kaakchirurg

ik moet dus binneknort naar de kaakchirurg . (ben 15)
ik moet een beugel omdat:
mn hoektand is nog een melktand. (verder niks mis mee ) maar de tand die er moet zit boven mijn voortand (boven). nu moet ik een beugel met een kettinkje om die tand (die boven voortand zit) goed te trekken en naar de plek van de melktand te halen.

heeft iemand hier ervaring mee. of weet iemand hoe zo’n beugel eruit ziet?
hoe pijn het doet. of iets anders hierover? kan geen plaatje of wat op internet vinden!

en hier weet echt helemaal niemand iets van ? ;$

graag iets van een foto of wat voor soort beugel ofzo iet.s
is kettinkje goed zichtbaaar?

Ik moet binnenkort ook naar de kaakchirurg, om 4 verstandskiezen te trekken, brrr.

OT: Nee, sorry geen ervaring mee.

Jaaaa! Dat heb ik ook gehad!!

Ik heb dus prcies hetzelfde gehad, je krijgt als het goed is een goud kettinkje, en dat is wel wat zichtbaar ja. Helaas maar waar. This niet zo dat je ervoor hoeft te schamen hoor, this een bescheide kettinkje van ong 0.5cm/1cm dus valt echt wel mee.

Btw, ik had het gewoon bij een slotjes beugel, dus weet niet wat jij krijgt?

wat. , mijn verhaal??
kun je aub wat over zeggen enzo. en hoe het eruitziet?

oke, dankje!
maar moet dat ding per se goud?

nee, ik had een goude gekregen, ik kon niet kiezen, haha.

fijnn… nog opvallender! en de pijn?
valt mee. offff. :S

Wat eng, ik had precies hetzelfde, maar hij is er nu uit!
Ik wil niet liegen, maar het doet echt heel erg pijn… Je halve mond is verdoofd, en je krijgt waarschijnlijk ook hechtingen in je gehemelte, het doet zeker zeer…

‘’ wie mooi wil zijn moet pijn leiden’’

sorry flauw, geen ervaring met wat jij beschrijft, ik heb wel een beugel gehad een mijn kaak is bijna 2 cm naar voren getrokken (erg pijnlijk) maar het was het achteraf echt dubbel en dik waard, naast esthetisch kan ik nu ook beter kauwen. Maar anyway hier heb je niks aan! Mss moet je even aan de kaakchirurg/ortho vragen om plaatjes van hoe het eruit ziet? Al op internet gegoogled?

succes ermee en veel sterkte !

Oke, kaakchirurg is hell!, heb echt te vaak met een ontstekingen gezeten en infectie’s. (Zo erg dat morfine nodig was)
[ Sorry dit zal je niet echt helpen :’) ]
Maaaaaar, ik wens je succes :slightly_smiling_face: x

Nee dat is echt bullshit! alleen de prikken in je gehemelte doen pijn, vond ik. de rest niet, had echt helemaal nergens last van!

Prikken in je gehemelte doen idd pijn, weet ik nog van toen ze tanden gingen trekken voordat ik slotjes kreeg xD

Prikken in je gehemelte doen indd pijn, ik moest ook naar de kaakchirurg om, nou ja, laat maar, de meeste mensen reageren met iel whaha. Iig, succes!

Ik heb wel iets vergelijkbaars gehad, maar dan met mn kiezen… Die twee melkkiezen gingen er maar niet uit, en die nieuwe zaten er wel onder, dus die melkkiezen moesten worden getrokken. Dan zou de kaakchirurg wat tandvlees weghalen en bot wegboren, zodat die kiezen bloot kwamen te liggen. Dan zou er een slotje opkomen, zodat ze door middel van mn slotjes beugel omhoog zouden komen… ( ze kwamen niet bloot te liggen door die operatie, dus kon er geen slotje op :S ) Toen kwam ik terug voor controle, zegt die kerel opeens: ohja, nog niet goed he, kom, nog even wat tandvlees wegsnijden. En hoppa, daar zat die spuit in mn tandvlees. Uiteindelijk zijn mn kiezen voor de helft doorgekomen (zonder slotje) en nu leef ik met twee schattige kiesjes. ( Veel te veel gedoe dus, voor niks eigenlijk, want het resultaat was minder dan verwacht … )

'T aan eraan hoe je zelf bent… ieder persoon heeft last van andere dingen.

heb je een operatie gehad?
dat je onderkaak naar voren is gezet?
want dat moet ik namelijk, maar mij lijkt het erg pijnlijk dus ik weet niet of ik het laat doen.

nee, niet wie mooi wil zijn moet pijnleiden…
mijn helegebit is perfect. (zegt de tandarts) en dat ik mooi gebit heb enzo… alleen die ene tand. …
dat is de reden. verder NIKS>

Wie mooi wil zijn moet pijn lijden?

Dan doe je toch echt iets verkeerd denk ik. En een operatie bij de kaakchirurg is meestal niet voor het mooi, maar voor het noodzakelijke, omdat je gebit anders achteruit gaat, en dat wil je natuurlijk niet hebben.

Ik had zelf ook zoiets, het is wel heel erg vervelend, vooral de prikjes en de hechtingen. Maar je overleeft het wel hoor!