Junior Eurovision Songcontest 2013

Heyheyhey!
Zoals jullie misschien wel weten komt het Junior Eurovisie Songfestival eraan. En ja, ik kijk hier naar!
Misschien vinden sommigen het wat wat kinderachtig, maar dat is het echt niet!
Ik volg het al heel lang en ben elk jaar weer benieuwd naar de nieuwe nummers.
Dus ben ik laatst begonnen met een beetje Youtuben over het Songcontest. Ik kwam bij heel veel Top 12’s en wil zelf ook wel zo’n TOP maken. Hier is dus mijn Top 12:

12: Moldavië
Deze jongen is nog maar tien jaar, maar zingt echt prachtig. Zelf vind ik het nummer wel een beetje traag en apart. Ik vind nummer met een beetje pit wel leuker!
Rafael Bobeica - Cum să fim

11: Zweden
Eliias is 13 jaar en zingt mooi, maar ik word niet echt warm van dit nummer. Ik heb het gevoel dat Zweden al vaker zo’n soort nummer heeft ingestuurd.
Eliias -Det är dit vi ska

10: Armenië
In het liedje zit veel pit, maar ik vind het jammer dat het is nageaapt van Georgië, die zoals elk jaar wel een beetje een apart nummer heeft.
Monica Avanesyan - Choco factory

9: San Marino
Het liedje is wel leuk, maar voor mij komt hij niet in de top 5. Ik heb er eigenlijk niet echt een reden voor, haha!
Michele Perniola - O-o-o sole intorno a me

8: Azerbeizjan
De jongen die het zingt is super cute, maar ik vind het nummer niet echt geweldig!
Rustam Karimov - Me and my guitar

7: Georgië
Georgië kiest meestal voor een druk nummer, maar deze keer niet. Ik ben daar best blij mee omdat ik het soms iets TE druk vind.
The Smile Shop - Give me your smile

6: Malta
Dit meisje zingt echt FAN-TAS-TISCH. Het liedje is wel sloom, maar ik vind het wel mooi!
Gaia Cauchi - The start

5: Macedonië
Ik word een beetje hyperactief van dit nummer, maar het heeft wel een leuk deuntje. Het meisje zingt ook mooi!
Barbara Popovič - Ohrid i muzika

4: Oekraïne
Dit land heeft vorig jaar gewonnen! Ik vind het nummer dat ze nu hebben best leuk, maar ik denk niet dat het voldoende is voor de eerste plek.
Sofija Tarasova - We are one

3: Rusland
Het liedje is echt goed! Ik denk dat het ook wel een goede kans maakt.
Dajana Kirillova - Dream on

2: NEDERLAND :heart:
Dit jaar hebben wij echt een leuk nummer! De tweeling is ook echt super cute en ik denk dat we een goede kans maken!

Myléne en Rosanne - Double me

1: Belarus
Het liedje is echt leuk! Er zit veel pit in en het is niet heeeeel druk.
Ilja Volkov - Poy so mnoy

Dit was mijn top 12! Ik zou het leuk vinden als jullie ook jullie Top in de reacties willen zetten :slightly_smiling_face:

Doeeeei x

leuke top 12 maar wat is de bedoeling van dit topic?een eigen top 12 maken ?

Dat vraagt ze toch aan het eind…?

Haha dit keek ik vroeger altijd, nu een beetje te oud voor. Wat doen er weinig landen mee trouwens

Ik heb het ieder jaar gekeken, maar ik ben er nu wat te oud voor geworden lol

Ik ben natuurlijk weer zo dom om daar overheen te lezen…

Sorry :flushed: ik las er overheen…

Ik kijk nog steeds hoor, vind de tweeling echt geweldig. Ik was ook voor hen, al in de halve finale dus ik was happy dat ze gewonnen hadden in NL. Morgen kijk ik de rest wel, in de uitzending. Ik kijk eigenlijk alleen voor NL

Ik kijk het ook elk jaar weer, blijft leuk :slightly_smiling_face:

ik kijk het niet maar vind het wel eventjes leuk om de winnaar van nederland te bekijken, denk trouwens niet dat ze superhoog gaan eindigen bij eurovisie.

Ik ben 22 en dus waarschijnlijk niet meer de doelgroep, maar het is gewoon een soort van traditie voor me geworden om het te kijken. Het duurt ook nog zolang tot het grote Songfestival en ik heb gezien dat dat jongetje van Azerbeidzjan echt schattig is. En ik vind het sowieso mooi om te zien hoe mensen uit verschillende landen bij elkaar komen door muziek, of dat nou kinderen of volwassenen zijn.

haha ik ben er missdhin ook wel te oud voor, maar toch vind ik het elke keer weer leuk om te kijken, maar ik ken de nummers niet dusik kan geen top 12 maken maar ik ga wel kijken vanavond, als ik thuis ben dan tnminste

Ik vind de liedjes 9/10 vooral heel slecht :’)

Ben ik echt de enige die die tweeling enoorm irritant vind?:stuck_out_tongue:

Ik ben 19 en ik volg het al ieder jaar sinds mijn 11e. Ik vind het nog helemaal geweldig! Ik hoop voor Macedonië dit jaar maar ik ben bang dat ze niet heel hoog gaat eindigen… Dus dan Go Nederland maar!

Ik geef punten en tot nu toe zijn mijn favorieten Wit-Rusland, Nederland en Macedonië

Woow Malta, geweldig!

Ik vond dat joch uit san marino heel eng trouwens

Ik ben voor Armenië, dat is nog het enige optreden waarna ik mezelf niet spontaan wil vermoorden