Joyrijden

he meiden, gistere heb ik met een vriend die net een paar maanden zijn rijbewijs naast me, gereden. het was in een soort polderwerg waar niemand te bekennen was, maar na een paar honderd meter kwam er een auto aan. dus ik stopte, zodat we weer konden wisselen maar het bleek politie te zijn. ik ben, op verzoek van die vriend, een stukje gaan lopen. de politie kwam achter me aan en ik heb een boete gekregen. de hoogte van de boete wist de agent niet, omdat hij naar de officier van justitie toe gestuurd werd.
ik ben 16, heb geen scooterrijbewijs en heb alleen nog een boete gehad voor door rood licht fietsen. weet iemand hoe hoog deze boete ongeveer zal zijn?
geen reacties over hoe stom ik was, dat weet ik.

ik had echt in mijn broek gescheten als de politie achfter me aan kwam!
maar ik heb geen idee hoe hoog die boete is, upje!

Mij is ooit verteld dat als je dit doet en je gepakt word je 5 jaar je rijbewijs niet meer mag halen ?? :S :expressionless:

Rijden zonder rijbewijs kost ongerveer 220 euro, volgens google.
En jeetje, beetje stom van je.

als je je rijbewijs hebt gehaald maar nog niet hebt gekregen(duurt vaak een week tussen aanvragen en ophalen) dan ben je een punt kwijt.
als je daarvoor al rijd heb ik geen idee, maar denk niet dat dat bij een boete van 50 euro blijft…

maar weten je ouders het wel?
want die zijn nog financieel verantwoordelijk voor je…

Pf, heb je het aan je ouders verteld ;o?

volgens mij is het 3 jaar… en het gaat in vanaf je 18e, dus tot je 21 niet autorijden…
en nog een boete die volgens mij wel hoger is dan 200…
hopelijk kan je wat regelen met je ouders…

Een vriendin van mij had precies hetzelfde maar dan gewoon op een weg waar ook gewoon andere auto’s reed, zij is ook 16. Haar werd precies hetzelfde als jou verteld, maar ze heeft nooit meer wat gehoord van de politie. Dat is nu ongeveer een half jaar geleden. Maar misschien was het gewoon stom geluk bij haar…

Ik heb dat ook wel eens gedaan haha, gelukkig niet gepakt. Maar volgens mij kost het idd 220 euro.

haha had nog gevraagd om dat niet te zeggen. maar de politie had vanmiddag mijn ouders gebelt, om het te vertellen denk ik.

heb ik zooo vaak gedaan x]
je had gewoon in de auto moeten blijven zitten!

Och, waar slaat dat op?? Je moet niet voor niets je rijbewijs halen voordat je wettelijk gezien in een auto mag rijden.

OT: Ik zou het niet weten… Wie weet was het maar een simpele waarschuwing en wilde hij je bang maken…

Hmm misschien als je inderdaad gewoon was blijven zitten, dat er dan niks aan de hand was geweest x3… maarja, dat is naderhand, ik snap wel dat je het gedaan hebt hoor, het is erg leuk om dat eens te ervaren natuurlijk… daarom ga ik ook niet zeggen ‘stom’ want ik zou het zelfde doen als iemand het me aanbood :stuck_out_tongue: nouja succes met je ouders en de politie + boete!