Ik vind het een beetje gênant, maar ik heb last van een kalknagel. Het is echt verschrikkelijk vies!!! . Ik wil er zo snel mogelijk vanaf. Ik ben pas 19! Waarom nu al? Mijn vader heeft het echt heeeel erg en ik wil het echt niet zo erg krijgen.
Wat kan ik eraan doen? Ik ga echt niet naar de dokter ik schaam me dood…
Bij de drogist/apotheek vragen of er een zalf ofzo voor is. Maar volgens mij komt een kalknagel altijd terug, dus dan kun je beter wel even naar de dokter
Ah noooo ik vind het zo verschrikkelijk vies! Ik wil er echt niet mee blijven lopen, net alsof ik mezelf niet verzorg ofzo… Mijn vaders nagels zijn helemaal afgebrokkeld. Dat wil ik echt niet. Thnx voor de tip!
Denken jullie dat ik er nagellak op kan smeren of kan dat kwaad?
Als ik jou was gewoon lekker naar de dokter gaan! De enige in de hele wereld die erover te weten komen zijn jij en de dokter. Het is nou niet zo dat de dokter straks overal gaat rondbazuinen dat jij een ‘vieze kalknagel’ heb, die heeft namelijk beroepsgeheim. Er is niets om je voor te schamen bij de dokter
proberen om geen verstikkende schoenen te dragen en trek elke dag schone sokken aan (al neem ik aan dat je dit laatste wel doet).
ook even je tenen niet meer lakken tot je kalknagel over is.
je kan naar de etos/kruitvat/drogist/apotheker gaan om daar zelf wat middeltjes te kopen om kalknagels tegen te gaan maar als ik jou was zal ik het niet doen. stel dat ze niet werken en je steeds maar weer nieuwe producten moet kopen. dit kost veel geld maar ook veel tijd. het voorjaar komt er weer aan en je wilt toch niet over 3 maanden nog met dichte schoenen lopen omdat je het ene werkende middeltje nog niet hebt gevonden?
ga lekker naar de docter en die kan je precies helpen en informeren met wat je wel moet doen, en vooraal ook niet moet doen. hij kan je vertellen hoe lang het duurt en of het terug kan komen enz. hij heeft er immer voor geleerd toch?
en ik durf haast wel met zekerheid te zeggen dat de middeltjes van de docter wel gelijk goed werken. en mocht er toch iets mee zijn dan kan je altijd even naar de docters assistente terug gaan bij het loket en dan kan ze je een ander middeltje voorschrijven of de dosering aanpassen. en zo kan je ook weer snel je open schoentjes aan!
Je moet er schoonmaakazijn op doen, heeft de dokter me geadviseerd.
Je ziet wel een klein beedje verschil, en gwn nagelak op doen als je openschoenen heb, want je kan er pas medicijnen voor slikken als je 20 bent ofzo maar dat ben je bijna.
Voor een kalknagel hoef je je echt niet te schamen hoor! Je kunt ook even langs een pedicure gaan eventueel, die kan je er ook mee helpen! Die krijgt daar bijna dagelijks mee te maken (ik spreek uit ervaring, m’n moeder is pedicure!)
Ook uitkijken met douchen, want kalknagels zijn besmettelijk. Ik heb namelijk een kalknagel gekregen door een vriendin. We waren samen op vakantie in een hotel en pas op de laatste dag had ze het er opeens over dat ze een kalknagel had die maar niet over ging. Maar ja toen hadden we de badkamer natuurlijk allang gedeeld en had ze mij al besmet.
Zoveel mogelijk afvijlen en je kan wel nagelak gebruiken
maar dan moet je een speciale voor die bepaalde nagel gebruiken
en je kan er pillen voor krijgen
alleen ik weet niet of die werken
en je kan sommige bijwerkingen krijgen volgens mij … ;(
Dat is echt rot voor je! Ik ben heeel voorzichtig nu want ik gun dit echt helemaal niemand!
NOOO t zit op mijn grote teen helemaal tot aan de nagelriem dat is echt rot, dat gaat echt te lang duren.
Dat medicijn schijnt allemaal lever bijwerkingen te hebben . Dat is echt rot! Want ik heb ook nog eens pfeiffer en dat kan ik er niet bijhebben!
Als je pfeiffer hebt zal ik dat medicijn nu niet gaan gebruiken, want dat is dan niet goed voor je.
Nee ik ook niet. Ik draag nu ook overal slippers en zeg ook meteen dat ik een kalknagel heb als ik bij anderen ga douchen.
Ik heb het ook en ik ben pas 14…
Mijn moeder heeft er naar gevraagt bij de dokter, maar ik mag er nog geen pillen voor slikken omdat ik nog te jong ben
Ik heb het ook helaas, maar hij is bij mij nu aan het uitgroeien.
wat bij mij helpt is de nagel elke week overschuren met een eelt blokje. (die je normaal voor je voeten gebruikt dus haha)
en dan elke dag daktarin nagellak erop doen. en voor je de volgende dag het er weer op doet de oude laag weg halen met nagellak remover.
Doe je vaak nagellak op? Daar kan het ook aan liggen.
Ik heb 't ook een keer gehad. Had toen gewoon kalknagel olie gehaald bij de drogist en hiermee is het weggegaan.
Je moet tabletten slikken, omdat het een infectie is dat van binnen uit komt, en dat moet dus van binnenuit bestreden worden. Gewoon naar de dokter gaan, je dokter ziet dit wel vaker tot vaak. En ik kreeg deze tabletten al toen ik 16 was, dus je hoeft geen 20 te zijn (:
Ow en nagellak is niet de oorzak van een kalknagel.
en het duurt een jaar voordat een teen nagel helemaal vanaf de nagelriem opnieuw mooi is gegroeid, dus je zal een jaar moeten wachten. Mijn teen nagels groeien zoooo sloom dat ik al ruim 2 jaar wacht… jeej.
En mijn dokter vertelde dat al die huistuin en keukenmiddeltjes tegen kalknagels -die je dus bij de etos etc haalt- niet werken, en alleen maar geldafzetterij is.