jullie raad please..

Hallo allemaal

Ik ben een meisje van 19 jaar, ik ben geboren in rotterdam woon momenteel in antwerpen. Ik heb altijd al ‘problemen’ gehad als het gaat om vriendinnen en ik vraag me nu gewoon af ligt het aan mij of heb ik gewoon altijd pech?

In het eerste middelbaar had ik mijn eerste vriendje alles ging goed tot mijn toenmalige beste vriendin tussen ons stookte. Mijn vriend had het uitgemaakt ik was kwaad op mijn beste vriendin en heb contact verbroken.

2de jaar ik ging winkelen met mijn beste vriendin van toen, ze stal, werd betrapt en gaf mij de schuld. Ik zat door haar vast voor een dag. Contact verbroken

3de jaar ik had weer een nieuwe beste vriendin en een nieuwe vriend, ze stuurde stiekem ‘geile lul’ etc naar mijn vriend, contact verbroken.

4de jaar ik had een nieuwe vriendin. Ze vroeg me telkens geld te lenen en ik deed dat waar ik het geld nooit van heb terug gekregen trouwens. Elke keer als we gingen winkelen vroeg ze aan me koop dit voor me koop dat voor me. Contact verbroken.

Gestopt met school via werk mensen leren kennen. Meisje genaamd sillia ze was trouw op gebied van jongens (ik ben nog steeds samen met die jongen van toen en ze heeft nooit iets gedaan) , ze is te vertrouwen op gebied van geld, maar ander probleem namelijk ze probeert me altijd klein te krijgen en me onzeker te maken. Door haar voel ik me sherk 2. Mijn vriend zei vanaf begin verbreek contact maar toch wou ik het een kans geven maar vandaag was het echt de druppel.

Ik ben 19, vriendloos en ik heb dus echt geen idee wat ik moet doen.

Jullie raad please…

Niet op schrijffouten etc letten

Ik snap je, ik heb zelf ook altijd problemen gehad in mijn vriendengroepje. Soms moet je proberen om buiten school en werk vrienden te zoeken, mensen die in dezelfde dingen geïnteresseerd zijn als jij. Mijn ervaring is dat de persoonlijkheden dan vaak meer aansluiten. Als je dan bijvoorbeeld naar een sportvereniging of een cursus oid gaat, vind je vast wel leuke mensen :slightly_smiling_face: Maar het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan…

Wel knap dat je steeds voor jezelf opkomt :slightly_smiling_face:

Ik denk dat het patroon in jouw voorgaande vriendschappen was, dat je vrienden eigenlijk steeds over jouw grenzen gingen/misbruik van jou maakten. Dit komt denk ik doordat jij zelf teveel accepteert en mensen teveel kansen geeft. Ik weet ook niet hoe onzeker je bent, maar dat kan er ook nog mee te maken hebben. Op het moment dat mensen aanvoelen dat je onzeker bent/geen duidelijke grenzen stelt, gaan sommigen (de verkeerde mensen natuurlijk) daar misbruik van maken.

Ik weet niet of dit klopt natuurlijk, maar dit is het beeld dat ik van de door jouw geschetste situatie krijg. In het geval dit klopt, adviseer ik je je bewuster te worden van je houding naar anderen toe.

Dat denk ik ook. Ik denk dat je gewoon vaak de verkeerde mensen hebt getroffen. Een goed mens gaat geen misbruik maken van de zachtheid van een ander.

merci allemaal

heee, ik snap wat je bedoeld.
ik zit zelf nu ook in een situatie met mijn 2 ‘‘beste’’ vriendinnen.
ik ben zestien bijna 17 jaar en zit in mijn eerste jaar op het MBO.
mijn 2 beste vriendinnen ik noem ze B en D ken ik al sinds groep 1 van de bassischool. B woont zelfs tegenover mij.
Al mijn vriendinnen hadden nooit ervaring met jongens, nog steeds niet.
ik was overal de eerste in, verkering, zoenen, nu heb ik al bijna een jaar een relatie met mijn vriend.
omdat mijn vriend niet in de buurt woont ben ik in het weekend bij mijn vriend omdat ik hem de rest van de week niet zie.
nu zeggen ze nog amper wat tegen mij, ik ben de enige die nog steeds contact probeer op te zoeken.
elke zaterdag krijg ik via snapchat snaps van ze hoe leuk ze het wel niet hebben…
Ik ken ze al mijn hele leven maar toch hebben ze dit altijd al gedaan…
wat moet ik doeeen? ik voel me zo in de steek gelaten ik bedoel ze doen net of ik de rest van de week er ook niet ben…

heeft iemand raad?

Een ding is in ieder geval zeker, HET LIGT NIET AAN JOU! Laat dat even duidelijk zijn! Dat sommige mensen zo achterlijk zijn om misbruik te maken van iemand die gewoon aardig tegen ze is, betekent niet dat diegene hier zelf iets aan kan doen! Mijn advies is om gewoon jezelf te blijven, dan kom je vanzelf wel iemand tegen die bij je past!

Goodluck!