Just another day -- Van alles

[i]Hoi!

Hier plaats ik gedichten, krabbels, een column of een inspirerend citaat of gedicht van iemand anders. De kwaliteit is misschien niet altijd even goed, maar ‘oefening baart kunst’ wordt er gezegd. Dus dat zal hopelijk voor mij ook opgaan!

Liefs,

Lisa[/i]

‘De Ware’

Wat verwacht ik van mijn leven? Een vraag die mijn moeder mij stelde en die ik maar niet los kan laten. Wil ik later een gezin stichten of juist een carrière. Wil ik rijk zijn of maakt het me niet uit? Waar zie ik mezelf? Getrouwd, samenwonend of single. Op dit moment bevalt dat laatste me het meeste. Een beetje rotzooien met jan en alleman. Maar daar zit toch geen toekomst in? In single zijn.

Mijn moeder is een alleenstaande, gescheiden moeder. In deze tijd - ik klink als mijn oma - is dat niet bijzonder meer. Als je langer dan 20 jaar getrouwd bent, wordt je vol bewondering aangekeken. Hoe kan het dat mensen het zolang met elkaar volhouden, wordt er dan gevraagd. En ook ik vraag het me af. Het antwoord dat ik, als meisje van 16, meestal krijg is liefde. Ware Liefde. ‘Dat kom jij vast ook nog wel een keer tegen, als je geluk hebt’. Ware liefde… Daar geloof ik niet in. Misschien is het omdat ik gescheiden ouders heb, omdat ik al een ‘drama vriendje’ achter de rug heb (eigenlijk valt het wel mee…) of omdat mijn moeder al een paar keer de ware dacht te zijn tegen gekomen… Maar helaas voor haar.

Een vriendin, dolgelukkig verliefd natuurlijk, noemde mij cynisch. Ik noemde haar naïef. Ze is 17 jaar en tot over haar oren verliefd. Hij is 25 en wil over 1 jaar naar Australië verhuizen, of zij dan meegaat. Stom als ze is, heeft ze ja gezegd. Het lijkt haar wel prettig ‘een beetje op het strand hangen’. Enerzijds snap ik het, Australië! Anderzijds, niet. Het is maar een tijdelijke liefde, al gelooft zij dat het haar ‘soulmate’ is.

Nog een voorbeeld. Meisje, 17 jaar. Verliefd en als het aan haar lag allang verloofd. Ze is al 3 jaar met dezelfde jongen en nog steeds kan ze geen genoeg van hem krijgen. Ze is sinds haar twaalfde niet langer dan een maand single geweest. En daar moet ze ook niet aandenken. Leuk voor haar, maar vervelend voor mij. Ik was haar beste vriendin, hij is voor haar ‘De Ware’.

Misschien ben ik cynisch, misschien ben ik zelfs jaloers op al die verliefde stelletjes om me heen. Maar ik zie mezelf niet mijn leven met iemand delen. In voor en tegenspoed. Ik zie mezelf gelukkig single zijn, met verliefdheden tussendoor. Maar 20 jaar met dezelfde kerel. Nee dankje. En ik leef nog lang en gelukkig.

Leuk hoor!
:ok_woman:

Je schrijft echt leuk! Leest snel en makkelijk + origineel woordgebruik :slightly_smiling_face: