juiste leeftijf

heejj,

ik ben 13 en ik heb zelf een oudere vriend van 16 en ik hij is al toe aan seks, maar ik nog niet.
ik vroeg me af wat de juiste leeftijd is om seks te hebben. ik weet dat dat is als je er zelf aan toe bent maar wat is het gemiddelde?

xx

Je geeft het antwoord al zelf. En waarom is het belangrijk voor je om te weten wat de gemiddelde leeftijd is? Dat is nog steeds een aantal jaar ouder dan dat jij bent trouwens, maar dat is niet relevant.

Er staat geen leeftijd voor vast en het verschilt per persoon. Waarom zou je naar een gemiddelde kijken? Richt je op jezelf. Als je vriend er klaar voor is en jij nog niet, dan zal je vriend moeten wachten en heeft hij hier, neem ik aan, respect voor.

ik was ook 13 en mn vriend was ook 16 tien we het voor het eerst deden misschien wel een beetje jong maar het gebeurde vanzelf ik vind dat er niet echt een bepaalde leeftijd voor is … als je er nog niet klaar voor bent vooral niet doen daar kan je spijt van krijgen. ik heb er zeker geen spijt van want we houden nogsteeds van elkaar. <3 maar bij mij gebeurde het vanzelf en op dat moment dachten we niet echt aan onze leeftijd. ik vind dat je zelf mag bepalen wanneer je er oud genoeg voor bent ;p dat kan al op je 13de zijn of pas op je 18de dat is per persoon verschillend. maar doe het alleen als je het zelf ook echt wil :slightly_smiling_face:

Er bestaat geen leeftijd vanaf wanneer je sex mag hebben. Het is vooral een kwestie van gevoel. Pas wanneer je zeker weet dat je het wilt, dan kun je ermee beginnen. Een groot leeftijdsverschil wil niet zeggen dat je eerder moet beginnen. Je kunt het toch ook heel fijn hebben door samen te zijn, met elkaar te zoenen, en wellicht op termijn elkaar met de hand of mond te plezieren? Als je een vriendje hebt dat echt van je houdt, dan zal hij wachten tot jij aangeeft dat je meer wilt dan alleen zoenen… Doet hij dat niet…dan is hij het in mijn ogen niet waard om jou maagdelijkheid te ontnemen

Het gemiddelde waarop jongeren ontmaagd worden is 17 jaar.

OMG HAHAHA I LOVE THE SASS

Er is geen juiste leeftijd om seks te hebben. Het juiste moment is als jij er klaar voor bent.

Er is geen ‘juiste’ leeftijd. Je moet gewoon doen wat jij wil en wat voor jou goed voelt. De gemiddelde leeftijd is volgens mij ongeveer 17…

Gewoon wanneer jij er klaar voor bent… gemiddelde is denk ik 17.
Dat je als 13 jarige hier al aan denkt, haha. Toen was mijn gedachtegang alleen maar paard. :’)

Ik was 16. Jonger was voor mij niet van toepassing. Persoonlijk vind ik 13 wel erg jong, dan zit je nu in de eerste van de middelbare school als t goed is. Maar ja doen wat goed voelt en geen spijt er van krijgen later. O en gebruik een voorbehoedsmiddel want 13 en een kind is wel echt te jong.

Het gemiddelde is niet verandert.

En hoe weet jij dat het gemiddelde niet is veranderd?

Ik heb geen bron maar ik denk gewoon niet dat dat is gebeurd. Het gemiddelde is al jaren hetzelfde.

Ik zou als ik jou was wachten er is geen ideale leeftijd dar je seks mag maar je zegt zelf dat je er eigenlijk nog niet aan toe bent leg je vriend dat dan gewoon uit

Zelf ben ik nu 18 en heb nu ruim een halfjaar een vriend. Beide zijn we nog niet toe aan seks, sommige mensen vinden het oud, maar wij willen er gewoon 100% zeker van zijn en we kunnen nu ook genieten van elkaar :wink:

Je moet het doen als jij er klaar voor bent. Niet als je even oud bent als het gemiddelde. Ik ben nu 16 en heb ook al een tijdje een vriend maar ik ben er gewoon nog niet klaar voor en daar heeft hij respect voor. Zoals hierboven al gezegd werd; we kunnen nu ook genieten van elkaar.

13?:face_with_raised_eyebrow: Veel te jong.

Dat bepaal jij niet.

Ik denk dat leeftijd niet uitmaakt, ik denk dat het meer aan de duur van je relatie en aan het gevoel ligt. Een paar maanden geleden vroeg ik me ook af of ik niet te jong was, (ik was en ben 16) maar toen het eenmaal gebeurd was en ik er geen spijt van had, vond ik mijn leeftijd geen goede rede meer om het niet te doen. Ga op je gevoel af, sommige mensen zijn daar gewoon eerder aan toe dan anderen. Een norm stellen heeft niet zoveel zin, ik denk dat het enige is waar je je echt zorgen over kan maken, is dat je niet zwanger wordt/ soa’s krijgt, of dat het tegen je wil gaat.