Kaartje concert -> te laat komen op school

[i]Hi,

Ik zal mijn probleempje even zo beschrijven dat jullie hem snappen.

Morgen, begint de kaartverkoop van de Toppers (Ja, ik ben er enorm fan van). Aangezien het serieus mijn droom is om daar bij te zijn, wil ik er kaartjes voor hebben. De verkoop start alleen op een kuttijd, om 9 uur namelijk.

Nu ik op de site heb gekeken, heb ik een adresje gezien in de plaats waar ik ook naar school moet. Ik kan er ook met de bus heen, dus dat scheeld.

Nu mijn vraag: Stel, je gaat naar een kaartverkoop van een concert… Is het dan eigen risico als je later op school komt, of mag je dat doorgeven zodat het percentage van je presentie gecorrigeerd kan worden? Heeft iemand van jullie er ervaring mee?[/i]

Als je die kaartjes perse wilt hebben, dna spijbel je toch 1 uur?
Dan moet je dat idd wel inhalen, maar als jij dat er voor over hebt…

Nouja; niet zo zeer spijbelen, op het MBO… haha. Maar bij ons werkt het met een presentiepercentage… Dus ik ga er van uit dat ik tot 10 uur of half 11 niet op school ben…

Meld je ziek en kom het tweede uur gewoon weer naar school omdat je je opeens weer beter voelde? :slightly_smiling_face:

Ik snap er niks van wat je probleem nu is?
bel school op met “goedemorgen k moet een bezoek brengen aan de tandarts ben een half uurtje later” dan is t toch opgelost? Trouwens, kaartjes van de toppers zijn toch niet binnen een uur uitverkocht? Kun je ze toch ook na school halen, of als er op je school een computer is daar eventjes online kopen dat je je random reader meeneemt?

ik weet wel bijna zeker dat ze er geen rekening mee houden
dus je zult moeten uitzoeken of het kan of niet

[i]Nou; Vorig jaar was het wel binnen een uur uitverkocht…
Maar mijn ouders zullen me raar aankijken als ik een random reader mee neem naar school. (En internet van school ligt er 9 van de 10 keer uit… dus dat riskeer ik maar niet.)

Ik ga het gewoon allebei proberen :slightly_smiling_face:[/i]

Ik zou gewoon zeggen dat ik een tandarts-/doktersafspraak heb.

God xD ik haat smoesjes verzinnen. Maargoed; zal het is morgen met mn ouders erover hebben. Ze moeten niet gaan zagen omdat ik dan te laat zou zijn. mn presentiepercentage is toch 97% xD

Ach, een keertje voor de toppers doe je dat toch wel ;p
97%, goed genoeg joh!

ik denk echt niet dat de school het accepteert hoor als je zegt dat je kaartjes moest kopen. Is net zoiets als een uur later op school komen met als excuus dat de uitverkoop die dag begonnen is…

Vraag je ouders of ze even kunnen zeggen dat je de eerste 2/3 uur af kunnen bellen omdat je naar de tandarts moet.

Je kan het spijbelen, en dan moet je wel 2 uur nablijven. (Heb je het ervoor over?)

Je kan geen vrij krijgen voor het halen van concert kaartjes. Teminste bij mij niet.

Zeg gewoon dat je ziek was die dag…

Volg je hart zeggen ze toch altijd, gewoon doen :wink:

Gewoon gaan en dan zelf gemaakt briefje inleveren van dat je naar huisarts was ofzo ? Anders met je ouders overlegen

Ga gewoon die kaartjes halen, en kom wat later op school. (Zeg dat je je overslapen had, of dat je een klein ongelukje met je fiets bent tegengekomen of zo).

Ik zou gewoon gaan, als het al zolang je droom is dan ook maar de gevolgen ervan accepteren toch? maak 'n briefje dat je naar de dokter moest anders, of vraag iemand of die de kaartjes kan halen?.

Half uurtje naar school gaan en dat iets voor 9 zeggen dat je je niet lekker voelt en vragen of je naar huis mag?

vraag om iets na 9en of je naar de wc mag, en BEL dan even, dan kun je toch ook kaartjes bestellen?

Vraag je ouders of ze 1 keer een briefje willen schrijven dat je naar de dokter moet omdat het een wel heel speciale gelegenheid is ?XD