Jurkje maken

Ik zit met een vraag. ik wil graag een simpel jurkje maken, maar dit is de eerste keer dat ik kleding maak. Dus ik heb geen idee hoe ik het in mijn maat kan krijgen. Als ik het op de paspop zou maken (die ik nog moet gaan kopen :stuck_out_tongue:) dan word het veel te klein lijkt me, omdat die maar 36 hebben dacht ik. Dus… heeft iemand tips?

P.S.
Sorry als dit een HELE domme vraag is :blush:

waarom begin je niet met een shirtje? want anders moet je een rits ingaan zetten oid.

die rits lijkt me nog niet eens zo moeilijk… of zeg ik nu iets heel doms?
en ik moet dat shirt dan ook nog in mn maar zien te krijgen …

…Heb je niet iemand die je kan helpen? Heb je een naaimachine (of ga je het met de hand doen?), wat voor stof is het?

Veel vragen opeens xD
maarre… mijn moeder kan me wel helpen
ik denk met een naaimachine…
en geen idee wat voor een stof ik ga gebruiken…
wil eerst weten of ik het wel in mijn maat kan krijgen

uhm, lastig O.o

heb er nietzoveel verstand van, sorry!
Maar post je een foto als het is gelukt? :slightly_smiling_face:

ander meet je jezelf eerst op -lawl dat klinkt stom-
en koop je daarna de stof in die lengtes die je opgemeten hebt… ?

Koop zo’n goedkoop naaiblad, daar staan alle afmetingen in voor iedere maat die je kan maken. Misschien handig als beginner

als ik jou was zou ik als eerste een simpel jurkje maken gwn een tuniek ofzo dat is niet zo moeilyk heb ik zelf ook de eerste keer gedaan.

He ik vertel uit ervaring, dat toen ik begon ik jurkjes veel simpeler vond dan tuniekjes/shirtjes. En bij een jurkje hoef je echt niet altijd een rits hoor. Maar ik wil je best helpen met je jurkje maar misschien is het dan simpeler als je je msn ofzo geeft want dat is gemakkelijker dan zo via girlscene.

xx

Ik maak wel eens een jurkje of shirtje via het blad KNIPMODE. Je zoekt je maar op, bijv 36. Dan zoek je uit welke jurk je uit de voorbeelden wilt maken, er stat precies in hoeveel stof je nodig zult hebben. Vervolgens haal je de patronenblad uit het blad, en zoek je op hoe mat 36 is aangegeven(rood/blauw, stippel/lijntjes). En mbv van overtrekpapier teken je de lijntjes over. En netjes uitknippen … ect etc etc

zelf jurkjes maken lykt me zoo gaaf he.
jammer genoeg ben ik geen perfectionist :’)

waarom zou je dat moeten zijn?x

je moet gewoon jezelf opmeten en dan moet je een paar cm erbij doen(het moet niet te strak zitten en het moet ook genaaid worden natuurlijk) je moiet eerst een schets maken hoe de jurk er ong. uit gaat zien… en bedenk dan goed hoe je het gaat doen… ik hoop da tje hier een beetje mee kan… anders mail je me maar als je meer vragen hebt;)

Xx

idd, Gewoon je zelf opmeten. Kijk hier maar is:

http://shop.hm.com/nl/?ac…isplay=measuretable_woman

als je zo’n tijdschrift koopt, daar zitten altijd patronen in, waarmee je het op maat kan maken :slightly_smiling_face:

wij hebben een boekje in de bied dat heet jurken voor de luie naaister
dat is een boekje dat je leert zelf simpel patronen te maken voor simpele jurkjes en er staat ook bij welke stof je moet hebben:D

dr is ook een paspop waarbij je e maten kunt instellen.
Maar die zijn volgens mij wel duur.

je kan ook even bij crea bea zoeken op jurkje lolita. zo’n meisje heeft zelf ook zo’n vet mooi jurkje gemaakt…:slightly_smiling_face:

Je bedoelt “Jurk & Zo” ?
Die wil ik ook hebben. voor Sinterklaas. ; )