Jullie kijk hierop? (Ik begrijp hem niet)

Ik heb even jullie mening op de volgende situatie nodig.

Een jongen, die ik super leuk vind (en geschiedenis mee heb), heeft mij vorige week verteld via snapchat dat hij me leuk vind en wel een relatie zou willen.

Ik weet van vriendinnen en gewoon omdat ik vrienden met hem ben dat hij best veel op social media zit enzo. Hij praat veel met zijn vrienden en andere meisjes enzo via snapchat, en dat deed hij ook met mij. Alleen ben ik steeds degene die het gesprek begint, en soms negeert hij me gewoon.

In het echt doet hij heel anders, hij geeft me een knuffel als hij weg gaat bij en feestje en probeert wel contact te maken zeg maar. Wel maakt hij dan wel eens opmerkingen van ;"ja , doei *mijnnaam* als ik wat zeg. (Op zo’n spottende toon)

Ik wil heel graag met hem snapchatten enzo als we niet bij elkaar zijn, maar ik wil ook niet claimerig overkomen door steeds maar het gesprek te beginnen. Ik ben bang dat hij geen moeite wil doen.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Sommige mensen houden gewoon niet van te veel gepraat via sociale media, en dan bedoel ik "diepgaande’ gesprekken. Ik vind sowieso dat men geen normale gesprekken kan voeren via snapchat maar goed.Ik zou het met hem erover hebben en misschien stelt hij zich dan wel wat meer open via sociale media.

Ik denk niet echt dat sociale media nou ‘the key’ is. Heb daar eerlijk gezegd 0 vertrouwen in. Maar vraag gewoon een keer of die wat komt afspreken :slightly_smiling_face: Als die zegt dat die je leuk vindt moet dat op zn minst kunnen vind ik

Ik denk dat dit komt omdat mannen en vrouwen anders omgaan met social media. Probeer je hier maar is in te verdiepen als je erop googled kan je genoeg vinden en het is super interessant.

Mannen die gebruiken chat apps (whatsapp, snapchat, enz…) voornamelijk functioneel. Als ze iets nodig hebben of een vraag hebben dan gebruiken ze het.

Vrouwen daarentegen gebruiken het om sociale contacten bij te houden en dus om gezellig te kletsen en te praten over van alles en nog wat.

Dit is misschien heel zwart wit en geldt niet voor ieder persoon, maar vanuit de basis is dit wel een feit.