Aan een kant vind ik het wel goed dat mannen hun zaad afstaan.
Je hebt namelijk lesbisch enzovoort die kunnen met een ombinddildo geen zaad kweken natuurlijk. Maar het zou natuurlijk goed kunnen dat ze wél een kind willen. Door eigenschappen en op uiterlijk gesorteerd zaad te kiezen heb je vaak een kind wat wél op de ouder/ouders lijkt.
Ook heb je soms mannen die 'levenloos’zaad hebben en dus de eitjes van de moeder niet kunnen bereiken. Ook dan kun je vele behandeling en nemen en als die niet aanslaan kun je zaad van een andere man kiezen of eventueel adopteren natuurlijk. Tegenwoordig word dat allemaal heel nauwekeurig gedaan. Op uiterlijk en eigenschappen van de man word het zaad opgeslagen.
En het is soms alleen maar om te helpen en niét alleen om het geld. Ook mannen met kinderen (een gezin) staan zaad af.
Ik bedoel een kind adopteren is iets héél heftigs. En niet iedereen kan het betalen of kan het aan. En kiest dan voor een zaaddonor.
Aan de andere kant heb ik zoiets van, adopteer een kind in nood…
En als het bijvoorbeeld bij een alleenstaande moeder of iets is zal het kind altijd vragen hebben. En vaak is de biologische vader niet te vinden. Zorgt voor veel vragen en frustraties.
Maar goed aan de andere kant ben je vaak als ‘k.i.d’ blij dat je leuke vrienden vriendinnen hebt je moeder enzovoort je neefjes nichtjes en al.
Het is heus niet zo dat je héle leven kut is.
heb zelf ooit een klasgenootje gehad wat een kind was(tweeling) van een zaaddonor. Zij is daarbij op tv geweest. En heeft volgens mij niets uitgehaald ik weet het niet meer zo precies.