Junior college? (JCU)

Heey!

Ik zit nu in 4Vwo en ik ben best goed in bètavakken (alhoewel ik daar nu niet echt heel hoog voor sta… (wiskunde 6.4 en Natuurkunde 7.0, Nlt 6,9, ik het dit jaar btw geen bio en sk) komt voor een groot deel door de docenten en doordat er niet zo veel uitdaging en dus motivatie in zit) En ik wil hier ook graag een vervolgstudie mee doen. Daarom leek het mij leuk om volgend jaar Junior college Utrecht te gaan doen. Op maandag en dinsdag ga je naar de universiteit en krijg je daar alle bètavakken (examenstof versneld en daarna ga je verdiepen) Ik denk wel dat als het weer iets uitdagender wordt ik ook meer motivatie krijg… (en dus betere cijfers)

Nou was mijn vraag of iemand ervaring heeft met een Junior college. En wat zouden jullie doen?

X

Nee, sorry up voor jou

nee ik wist niet eens dat dat bestond. wel leuk trouwens, maar mis je dan niet heel veel school? ik bedoel, als je maandag en dinsdag op de uni zit, dan heb je op school toch ook vakken als nederlands, engels enzo?

Bedankt voor het reageren!

@xAnneliekexx Het valt wel mee, ze maken je rooster dan zodat je gewoon de rest van je vakken kan volgen op woensdag, donderdag en vrijdag. Dus alle bètavakken doe je op de uni (op maandag en dinsdag, die hoef je dus ook niet meer op je eigen school te volgen)

Ik zit nu in de derde, ben ook erg goed in bètavakken, en ik heb er al wel wat over gehoord. Als ik jou was zou ik het doen, zeker als ze bij jou op school met je rooster rekening mee houden. Is natuurlijk behalve leuk en uitdagend ook goed voor op je cv =). En het is natuurlijk een goede voorbereiding op je studie. Bij ons wordt er geen rekening gehouden met je rooster, je moet dan zelf afspraken maken met docenten van de andere vakken die je op maandag en dinsdag hebt.