Jullie typische familiewoorden!

Ik denk dat iedereen wel woorden heeft die alleen hun eigen gezin gebruikt, en wanneer je die tegen anderen zegt, ze je uitlachen.

Go ahead!

Mijn ouders zeggen altijd okselklots in plaats van deodorant, dus zijn wij het gaan overnemen en zeggen we het eigenlijk altijd

Mucheren. :'D

Hhhm ik weet het zo snel even niet eigenlijk haha :slightly_smiling_face:

Ik noem mijn vader voor de grap prinses en als we merken dat we een muis in huis hebben geven we 'm een naam. Something like…
Mam: En… Jaap nog gezien?
Ik: Naah… Twee dagen geleden al.

We doen net alsof het een familielid is :’)

Haha, wij zeggen ook zwoksels!

“You ken dr bie!” als iemand bij de badkamer wil en die is vrij. Was eens gebeurd in Frankrijk toen mijn tante dat riep, en die kan niet zo goed Engels XD Is er jaren ingebleven.

Petterij
= deugenieterij

Niet echt andere woorden maar:

“Het kamertje” : klinkt heel spannend maar we bedoelen altijd gewoon de kamer met de ‘algemene’ computer.
“Beneden” : bedoelen we niet de begane grond maar het steiger aan ons huis.
En het kachelhok is bij ons de kledingkast van mijn moeder.
Logisch allemaal.

ooh ik weet het alweer :slightly_smiling_face:
We waren ong 5 jaar terug op vakantie. Was er een klein jongetje die steeds rondjes om het zwembad heen rende. Zijn vader vond dat niet goed dus die heeft de hele vakantie ‘‘Stop it Ben!’’ geroepen ( ze waren engels ).
Dus nu als iemand ergens mee op moet houden wordt dat geroepen in huis :wink:

Ooit heeft mijn oma gezegd dat de familie koster lange armen heeft. Dus als we nu ergens net niet bij kunnen zeggen we: ik ben geen Koster! (Dat zijn we namelijk ook niet, haha.)

Nee, we hebben er echt heel veel in huis. Mijn vader heeft zich een keer versproken met het woord toetje. Hij zei totje. Sinds toen zeggen we totje? als we klaar zijn met eten.

Ik kom even niet op zo veel. Balen! En de zwoksels vind ik erg leuk!

wij zeggen altijd ‘achter’, dat is het kantoor van mijn ouders. in het oude huis was dat aangebouwd aan de achterkant van het huis, maar we zijn nu verhuisd en we noemen het nogsteeds ‘achter’. als een van ons zegt ‘(naam), weet jij waar pap & mam zijn?’ ‘ehm ja, die zitten achter denk ik’. mensen kijken ons dan ook echt aan zovan; wtf? haha.

oh en erwtjes en wortels noemen wij ook allemaal erteltjes en worteltjes. dan krijgen we ook vaak rare blikken …

oh en nog een; frikadellen en kroketten noemen wij ook altijd ‘lange’ en ‘korte’. vroeger kon ik ze nooit uit elkaar houden en dat is zo gebleven. soms weet ik het nog steeds niet haha.

Wij zeggen altijd “psju psju” dat is anti-klitspray. Geen idee waar dat vandaan komt :’)
En een miepje is een ijsje.
En we zeggen altijd geraPSTe kaas. Want dat zegt mijn zusje altijd en die kan niet zo goed praten :stuck_out_tongue:
En soms als we patat eten, dan is dat meestal onverwacht. Dus dan zeggen mijn ouders: “Of zullen we p-a-t-a-t eten?” Dus echt uitgespeld.

bij ons halletjes. Dat is er gewoon zo gekomen. Bij de achterdeur zit eerst een gang naar de keuken, en die noemen we halletje.

“Ik ken neet die doen, DOEN!”
Riep mijn neefje vroeger een keer toen hij ergens niet bij kon. hij kon toen nog niet zo goed nederlands, - hij woont in het buitenland.
mijn vader had dat toen opgenomen toevallig, en sindsdien roept iedereen dat als mijn familie weer langskomt (:

oh god wij hebben echt veel…

aduh → indische/molukse mensen snappen hem :stuck_out_tongue_winking_eye:
poeka-> zo noemen we onze hondjes vaak haha vraag me niet waarom
poes-> zo noemt mn vader mijn moeder, mij en mijn zus
hele hola kinder cola → als iemand bloot is, bijvoorbeeld op tv, zegt mijn moeder altijd kijk staat ze met dr hele hola kinder cola op tv.

en nog wel wat meer waar ik nu niet opkom!

-japie - dat woord gebruiken we voor alles.
Japie-broek = joggingbroek
japie = onze hond, maar mijn zus noemt mij ook japie
vraag me niet waarom, dit is al jaren zo =S… eigenlijk is alles japie!
-mn broer en ik zeggen ook vaak pui de poi (omdat we doen alsof we erg goed frans kunnen, het betekend niks maar het is wel leuk om te zeggen - pwie de pwoi.) het is vooral leuk om te zeggen tegen fransen, die hebben echt GEEN idee waar je het over hebt =P…

• mijn ouders heten pep en mem…

we zeggen nog veel meer, maar dat is gewoon te gek. haha eigenlijk zijn we heel gek thuis =)

haha, mijn vader zegt altijd onder-de-armen-spuit-spul xD

De Paardenstal = het gedeelte van de schuur waar het meestal een bende is
we plakken overal “Ja” achter. Misschien is het wel iets Gronings, ik weet niet.
de meeste mensen zeggen gewoon gang of hal. Wij zeggen meestal overloop
en mijn oma’s gaf ik altijd namen toen ik klein was.
Zoals mijn ene oma noemde ik Oma Duck omdat ze altijd een stapel donald ducks in de kast had liggen vroeger. En mijn overgrootoma noemde ik altijd oma Stok omdat ze vroeger altijd met een wandelstok liep. Haha(;

Thuis heb ik dit niet echt maar met vriendinnen hebben we een half dialect joh :’)

• Tieten, moeilijk, ziek en wohl gebruiken als vergrotende trap. Bijvoorbeeld: ‘zij heeft tietenlelijke schoenen aan!’ of ‘dat is wohl lullig’.
  • Episch, dat gebruiken we echt overal voor
  • Citaten uit KUD en andere filmpjes, op Lowlands vorig jaar zeiden we bijvoorbeeld de hele tijd ‘mee op avontuur met Lady Gaga, mrawhaha, GRAPJE!’. Dat gaat echt nergens over, en het voegt ook niks toe aan het gesprek van dat moment, maar leuk is het wel :’)
  • Als je elkaar voor de grap een beetje aan het plagen bent en één persoon vraagt: ‘ben je boos?’ krijg je standaard als antwoord: ‘ik ben niet boos, alleen lichtelijk geïrriteerd door jouw aanwezigheid!’
  • De laatste tijd zeggen we heel vaak als we ergens geen zin in hebben: ‘bedoel je nou dat je *actie* liever alleen zou doen?’ Bijvoorbeeld: ‘ik heb echt geen zin om te koken vanavond…’ ‘oh, bedoel je soms dat je een hekel aan ons hebt en eigenlijk gewoon liever in je eentje zou eten?’ En dan passen we dit ook echt toe op ALLES. Heel irritant eigenlijk :’)
  • Er is een filmpje op internet waarin een man telkens ‘keigrote tetten’ zegt met een Vlaams accent, dat hebben we ook overgenomen
  • Op vakantie zag je echt superveel mensen met extreem overgewicht, en die zijn we ‘whales’ gaan noemen. En iemand die er gewoon heel raar uitziet is een draak.
  • Apatisch. Op alles. Terwijl het eigenlijk ‘rustig’ betekent.