Justitie en werken

Ik wil graag soliciteren in de intertoys maar nu komt het.
Ik heb ongeveer en anderhalf jaar geleden een diefstal gepleegd.
Ik weet zelf hoe dom en sneu het was dus dat hoeven jullie mij niet wijs te maken. Ik heb genoeg van die ervaring geleerd..
Maar nu komt de vraag. Heb ik kans om aangenomen te worden?
Is iemand hier die in de aanraking kwam met de politie of justitie aangenomen?
Tips? :’)
Asjeblieft geen zeikcomments.
Ik heb mijn lesje wel geleerd.

heb je er een strafblad voor gekregen dan? Ik denk dat ze er alleen achter kunnen komen als je een bewijs van goed gedrag moet inleveren.

nee heb je sowieso al, dus je kan het iig proberen. Ik weet niet of het in de weg staat, maar als je het niet probeert zul je dat nooit weten.

Hoe oud was je toen en hoe oud was je nu?

Trouwens, ik denk niet dat er nagetrokken mag worden door je werkgever of jij dat ooit gedaan hebt. Privacy enzo.

Heb je daar een strafblad van? Want dan kun je geen baan beginnen waar een verklaring van goed gedrag voor nodig is (leraar, iets met de belasting, etc.)
Maar de Intertoys denk ik wel.

hmm volgens mij controlerens ze daar niet op hoor…
zolang je gewoon bij een normale winkel werk zal er niets aan de hand zijn

Ik had halt dus ik heb geen Strafblad.
Ik was 13.
Ik sta ook niet bij de justitie alleen bij de politie.
Ik heb wel t forumulier gekregen.
En daar vragen ze alles na.
Of je ooit met politie temaken had enzo.

Formulier bij intertoys of je met de politie te maken hebt gehad? Of bedoel je dat niet?
Want toen ik ging solliciteren daar hoefde ik alleen maar zo’n papier in te vullen met naam, geboortedatum en al die shit, en dan hoe vaak je kan werken, hoe veel uur, wat je ervaringen zijn etc. Gewoon best wel standaard dus.

Ik had alleen van veel mensen gehoord dat de baas niet zo goed met het personeel omging, dus heb ik het laten afweten.

hmm
dan krijg je geen strafblad dus word er niets genoteerd zeg maar dat had me broertje ook dus daar hoef je niet bang voor te zijn!

bij ons sollicitatie formulier staat ook iid of je met politie in aanmerking bent geweest zou gewoon nee invullen ja weetje het was vroeger en je weet dat je fout zat waarom zou je het nu nog aan iedereen daar gaan vertellen!?gaat hun toch niets aan?

Ik zou nee invullen. Wat niet weet wat niet deert.

Nouhet formulier bestaat uit 3 blaadjes.
En eht derde blaadje bestaat uit aanraking met e politie.
Daar staat ook zo ‘‘Intertoy was bijjustitie na vragen’’
En ook zo : Ben u in aanraking met politie geweest zo ja verklaar:’’
dus ja.

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was, wss letten ze er niet op… maar dat zie je dan vanzelf wel!

Ja maar ik moet dus wel ja in vullen.
Want dat vragen ze helemaal na en zo.

Oh, weird, dat was bij mij helemaal niet. Kreeg sowieso maar 1 papiertje!

Kun je niet bij een andere winkel solliciteren anders?

Ik ben maar 14. :’)
Dus dat is best wel de enige optie.

Hier in België: diefstal wordt gerekend tot een politiestraf. Normaal worden zulke misdrijven automatisch uitgewist na 3 jaar.
Maar aangezien je sowieso geen strafblad hebt, denk ik dat ze het sowieso niet kunnen nagaan. Je was minderjarig.
Denk je nu echt dat ze al hun sollicitatiebrieven gaan natrekken?

Hmmmm…
Maar misschien vragen ze het na in het gesprek.

Volgens mij kunnen ze dat niet eens navragen. Dat staat niet bij justitie toch? Je zegt nu zelf dat je niet bij justitie bekend bent.

Ik denk dat ze het hebben over grote misdrijven.

Dan lieg je?

Ze nemen je sowieso niet aan als je zegt van wel…

Ik ken iemand die werkt en vroeger wel in aanraking is gekomen met de politie…Maarja, ik weet niet of het verjaard is ofzo…
Maar je moet er nooit om gaan liegen!!! Dan kom je juist onbetrouwbaar over als ze erachter komen