jozef en maria, anno 2009

Ik heb een opdracht, ik moet het kerstverhaal over jezus anno 2009 maken… maar ik kan het niet af maken.
Het is een koude dag, Maria zit op de bank, ze kijkt aandachtig naar haar kleine tv’tje.
Er is een nieuwe soap op tv.
Ze moet de hele tijd aan Jozef denken.
Jozef heeft Maria een huwelijksaanzoek gedaan.
Maria hoort de bel gaan, ze loopt naar beneden en doet de deur open.
Het is haar BFF, Gabriëlla. Ze zijn blij om elkaar te zien.
‘Wat ben je dik geworden!’ Zegt Gabriëlla, en ze omhelzen elkaar. ‘Ach, het is gewoon de chips’ zegt Maria, en ze legt de zak chips naast haar op de bank.
‘Nee, ik meen het,’ zegt Gabriëlla,’Ik zou eens een zwangerschapstest doen.’
Jozefs mobieltje gaat af. ‘Hallo met Jozef.’ Zegt hij.
‘Ik ben zwanger’ zegt maria. Jozef is eerst geschokt.
Er is een ongemakkelijke stilte. ‘Hoe kan dat? We hebben niet…’
‘Ja ik weet ook niet hoe het kan.’
Jozef zucht. ‘Nou, dan zal ik de vader van het kind zijn.’
‘Wil je nog steeds met mij trouwen?’ Vraagt maria.
‘Ja, ik hou nog steeds heel veel van je.’
De volgende dag is aangebroken, Maria heeft een brief gekregen dat ze haar nieuwe OV-chipkaart moet halen in een andere stad.
Aangezien Maria hoogzwanger is, wilt ze dat Jozef haar met de auto brengt.
Maar Jozef kan Maria niet brengen, zijn auto staat in de garage. Dus ze moeten met de trein.
Ze zijn onderweg, het is gelukkig niet druk in de trein.
Jozef en Maria moeten nog 3 kwartier, maar dan staat de trein opeens stil.
De trein is uitgevallen.

kan iemand helpen… ik weet niet hoe ik dit af moet maken

xx

het gaat wel erg snel vind je niet? hoeveel woorden moet het zijn?

het moet 1 a4tje zijn, en ik moet ook over de 3 koningen vertellen

misschien dat ze in een winkelcentrum moeten slapen en dat de drie koningen komen voor de uitverkoop ofzo?
~ haha,
succes er mee!

Ja, maar ik moet dan iets anders verzinnen voor de 3 koningen.
Misschien conducteurs ofzo xD
Ik moet het vandaag af hebben :frowning_face:
en ik moet ooknog leren voor een PW en ander hw maken.
Ik kan echt wel extra hulp gebruiken ^^’

UP

uhm,
3 koningen; 3 zwervers?
en jozuf en maria die in de vuilnisbak moeten overnachten omdat ze uit alle dure hotels zijn geschopt en alle goedkope vol zijn?

geen idee,

De conducteurs komen iedereen geruststellen en dan vinden ze Maria ofzo? Geen inspi sorry :stuck_out_tongue:

Ja! die van de zwervers is goed :grin:
maar… ik moet volgens mij ook van de herders… Omg ik heb echt geen idee.
alleen. ik dacht dat ze liever in de trein konden bevallen ? xd
de deuren gaan niet open ofzo…
JA ! de herders zijn de conducteurs… :grinning:

haha ~
als het af is wil ik het wel lezen (:

Okee xd

haha ja in de trein is leuk (:

Het is een koude dag, Maria zit op de bank, ze kijkt aandachtig naar haar kleine tv’tje.
Er is een nieuwe soap op tv. Ze moet de hele tijd aan Jozef denken.
Jozef heeft Maria een huwelijksaanzoek gedaan.
Maria hoort de bel gaan, ze loopt naar beneden en doet de deur open. Het is haar BFF, Gabriëlla. Ze zijn blij om elkaar te zien.
‘Wat ben je dik geworden!’ Zegt Gabriëlla, en ze omhelzen elkaar. ‘Ach, het is gewoon de chips’ zegt Maria, en ze legt de zak chips naast haar op de bank.
‘Nee, ik meen het,’ zegt Gabriëlla,’Ik zou eens een zwangerschapstest doen.’
Jozefs mobieltje gaat af. ‘Hallo met Jozef.’ Zegt hij.
‘Ik ben zwanger’ zegt maria. Jozef is eerst geschokt.
Er is een ongemakkelijke stilte. ‘Hoe kan dat? We hebben niet…’
‘Ja ik weet ook niet hoe het kan.’
Jozef zucht. ‘Nou, dan zal ik de vader van het kind zijn.’
‘Wil je nog steeds met mij trouwen?’ Vraagt maria.
‘Ja, ik hou nog steeds heel veel van je.’
De volgende dag is aangebroken, Maria heeft een brief gekregen dat ze haar nieuwe OV-chipkaart moet halen in een andere stad.
Aangezien Maria hoogzwanger is, wilt ze dat Jozef haar met de auto brengt.
Maar Jozef kan Maria niet brengen, zijn auto staat in de garage. Dus ze moeten met de trein.
Ze zijn onderweg, het is gelukkig niet druk in de trein.
Maria en Jozef hebben eindelijk Maria’s OV-chipkaart, en keren weer terug.
Jozef en Maria moeten nog 3 kwartier, maar dan staat de trein opeens stil.
De trein is uitgevallen. Het is al laat, als ze maar vroeg thuiskomen, en Maria hoopt dat ze niet vandaag bevalt, want dat zou erg vermoeiend zijn. Precies vandaag hebben Jozef en Maria hun mobieltjes niet mee.
Jozef begint in paniek te raken, want de deuren gaan ook nog eens niet open. En de stroom lijkt ook uit gevallen, want de lichten zijn uitgevallen en het is donker in de trein.
Nog geen 5 minuten later krijgt Maria het gevoel. De baby komt.
Jozef wordt gek. Ze zijn alleen in een wagon, er is niemand anders om ze te helpen.
Tot er opeens een zwerver buiten langs de wagon loopt.
Dit lijkt Jozef en Maria’s redding. Jozef rent naar de deur en begint er keihard op te bonzen en trekt de aandacht van de zwerver.
De zwerver glimlacht, met de drie overgebleven tanden die hij heeft.
Hij haalt een koevoet uit zijn broek en steekt het tussen de deuren.
Jozef springt naar achteren. Het lukt de zwerver nog niet, en roept zijn straatgenoten.
Met z’n allen duwen en trekken ze, tevergeefs. Dan komt er een tienermeisje aanlopen, met een i-pod in haar handen en oortjes in. Ze stond verderop en zag alles gebeuren. Nu pas loopt ze ernaar toe, maar blijft nog ver van de zwervers staan. ‘Kunnen jullie aan de kant gaan?’ Schreeuwt ze. De zwevers kijken elkaar aan en doen een stap achteruit. Het meisje Duwt de koevoet en de deuren schieten open. Ze rent naar binnen en stelt Jozef gerust, ‘Ik heb hier ervaring mee.’ Het meisje helpt Maria.
Een man en een vrouw die er net bij zijn gekomen, bellen gestresst de ambulance.
Na een kwartier komt de ambulance, en er komen 2 mannen naar haar toe. Tot Maria’s verbazing is Gabriëlla er ook, ze is op verzoek van Jozef door de vrouw en de man gebeld.
Maar Jozef verbaast zich ook, dat ze zo snel is kunnen komen.
Na niet lang meer klinkt er babygehuil, en heel toevallig gaan precies op dat moment, de TL-buizen weer aan,
Jezus is geboren.

HIJ IS AF

haha!

Vet

Sorry, maar wat een slecht verhaal zeg :blush:
Zit er wel een plot in?

Naja, ik weet niet in welke klas je zit, waarschijnlijk wordt het wel goedgekeurd maar ik zou het iets uitgebreider maken en langere zinnen maken. En ik zou éérst bedenken hoe je je verhaal wilt laten verlopen, en beslissen welke punten uit het bijbelverhaal je er wel en niet in laat komen.
Succes!