Omdat ik graag creatief bezig ben en op den duur zoveel in huis heb liggen, wil ik dit proberen te verkopen. Ik vroeg me daarom af wat Etsy precies is en hoe de ervaringen hier mee zijn. Let me know!
ShinyStuff verkoopt haar zelfgemaakte sieraden van klei op Etsy. Volgens mij loopt dat best wel goed. Mocht ze niet hier reageren, misschien kun je haar dan een berichtje sturen
up
Wat ik hoor is dat Etsy vrij prettig werkt. Je kunt gemakkelijk items online zetten met gedetailleerde beschrijvingen etc. Het is wel belangrijk dat je goede foto’s neemt zodat de items opvallen. Volgens mij betaal je zo’n 0,20 cent voor elk item dat je online zet en dan draag je, zodra je iets verkoopt, daar ook nog een percentage over. Niet zo heel veel geloof ik.
Weet niet wat het precies is wat je wilt gaan verkopen?
Ik heb een etsy shop die nu even op pauze staat. Het is een super fijne en makkelijke manier van je spullen online te gooien. Het is veel werk om alles te categoriseren maar dan heb je ook wat! Listings die langere tijd blijven staan moet je vernieuwen door een paar cent te betalen en je betaald ook per termijn volgens mij 40 cent voor je shop.
Oeps ik lees dit topic nu pas Bedankt Yisha voor de vermelding.
Ik verkoop inderdaad sinds enkele maanden op Etsy, na al jaren een Nederlandse webwinkel gehad te hebben. Tot nu toe is het bij mij een groot succes en ik heb veel sales.
Het werkt voor mij super, maar je moet rekening houden met de bijkomende kosten en eventueel ook belasting. Omdat ik al een webwinkel had ben ik het gewend overal belasting over te moeten betalen, want je mag immers niet teveel bijverdienen.
Wat de kosten van Etsy betreft, die zijn afhankelijk van je shop. Je betaald per listing die je online hebt staan en wanneer deze vernieuwd moeten worden (iedere paar maanden of wanneer het wordt verkocht). Daarbij draag je een vast percentage van jouw verkoop af aan Etsy en moet je de kosten van bijvoorbeeld PayPal betalen.
Aan het eind van de maand heb ik meestal een rekening van €60 - €70 bij Etsy en van PayPal wordt het automatisch afgeschreven.
Daarbij is het natuurlijk afhankelijk van wat je gaat verkopen of het goed gaat lopen, sommige dingen staan vrij oververtegenwoordigd en verkopen minder goed.
Tot slot mag je mij een pbtje sturen als je een winkel wil openen en dan kan ik je een uitnodiging sturen voor 40 gratis listings
Mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik het graag!
Ik maak voornamelijk armbanden en als DIY canvas schilderijen
Ik heb twee Etsy shops, één met zelfgemaakte sieraden en de ander met spullen voor je planner (filofax). Ik vind het zelf echt heel leuk. Ik kan je alvast waarschuwen: er gaat heel veel tijd in zitten. Mooie foto’s, goede tekst, tags bedenken (dus waar mensen opzoeken) ect. Sieraden is trouwens wel het lastigst om daar te verkopen omdat er super veel concurrentie is! Mijn shop met spullen voor de planner loopt ook duidelijk beter. Tevens doe ik het gewoon voor de fun, verkoop niet veel (niet zoveel als die mooie fimo sieraden van ShinyStuff) maar dat maakt me helemaal niet uit!
Het kost inderdaad veel tijd Ik heb mijn goede sales natuurlijk mede te danken aan het feit dat ik fulltime voor ShinyStuff werk en ontzettend veel tijd steek in marketing en profilering. Daarbij kan het altijd even duren voor iets opstart, ik las op het forum dat sommige succesvolle verkopers maanden moesten wachten op hun eerste verkoop!
Ja ik besef inderdaad heel goed dat exclusiviteit heel veel betekend voor verkoop. Heb Etsy voorlopig even op de langere termijn gezet, maar was wel benieuwd naar het hoe en wat van Etsy. Nu eerst maar eens wat bekender proberen te worden onder het ‘algemene’ publiek d.m.v. like’s op fb en zo.