K.I.D. Donorkind zijn en je biologische vader niet kennen - topic

Mijn vader heeft me een soort van verlaten toen ik 3 was :S
Sinds vorig jaar was ik toch een beetje nieuwsgierig zeg maar.
Maar ik heb nooit contact opgezocht, aangezien hij zijn naam heeft veranderd, een vrouw en kindje heeft en het verleden wilt vergeten …
Tenminste, dat is wat mij wordt verteld.
Hij is trouwens weggegaan omdat hij er nog niet aan toe was om een kind op te voeden.
Dom^^ maar ben dus niet een K.I.D

Xxx
Amy

Ja, toch snap ik wel wat je bedoelt:P
wss vraag jij je ook af, of je op hem lijkt, en of hij aan je denkt enzo:)

Ik ben geen KID, maar ik ken mijn biologische vader ook niet.

Ik ben ook geen K.I.D kind, maar ik heb een keer voor Nederlands een boek gezelen daarover, dat was een mooi boek (het heete K.I.D kind)

Heb ik ook gelezen, erg mooi en soms confronterend.
maar toch ook anders omdat mn wettige vader mij ook in de steek liet, en ik een 2ling ben:)

Je maakt er wel veel mensen blij mee.
als je bijv. een onvruchtbare man hebt, of zelfs helemaal geen man, terwijl je wel heel graag een kind wil.
ik ben er dus wel voor.
ook echt niet iedereen doet het voor het geld!
ik weet natuurlijk niet hoe het voor jou is, omdat ik wel een vader heb.
en ik las net ook dat je familieleden zocht ofzo,
maar zoiets gebeurd toch anoniem? dus ik denk niet dat hij het fijn vind als je hem vind.

Idd, er zitten twee kanten aan het verhaal. Er moeten wel iets van gegevens over de vader bekend zijn vind ik, als die vader dan verder geen contact wil moet ie dat natuurlijk zelf weten, maar als kind moet je wel de kans hebben om de persoon die voor de helft van je genen heeft gezorgd een keertje te zien.
Nouja, dat ist. Heb je niet veel aan dus ; )

Aan een kant vind ik het wel goed dat mannen hun zaad afstaan.
Je hebt namelijk lesbisch enzovoort die kunnen met een ombinddildo geen zaad kweken natuurlijk. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat ze wél een kind willen. Door eigenschappen en op uiterlijk gesorteerd zaad te kiezen heb je vaak een kind wat wél op de ouder/ouders lijkt.
Ook heb je soms mannen die 'levenloos’zaad hebben en dus de eitjes van de moeder niet kunnen bereiken. Ook dan kun je vele behandeling en nemen en als die niet aanslaan kun je zaad van een andere man kiezen of eventueel adopteren natuurlijk. Tegenwoordig word dat allemaal heel nauwekeurig gedaan. Op uiterlijk en eigenschappen van de man word het zaad opgeslagen.
En het is soms alleen maar om te helpen en niét alleen om het geld. Ook mannen met kinderen (een gezin) staan zaad af.
Ik bedoel een kind adopteren is iets héél heftigs. En niet iedereen kan het betalen of kan het aan. En kiest dan voor een zaaddonor.

Aan de andere kant heb ik zoiets van, adopteer een kind in nood…
En als het bijvoorbeeld bij een alleenstaande moeder of iets is zal het kind altijd vragen hebben. En vaak is de biologische vader niet te vinden. Zorgt voor veel vragen en frustraties.
Maar goed aan de andere kant ben je vaak als ‘k.i.d’ blij dat je leuke vrienden vriendinnen hebt je moeder enzovoort je neefjes nichtjes en al.
Het is heus niet zo dat je héle leven kut is.

heb zelf ooit een klasgenootje gehad wat een kind was(tweeling) van een zaaddonor. Zij is daarbij op tv geweest. En heeft volgens mij niets uitgehaald ik weet het niet meer zo precies.

upje voor jou!:slight_smile:

Soms zijn de vaders achteraf wel benieuwd denk ik zo.

oeps, foutje

up

wat is dat nou weer voor een bullshit, als jij al je halve leven zit te hopen op je eigen kleine kindje, en dan kan dat om de een of andere rede niet, moet je dan je droom opgeven? terwijl dokters gewoon kunnen helpen…

ik ken er 1, die wilt trouwens wel haar vader leren kennen, maar heeft zoiets van’ja maar stel dat ik hem vind, moet ik dan aanbellen en roepen ‘HOI PAP, IK BEN JE DOCHTER’ terwijl hij een vrouw heeft en 2 kinderen ofzo’
okay dat vertelde ze mij.

Up.

Als het alleen gaat om kinderen krijgen dan zouden er maar een paar donoren nodig zijn in Nederland. Aangezien je heeeeel veel kindjes uit 1… potje ( :grinning_face_with_smiling_eyes: ) kunt halen.

Ik ben een KI-tje zonder D. Mijn paps is wel mijn paps.

Maar als ik eentje was met een D zou ik vast nieuwschierig zijn, alleen het zou denk ik niet goed voor mn gezondheid zijn. (Nogal veel fantasy en shit en uiteindelijk zou ik vast diep teleurgesteld zijn… ofzo,naja dit klinkt vaag)

mijn opa had er 9?

Wow, dat lijkt me echt erg? Je weet niet wie je vader is. Maar wil je hem wel kennen, offf?