juf worden

hallo.meiden

ik wil graag juf worden maar op de basisschool voor klassen zoals groep 3 of 4.5.6
maar moet wat voor sector moet je kiezen

Je hebt in 2 dagen 4 topics aangemaakt. Beetje overdreven vind je niet?
Leraar kan volgens mij sowieso met C&M

Je wordt met ieder profiel toegelaten op de Pabo.

Met ieder profiel, maar wel van de Havo. Je moet dus een sector kiezen waarmee je naar de Havo kan of een sector waarmee je een MBO4 kunt doen die een beetje lijkt op de PABO (iets met SPH bijvoorbeeld) en daarna PABO gaan doen.

oke ik heb 4 topics opengemaakt is dat een probleem
ik heb toch problemen heb jij der probelemen mee dan zorg ervoor dat ze weggaan en irriteer mij der niet aan

de andere bedankt

@xxmeisjesxx aangezien je vantevoren niet zoekt of er al een topic over is, is het vrij logisch dat mensen zich eraan gaan irriteren. In het vervolg even zoeken aub, kleine moeite.

Dit kan je ook wel wat vriendelijker vertellen zeg.
Er is nu over ieder aangemaakt topic van jou al wel een bestaand topic of algemeen topic waar je je vraag kon stellen of het antwoord al kon vinden. Dus ja, snap wel dat mensen zich eraan irriteren.
En je antw. heb je.

C&M. Ik zou als ik jou was niet teveel concentreren op de middenbouw, maar ook op de boven- en onderbouw. Ik ken een paar mensen die ook perse in de kleuterklassen wilden, ze werden ook altijd in de kleuterklassen gestopt. Nu hebben ze een jaar een andere groep, of ze hebben hun laatste jaar weer voor de kleuterklas gekozen, en hebben spijt.

Weet je wat je kan doen?
Je kan op google intikken: “hoe word ik basisschoolleraar” en je krijgt zo antwoord.
Ik denk dat je vmbo doet omdat je een sector moet kiezen? Dan kun je aan je decaan vragen wat de meest aansluitende sector is bij de mbo-opleiding onderwijsassistent of iets anders. Of je zoekt gewoon op google. Ofzo.

Dat klopt niet hoor, ik doe zelf pabo en onderwijsassistenten moeten gewoon 4 jaar.

Sorry ik had het maar van internet geplukt:p
Het maakt me niet zoveel uit of het klopt eigenlijk. Het ging er mij meer om dat er voldoende op internet staat en als je daar te lui voor bent je beter geen juf kan worden.

Daar geef ik je gelijk in :’)

Het is toch zo :'D
Het is echt overal te vinden en je kan het gemakkelijk aan de decaan vragen. Die weet echt wel wat de pabo is.