Jullie mening nodig: iphone

Heeii,

Ik zit een beetje met een dilemma. Ik wil namelijk al heel lang een Iphone 4 kopen, maar ik heb niet zoveel geld om eraan te besteden. Ik kan kiezen:

• een tweedehands iphone 4 kopen voor maar €270,-
  • een nieuwe iphone 4 voor €385,-
  • een iphone in een abonnement kopen.

Ik vind 110 euro nogal een verschil, maar mijn vader vind dat tweedehands mobieltjes niet altijd te vertrouwen zijn en alles :S
Mijn vriendin heeft haar iphone ook bij het winkeltje gekocht die hem voor €270,- verkoopt, en zij heeft er geen problemen mee gehad.

Wat zouden jullie doen?

x

abbo, wtf heb je aan een iphone met alleen wifi?

Haha, ja klopt, maar als ik die anderen zou kopen zou ik er een los abonnement bij kopen :slightly_smiling_face:

Maar dan kom je denk ik nog duurder uit! Ik zou gewoon met een abonnement doen, er zijn altijd wel aanbiedingen te vinden.

^Mijn vriend heeft een iphone en geen abbo en die red zich prima met alleen wifi.

Ik denk dat ik wel voor abbo zou gaan omdat ik niet in een keer zo’n groot bedrag wil uitgeven.
Ook al zijn de abonnementen waarbij je een degelijk aantal belminuten/smsjes/mb wilt hebben ook vrij duur vind ik.

Ik zou het gewoon even uitrekenen want vaak kom je met een abbo i.c.m. een telefoon juist DUURDER uit! Ze willen natuurlijk wel nog winst maken hè :stuck_out_tongue:. Ik zou het gewoon even uitrekenen op hoeveel je per maand uitkomt als je de telefoon los koopt en een simonly aanvraagt. En dat dan vergelijken met een abbo + telefoon. En door de nieuwe regeling bij bijvoorbeeld hi, mag je de telefoon nadat je abbo afloopt niet eens meer houden omdat je het ‘least’

Ja inderdaad. Maar zijn ook wel abbo’s die best goedkoop zijn, denk ik.
En is het niet het goedkoopste als ik die van €270,- euro neem en een los abonnement? Ik weet het echt niet haha

tweedehands zou ik kopen, een vriendin van mij heeft vandaag toevallig ook een iphone 4 van marktplaats en ze is er langs gegaan en heeft hem nu dus in dat geval wel betrouwbaar.

Het klopt inderdaad dat telefoons die je via marktplaats of iets dergelijks koopt niet altijd te vertrouwen is. Dus dat zou ik zelf nooit doen.
Ook zou ik geen iphone met abonnement kopen. Je krijgt dan ‘korting’ op het mobieltje maar je zit vaak vast aan een enorm duur abonnement, en op het einde ben je dus duurder uit.

Zelf heb ik ook een iphone, en ik heb hem simlock vrij gekocht. Ik heb er toen het goedkoopste abonnement dat er was gezocht. Wel met veel internet, want door whatsapp en gratis smsjes met andere iphone gebruikers ben je weinig geld aan smsjes kwijt.

Ik betaal trouwens 13 euro per maand aan abonnement kosten, waarvan ik 500 mb internet heb, en iets van 50 (of 100 weet het niet zeker) smsjes.
Maar dan moet je wel in een keer een groot bedrag afleggen.

met abbo ja

Ik heb geen abbo en gebruik alleen wifi en ik ga mijn iPhone nu wel verkopen omdat ik ios 6 erop heb gezet en wifi nu dus amper meer werkt, meh!

Ik raad je aan gewoon een abbo te nemen…

Ja, daar moet ik echt op letten! Mijn vriendin zei ook al zoiets.
En hebben jullie tips qua abbo’s? Hi, simpel,telfort enzo?

Dat is lang niet altijd zo. Mijn geluidsknopje is stukgegaan op mijn iphone. Als ik het geluid dus uitzet, blijft hij constant trillen en geluid erop en eraf halen. Maar dat doet hij lang niet altijd. Soms doet hij het weken perfect, en soms blijft hij constant afgaan.
Maar als ik hem op marktplaats zet, en dit er niet bij zeg komt degene die het koopt er pas veel later achter.

Ja, ik heb opzich niet zo’n probleem met een groot bedrag in een keer betalen. Ik heb het wel en dan ben ik er maar vanaf.

Ik zou abonnement nemen, heb ik ook. Lijkt mij het fijnst en best, ook met internet.

Ik denk nu dat ik sowieso niet voor de tweedehandse ga. Qua abbo heb ik bijna geen sms of belminuten nodig, want nu gebruik ik dat ook al bijna niet. Dan zou ik het gwn via whatsapp doen.

Welke abbo’s hebben jullie?

Up x

Waarom niet de tweedehands? Je kunt voor 110 euro veel dingen kopen.

waarom wil iedereen een iphone… :\

Nou kijk, ik vind het niet helemaal betrouwbaar om een tweedehandse te kopen. Tuurlijk, er zijn sommige iphones die tweedehands nog echt goed zijn, maar als er zegmaar iets mee gebeurt na 2 weken…

Dusjaaa en ik ben er oook nog geen voor 110 euro tegengekomen?