Kalenders en notitieblokken laten afdrukken?

Hallo iedereen,

Ik heb het idee in mijn hoofd om kalenders en notitieblokken te gaan maken.
Maar nu ben ik opzoek naar een plek waar ik deze kan laten afdrukken tegen een
goede prijs zodat ik ze ook voor een goede prijs kan verkopen.
Ik ben al aan het zoeken geweest, maar ik kom vooral bij website terecht waarbij
je meteen 100 of meer moet kopen. Maar ik wil eerst een paar kopen om te zien
of mensen er wel in geïnteresseerd zijn.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Of weet iemand een plek waar je dit
kan laten doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen en willen helpen.

Zit er een drukkerij bij jou in de buurt? Misschien willen zij wel een kleine oplage voor je maken.

Ik ben al even langs geweest maar zij doen alleen flyers en losse bladen.

up

Volgens mij kan je bij kruidvat er ook laten maken? Kalenders dan toch. Weet wel niet of dat goedkoop genoeg is om verder te verkopen, zo met grote getallen bestellen is natuurlijk altijd het voordeligste.

Heeft niemand een idee?

https://www.directprinting.be/kalenders

Deze site misschien? Kalenders zijn minstens 25 en notitiblokken 50. Of misschien is dat ook al te veel?
Ik kwam op deze site uit doordat ik zelf magazines moet maken voor school.

Dank je wel, die site is nog wel betaalbaar.
Bedankt voor de tip.

Heeft iemand nog andere tips? Om te vergelijken.

Je zou even na kunnen denken over hoe je het gebonden wilt hebben?

Je hebt namelijk heel veel kalenders die met een speciale wire-O ingebonden zit. Waar bijvoorbeeld zo’n haakje aan zit om hem mee op te kunnen hangen… Misschien dat als je die zelf besteld dat je “plaatselijke” drukker je dan wel kan helpen?

Heb even gegoogled en dit is wat ik bedoel: Kalender printen: online, eenvoudig en snel - Printenbind.nl

Als het om een beperkte oplage gaat zou je ook onderzoek kunnen doen naar bind wijzes die je wel zelf zou kunnen doen? Dan hoef je het alleen uit te laten printen en schoon te laten snijden… Als je de pagina’s rilt of perforeert (net zoals postzegels zo’n geperforeerd randje hebben) dan zou je bijvoorbeeld gebruik kunnen maken van een japanse binding.

Zou als je dit doet dan wel ook even nadenken over de dikte van het papier. En misschien zorgen dat de voorkant/cover steviger is dan de binnenkant. Ook zag ik laatst een kalender die een super stevige laatste pagina had. Dit maakte het geheel mooi stevig :slightly_smiling_face:. En niet rommelig ofzo.