Jullie hulp nodig: 'boek' voor mijn beste vriendin.

Hee allemaal, een beetje een vage titel, I know! :slightly_smiling_face: Het zit dus zo: mijn beste vriendin gaat volgende week voor 8 maanden naar het buitenland, en een paar weken later ga ik voor 9 maanden naar het buitenland. We zijn al 7 jaar beste vriendinnen en het idee dat we elkaar zolang niet zien is zacht uitgedrukt vreselijk. En dat is nog een understatement. Maar, om even to the point te komen: het leek me leuk om een soort van boekje te maken met herinneringen van de afgelopen jaren. Dus korte tekstjes, foto’s, screenshots van filmpjes, quotes uit liedjes, etc.

Maar, nu moet ik eerlijk zeggen dat ik niet zo creatief ben, dus vraag ik jullie om hulp. Help me asjeblieft bij het verzinnen van kleine, leuke dingetjes die in het boek kan doen, maakt niet uit of het nou een quote/tekst/idee/whatever is, gewoon alles waar jij meteen aan denkt!

O en nog een klein oproepje dan maar erbij: weet iemand nog mooie/leuke liedjes die gaan over afscheid/elkaar lange tijd niet zien/onbereikbaarheid, oder etwas?

Thankyou! :slightly_smiling_face:

Even omhoog ^

Niemand? :\

Kijk in het topic over een boek maken voor je vriendje? Daar kan je vast al heel wat ideeën vinden :slightly_smiling_face:

Ik heb ook een boek met mijn beste vriendin die een paar uur rijden van me vandaan woont :slightly_smiling_face: Wat we er voornamelijk in plakken: dingen van samen die we samen hebben gedaan (we zijn naar Brussel geweest, en dan plakken we er de kaart in, hotelkaart, metrokaartjes, et cetera), invulverhalen uit de CG, foto’s van bekende best friends met citaten, foto’s van leuke acteurs haha, een pagina met grappige uitspraken, je kan allebei een persoonlijke pagina maken en over elkaar een alfabet maken! Mijn beste vriendin en ik hebben ook wat gephotoshopte foto’s erin geplakt, een lijst met leuke herinneringen en foto’s! We hebben een keer een hele fotoshoot gedaan thuis en het resultaat in het boek geplakt :slightly_smiling_face:

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen :slightly_smiling_face:

Ah superleuk ideeën dankjewel! @Stunning. En @Maaihoofd, bedankt voor de tip, ga ik zeker even kijken :slightly_smiling_face:

vrienden zie je niet, die staan achter je (A)
veel succes ermee!
vooral heel veel foto’s met uitleg erbij, en dat alfabet is ook heel leuk ja!

-

^

ik denk dat je gewoon veel foto’s erin moet plakken, en misschien leuke momenten die jullie hebben meegemaakt uitschrijven? bewaarde sms-jes, msngesprekken, emails of wat dan ook uitprinten.
Ook leuk: een dagboek geven waarin jullie die maanden in schrijven & daarna uitwisselen. Maar dat heeft niet echt iets met jouw idee te maken haha sorry.

Je kan ook even op pinterest rond gaan snuffelen?

Hee,

Ik zou idd bij Plakboek voor vriend kijken, ik ben nu met mijn 2e boek voor mijn beste vriendin bezig, en veel dingen die je in dat topic leest, kun je ook toepassen in jou boek! Heb op de laatste pagina zelf wat foto’s van mijn boek gepost. :slightly_smiling_face:

Je kan leuke herinneringen opschrijven, toekomstplan in een droomwolkje,
foto’s mooi inplakken met zelfgeknutselde lijstjes of pas pertouts (ik weet niet hoe je het schrijft), dingen die jullie vriendschap kenmerken, dingen die alleen jullie snappen etc. Tips om die tijd zonder elkaar door te komen.

Liedje afscheid, afscheid nemen bestaat niet? :stuck_out_tongue:
Ne me quitte pas ( verlaat me niet is dat geloof ik) is misschien leuk, tikkeltje dramatisch.

waar jullie lol om hebben… ik zou er dan bijvoorbeeld het etiket van topdrop opplakken… gewoon omdat wij dat grappig vinden en de rest niet :stuck_out_tongue:

.

Heel erg bedankt allemaal, ik heb ook zeker wat aan dat ‘plakboek voor je vriend’-topic :grinning: Nog meer ideetjes?

Even een up voor dit topic! :slightly_smiling_face:

Ik heb nu een paar bladzijdes met foto’s van ons samen + leuke herinneringen, foto’s van mannen die we knap vinden, screenshots van filmpjes waar we helemaal dubbel om hebben gelegen en tussendoor een paar bladzijdes met een quote of een songtekst over vriendschap + een foto van ons. O en ik heb nog een bladzijde met een vriendschap ABC. Maar ik zit op de 20 blz. ongeveer en moet er 40, mensen nog ideetjes? :slightly_smiling_face:

Misschien een bladzijde met “Jullie liedjes”,
nummers waar jullie beide helemaal gek op zijn/waren of waar jullie gewoon iets mee hebben of wat een herinnering oproept, misschien hebben jullie ooit zelf wel een gek liedje bedacht.

In mijn vorige boek voor mijn beste vriendin heb ik de gekste en geinigste (zinnetjes uit) mails/krabbels/posts op een aantal pagina’s geplakt. Dit zelfde heb ik ook met sms’jes gedaan.

Oo dat is wel een goed idee! Ik heb het nu alleen met mailtjes van vroeger gedaan (echt 5/6 jaar geleden) maar ik kan wel even leuke krabbels/facebook posts opzoeken :grinning:

• vrienden zijn net als sterren, je ziet ze niet altijd, maar ze zijn er wel.
  • Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget
  • Als achteruit kijken
    Je pijn doet.
    & vooruit kijken.
    Je bang maakt
    Kijk dan opzij.
    En ik zal er altijd voor je zijn.

Misschien heb je iets aan deze quotes? x

Misschien is het leuk om oude msn gesprekken terug te zoeken? Misschien heb je nog bioscoop bonnetjes of zo? Of oude klassenfoto’s. Pagina’s uit vriendenboekjes…
Op tumblr en pinterest zul je veel en mooie quotes tegen komen. En je kunt ook nog stripjes tekenen of zo van gebeurtenissen die jullie hebben meegemaakt ipv helemaal uitschrijven.