Just started.. What do you think?

Ik ben eigenlijk nog niet zo lang serieus bezig met fotografie, vind het wel al jaren hartstikke leuk om te doen en maak op vakantie vaak ook erg mooie fotos. Nu ben ik me er wat meer in aan het verdiepen en ik vroeg me af wat jullie van mijn fotos vinden. Ze zijn gemaakt met een gewone compact camera, dus de kwaliteit en scherpte is jammer genoeg niet altijd al te best. De fotos zijn niet bewerkt met photoshop, heb hooguit het contrast een beetje veranderd of de foto zwartwit gemaakt met de windows foto galerie zelf. :slightly_smiling_face:

Persoonlijk vind ik de rose/paars kleurige fotos het mooist! :slight_smile:

Ik vind de eerste wel mooi, maar ze zijn allemaal niet zo speciaal.

Ik vind ze niet zo…

Heb je er ook redenen voor? :slightly_smiling_face: Want ben er mee bezig me er meer in te verdiepen dus wil graag punten van kritiek horen haha.

ik vind ze wel leuk, voor iemand die net begint helemaal.
alleen zijn ze nogal standaard

ik vind ze wel harstikke mooi!

mooi, vooral die eerste! ik denk dat je er wel aanleg voor hebt :’)

dankjewel voor de reacties! :slightly_smiling_face:

ik vind ze ook mooi!
en je ziet echt geen verschil in kwaliteit met die nikon camera’s ofzo

die eerste en die roze/paarse zijn mooi!
die laatste is niet zo bijzonder :slightly_smiling_face:
heb je meer?

haha ik vind de roze/paarse juist niet zo. maar ik houd ook meer van naturel :slightly_smiling_face:.

Die 1e vind ik persoonlijk het mooist. Want je ziet aan de foto duidelijk wat het onderwerp is en dat is de brug.
Bij de laatste drie weet je niet echt goed waar je naar moet kijken, het water de bomen of de lucht? Naar mijn idee is er niet echt een duidelijk onderwerp.

Bij de 2e foto heb je heel goed gebruikt gemaakt om alle delen in te vullen. Je hebt bijvoorbeeld de bladeren van de boom als voorgrond en de horizon heb je niet op het midden (heel belangrijk! google maar eens naar ‘1/3 regel’) de zon rechtsboven en het water en het overige landschap beneden.

Zoals hierboven ook ergens is geschreven denk ik ook wel dat je er aanleg voor hebt =).

Het lijkt alsof je heel veel kritiek hebt ontvangen in tegenstelling tot mijn andere reacties op fotografie topics maar dat komt omdat ik nu niet te lui was om te typen. X)

Adjeu

ik vind ze echt súpermooi!
en ik vind ze juist helemaal niet standaard! :open_mouth:
meer? :slightly_smiling_face:

misschien moet je nog wat meer plaatsen? :slightly_smiling_face:

?

Of een foto mooi is, ligt aan de persoon die ze maakt, niet de camera…

Wat je hebt vastgelegd spreekt me wel aan, maar de laatste zijn eigenlijk allemaal hetzelfde vind je niet?

Ik vind ze echt heel mooi :slightly_smiling_face:
Ik vind alleen (behalve de eerste) dat het nogal hetzelfde is… dus ik zou graag nog iets anders willen zien!

Oeeeh ik vind ze echt supermooi!!!

Dankjewel voor alle reacties!!! :d

@Angelove dankjewel voor je uitgebreide reactie, hier kan ik zeker wat mee!

En het is inderdaad allemaal een beetje hetzelfde, dit komt omdat het natuurgebied waar de fotos gemaakt zijn achter mn huis ligt dus als ik zie dat de lucht mooi is ga ik al snel even naar buiten om fotos te maken. Ik heb ook nog wel wat fotos van vakantie, die zal ik er morgen of zaterdag opzetten! (Morgen hele dag college :frowning_face: )

Update komt dus z.s.m!

Als ik eerlijk ben vind ik het een beetje standaard. Het landschap is mooi, maar verder gebeurt er niks in de foto. Iedereen kan zo’n foto maken zegmaar.
De brug zou bijvoorbeeld mooier zijn als er een persoon (of meerdere) opstonden, en dat geld ook voor die bij het meer. Met wat eendjes in het water en een leuke compositie zou het een prachtige foto zijn! (Niet dat het het nu niet is haha, maar je snapt wat ik bedoel)

Persoonlijk vind ik dit leuke kiekjes om op hyves neer te zetten. Ik ben het overigens helemaal niet eens met het bovenstaande kritiek dat er een mens op moet bij de brug. Neen, als fotograaf moet je ook in staat zijn om ZONDER mensen en rare attributen een mooie/spannende/interessante/gevoelige foto te maken. Jij als fotograaf moet een foto maken die compleet is, niet het persoon erop. Het persoon erop kan natuurlijk erg voordelig werken maar uiteindelijk is de fotograaf toch die gene die het beeld op een bepaalde manier vastlegt. Niet alleen mensen kunnen emotie uitstralen op een foto. Nogal loos commentaar van diegene boven mij.

Daarom zeg ik, ga vooral door met experimenteren. Ik bedoel, als je echt aanleg hebt voor fotografie komt het vanzelf wel naar boven. Probeer alsjeblieft niet zo geforceerd foto’s te maken wat dat word niks, geloof me. Verder werken aan je compositie, kleurgebruik, nabewerking, eigen smaak, wat-zet-ik-nu-eigenlijk-op-de-foto-gevoel. Plus niet vergeten waarom je ook al weer fotografeert.