Just a girl that need some advice..

Ik ben heb een crush op iemand… maar hij zit bij mij in de klas. Dat is het probleem niet, alleen mijn vriendinnen. Ik heb het ze niet verteld dat ik soms met hem afspreek en heeeel veel met hem app. Het enigste is, ik durf het niet.

Mijn vriendin had ooit ook een crush op hem, maar dat is over. Alleen nu hebben mijn 2 vriendinnen ruzie met hem en mogen ze hem niet meer. Waardoor ik niet meer durf te zeggen dat ik hem leuk vind… maar hun vertellen alles over hun crush… What to do? :flushed:

Ik zat heel lang in een soortgelijke situatie. Vertel het ze gewoon, ze zijn niet voor niets je vriendinnen, en ze zullen het uiteindelijk wel accepteren.

Je kan het beter zo snel mogelijk vertellen.

Gewoon vertellen dat je iemand heel erg leuk vindt, er wel mee afspreekt en veel mee appt. Zeggen hoe lief die voor je is bijvoorbeeld, of wat je zo leuk aan hem vindt. Dan zijn ze ongetwijfeld heel blij voor je, en dan vertellen dat het om die jongen gaat. Op die manier kun je eerst je verhaal doen, zonder dat ze (al) kunnen zeggen dat ze het er niet mee eens zijn ofzo.

Ik ben alleen bang dat ze het niet gaan begrijpen… want ze kunnen soms heel hard zijn

Mijn vriendinnen mochten mijn ex ook niet. Ze waren daarom ook niet heel enthousiast maar kon wel met ze er over praten. Dus als t echte vriendinnen zijn zullen ze jou keuze accepteren

Als je zo bang bent voor hun reactie, moet je je ook even nagaan of ze wel zulke goede vriendinnen zijn.

Als ik jou was zal ik ze het ze wel zo snel mogelijk vertellen, anders kunnen ze namenlijk boos worden om het feit dat je het ze niet verteld hebt en het verborgen hebt gehouden. En worden ze boos? Dan moet jij je eens goed afvragen of het wel echte vriendinnen zijn, hoe moeilijk dat soms ook is.

Ik zou vooral heel luchtig blijven, maar wel eerlijk vertellen. Misschien kan je het eerst een beetje laten doorschemeren dat je hem wel eens via app spreekt (maar nog niet obvious vertellen), bijv. zovan jaa en “hij” zei via app zus en zo en dat wat later vertellen ja we praten best vaak en zo bla bla