Kalmeringspillen voor examen?

Hallo,
Over 2 weken heb ik een praktijkexamen op school. Vorig jaar heb ik een praktijkexamen in 3x moeten doen, omdat ik de eerste 2 keer zo ontzettend zenuwachtig was dat ik dingen fout ging doen die ik normaal gesproken wel goed doe. En zo ging dit ook tijdens mijn rijexamen (ook in 3x moeten doen, uiteindelijk geslaagd dmv faalangst examen).
Nu was er een klasgenoot die kalmeringspillen gebruikte voor haar rijexamen. Alleen ik vraag me af welke het beste is. En vanaf wanneer je ermee moet beginnen (zij zei 2 weken van tevoren).

Hiervoor kun je het beste naar je huisarts gaan, hij/zij kan je inderdaad iets kalmerends voorschrijven en dan kun je er ook op tijd mee beginnen en misschien ook eerst even uitproberen eventueel.

Ik heb 3 jaar, met periodes, pillen tegen inwendige stress ingenomen, op kruidenbasis weliswaar i.v.m. studies/examens. Misschien helpt zoiets ook voor jou? Ga sowieso langs bij je huisarts.

oke nou toevallig moet ik dinsdag naar de dokter toe, kan ik het gelijk wel vragen :slightly_smiling_face: maar zijn de pillen die de dokter voor schrijft niet sterker dan de pillen die je koopt bij bv de kruidvat? want ik wil geen pillen die me duf of iets maken :stuck_out_tongue:

Nou, mensen gebruiken die pilletjes ook voor een praktijkexamen met de auto dus je kunt dan gewoon nog functioneren. En anders kan je huisarts je sowieso adviseren wat je het beste kunt doen, of hij/zij je nou iets bij de apotheek voorschrijft of dat je het gewoon bij de drogist haalt.

Als je de situatie uitlegt aan je arts zal hij je heus niks geven dat een slechte invloed kan hebben op het autorijden/studeren.
De pillen die ik innam vermeden dat ik snachts ziek/misselijk werd omdat mijn leerstof maar bleef malen in mijn hoofd en zorgden ervoor dat ik met een gerust hart kon slapen. Ze maakten me echter niet slaperig o.i.d. maar creƫrden meer een soort van gemoedsrust.

Ik had hier ook heel erg veel last van bij mijn praktijk examen van school en mijn rijexamen.(Wat ik ook 3 keer moest doen, 3e keer een faalangst examen~)

Ik gebruik meestal bij zulke dingen Valeriaan tabletjes, haal ze altijd bij de Kruitvat.
Ze zijn op natuurlijke basis, dus kunnen geen kwaad^^

In ieder geval, alvast succes met je examen!

Ik zal gewoon Valeriaan tabletjes ophalen bij de drogist. Heb ik ook gedaan destijds en hem toen wel gehaald.

Gewoon naar de huisarts gaan, je krijgt dan waarschijnlijk propranolol. Dat maakt je rustig, maar niet suf. Ik moest dan 1 tabletje de dag ervoor nemen om te kijken of je er niet raar op reageert en dan 1tje de ochtend van het examen. Werkte voor mij echt top.

Ik had hetzelfde als hierboven

Toen ik mijn rijexamen moest doen had ik valdispert pilletjes gehaald, ze werkten goed :slightly_smiling_face:

Ik zou idd eerst gewoon die pilletjes van de drogist nemen, die zijn op kruidenbasis en werken best wel prima. Ik vind het altijd een beetje eng hoe snel mensen naar echte medicijnen grijpen.

Jaa ik ben ook een beetje bang dat de dokter me echte medicijnen gaat voorschrijven en dat wil ik niet. Heb vanmiddag Valeriaan 200mg gekocht. Ga ik de komende 2 weken elke dag eentje van innemen en hopen dat t werkt!