een goede buurt is om te wonen of juist niet en of het er leuk is voor studenten etc. Kan iemand me er wat meer over vertellen?
xxx

Een kamer is een kamer. Je weet nooit hoe een buurt kan veranderen en je speelt toch ook niet meer buiten? Ga zelf eens kijken loop er rond. Onthou wel dat het maar een buurt is, je kamer is veel belangrijker vind ik.

Het is een gewone normale buurt in A’dam Zuid…
Niet met rijke mensen maar ook geen arme mensen… er tussenin zeg maar. Er wonen best veel studenten maar het is niet zoals op een campus dat je echt omringt bent met studenten en de faciliteiten daarvoor.

Je zit als het goed is wel minder dan 4 km van het centrum… dus voor het uitgaan en winkelen ben je er zo…

Volgens mij is er weinig criminaliteit.

Dit is wat ik er van weet.

Nou sorry hoor maar in sommige buurten in Amsterdam zou ik toch echt niet graag wonen. (Osdorp, midden in de Bijlmer… de rand is nog wel te doen.) Dus daar zou ik als je als meisje in je eentje gaat wonen toch echt wel naar kijken. Zeker als je 's avonds uit gaat en dus 's nachts in je eentje met de nachtbus/metro/fiets terug gaat.

Kun je er niet even naartoe gaan? Ik neem aan dat je je kamer gaat bekijken voordat je de keuze maakt dat je hem neemt, en dan kun je gelijk even door de buurt lopen en kijken of je je er prettig vindt! Ook zou ik aan de buren ( ik neem aan dat je toch wel studenten buren hebt? :stuck_out_tongue: Of dat er mensen van jou leeftijd wonen/die studeren ) vragen of het een leuke buurt is.

Ik zit daar op school en woon in een ander deel van Amsterdam, ik vind het een hele leuke buurt, gezellig en de sweer vind ik leuk. Maar als je uit een dorp komt ofzo dan zou ik er goed overna denken want mijn nicht komt ook uit een dorp en die is ook in de rivierenbuurt gaan wonen en die had het er nogal moeilijk mee. groetjes…

Ik zou in Amsterdam echt niet te kieskeurig worden en al heel blij zijn met elke kamer die ik aangeboden kreeg.

De eerste klote reactie die ik vandaag lees.
Dit is niet zo. Als jij je niet veilig voelt in een buurt. Als er maar weinig studenten in je buurt zijn, zijn vaak de faciliteiten er niet op aangepast dit zou erg vervelend zijn. En verder is het voor een student wel belangrijk dat je een beetje kunt uitgaan en dat je dus niet te ver van het centrum woont, haha.

Waar slaat dat kloote op? Het is toch gewoon mijn mening, dat staat zelfs in de post. Maar ik werd door iedereen afgeraden om hier te gaan wonen. Ik heb het toch gedaan en geen spijt.
Ik bedoel alleen dat je je niet blind moet staren om de buurt als de kamer compenseerd.
Dat.
Jeetje waarom ga je schelden?

Inderdaad. Ik woon in Nijmegen op kamers en ‘‘mijn’’ wijk is ook niet zo populair (veel buitenlanders en veel anti-buitenlanders). Maar ach, ik heb een kamer :slightly_smiling_face: Als je nog even tijd hebt om een kamer te vinden zou ik mij beter orienteren op de ligging, maar wanneer dit niet het geval is zal ik elke kamer aannemen die ik vinden kon als ik jou was.

Nouja, Osdorp en de Bijlmer zijn toch wel buurten waar behoorlijk wat studenten wonen (zoals ik, in Osdorp) Dus er zijn desondanks genoeg mensen die dat wel doen, vaak omdat ze geen keus hadden omdat ze een kamer moesten hebben(zoals ik) Maar ik woon er prima! Uitgaan is wel lastig idd, ik moet wel met iemand samen naar huis, maargoed.

En nu OT: Rivierenbuurt is een leuke buurt volgens mij. Ik kom er niet heel vaak maar ben er een paar x doorheen gefietst. Ligt naast de Pijp en dat vind ik altijd een leuk buurtje om even naartoe te gaan om wat te drinken ofzo. Daarnaast is het niet ver van het centrum vandaan, een groot pluspunt. Zolang je kamer chill is zou ik het zeker doen!