Jullie mening? moeder..

-

Ik vind het raar dat als je 19 bent (en dus ook vriendinnen hebt van die leeftijd) ze er gelijk op in gaan en het accepteren. Als de moeder van mijn vriendin zou zeggen dat ik met haar mee naar Spanje mocht zou ik dat als een acceptatie zien van haar moeder. En dán moeten jouw vriendinnen nog met jouw overleggen om het rond te krijgen.

Ze zijn niet 6 jaar meer dat ze alles kunnen aannemen van je moeder.

Hmm, praat er met je moeder over. Want ik vind inderdaad ook dat ze het met je moet overleggen.

Oké, dat tweede punt snap ik niet helemaal. Je zegt dat het een goede vriendin is, maar je vind het vervelend als je moeder zegt dat ze mee op vakantie mag?

In ieder geval, het is nogal vervelend. Ik zou het tegen je moeder zeggen, wanneer ze in een goede bui is. Gewoon zo van: ‘‘Mam. Wil je voortaan het met mij overleggen als je iets beslist, bijvoorbeeld met logeren.’’ Zeg je reden, zeg dat je het vervelend vind als je lang bij iemand bent. Hopelijk begrijpt ze het dan.

Ja oke, maar dat voorbeeld van vakantie was op de middelbare school. Toen was ik 14 :slightly_smiling_face: Maar goed zulke dingen gebeuren nu dus nog steeds maar dan met andere gevallen…

Je kan er toch over praten met je moeder? ( als je dat nog niet gedaan hebt dan… ) of tegen je vriendinnen zeggen dat ze je moeder niet zo serieus moet nemen…

moeilijke situatie… misschien voelt ze zich een beetje eenzaam en vind ze het gezellig als er meerdere mensen zijn. Kzou er proberen achter te komen waarom ze zulke dingen doet.

Dat laatste vind ik maar apart jou moeder heeft aan haar moeder verteld dat ze mee mag op vakantie? Uh als een moeder van een vriendin dat zou zeggen tegen mij moeder dan zou ik dat eerst aan jou vragen beetje raar ook vind ik het raar dat je moeder het aan haar moeder verteld in plaats van aan je vriendin zelf jullie zijn toch geen 12 meer? Dat kunnen jullie toch zelf ook wel bespreken ik vind het maar apart van je moeder en ik vind dat je daar echt met haar over moet praten.

Nouja toen het gebeurde waren we 14 he :wink:

Als nog als op die leeftijd een vriendin haar moeder naar mijn moeder gestapt was met het nieuws dat ik mee mocht op vakantie had ik dat heel raar gevonden.

Wat zijn voorbeelden van nu dan? Ben ik wel benieuwd naar!

Heb je dit al tegen je moeder gezegd? Je bent allang oud genoeg om zulke beslissingen zelf te maken.