Hee,
Omdat ik sinds ene tijdje een Master doe ver weg van waar ik altijd woonde en studeerde heb ik amper vrienden daar. Sinds ongeveer 2,5 maand klikt het echter wel met een super aardig meisje van mijn universiteit. Ik ga vaak met haar winkelen, thee drinken, sporten, appen veel en we spreken eigenlijk heel veel af. Ik heb het idee dat de vriendschap idioot snel gegaan is (meestal duurt het wel wat langer voordat je elkaar beter leert kennen en vaak dingen gaat doen).
Een paar dagen terug had die vriendin op Facebook ineens een foto gezet van een dode kitten met allemaal verwondingen etc (schokkend). Ze zei later dat ze die had zien liggen toen ze een dag ging wandelen en dat ze het had gefotografeerd omdat ze het wel interessant vond… Ik schrok best wel van die foto en ik begrijp ook niet waarom je zoiets zou fotograferen en het dan op social media gaat delen?? Ik hou zelf heel erg van dieren, zij zei eerder dat ze er ook zo van hield, maar die foto vind ik wel een beetje raar.
Sindsdien denk ik met minder ‘plezier’ aan haar zegmaar, ze heeft een beetje een bijsmaak gekregen. Ik weet niet waarom maar als we iets gaan doen dan vind ik het ook minder leuk, omdat het voelt alsof ik ineens iets over haar weet wat heel negatief is, terwijl ik haar wel graag mag.
Ben ik te overgevoelig? Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het best wel jammer dat het plaatsen van die foto de vriendschap een beetje vergald heeft voro mij. Maar ik krijg dat nare gevoel niet weg.