Jouw ouders en jij

Dit.

-

Met mijn vader heb ik wel een goeie band, ik heb altijd alleen maar ruzie met hem door mijn stiefmoeder, hij is grappig en heeft dezelfde humor als mij en is meestal wel vrolijk.

Mijn moeder spreek ik nauwelijks want ik heb gewoon geen zin in haar en haar gezeik, mn ouders zijn gescheiden en ik woon bij m’n vader mijn moeder zie ik zo min mogelijk, eigenlijk alleen als zij wil dat ik kom.

Uiteraard woon ik dan ook bij mijn stiefmoeder, ik heb geen goeie band met haar, ze zeurt overal om en denkt mij nog van alles bij te moeten brengen. Ze begint al te zeuren als ik een mandarijn, aan mijn vader met ‘vieze handen’ geef terwijl ik het met schone vingers geef. Dusja.

Over een jaar hoop ik uit huis te gaan als het mag van me paps, ben ik tenminste van haar gezeur af en kan zij lekker zeuren op dr eigen kinderen xd

Ik heb geen goede band met mn ouders. Soms zijn er wel leuke momenten hoor maar nee. Ik vermijd ze ook zoveel mogelijk om ruzie te voorkomen.

Ik heb niet echt een band met mijn ouders maar we hebben niet echt vaak ruzie. Alleen me zus maakt om iets kleins zo groot probleem en gaat ze helemaal schreeuwen, me ouders gaan dan ook schreeuwen. En als ik probeer er tussen te komen met een ander onderwerp, gaan ze ook tegen mij schreeuwen.

Ik laat ze meestal maar uitschreeuwen maar ik vind dit niet altijd leuk.

Ik kan beter opschieten met mijn moeder dan met mijn vader, altijd zo geweest. Maar als mijn moeder echt boos op me is, dan negeert ze me altijd de rest van de dag wat best irritant is :S, mijn vader wordt soms ook boos hoor, en dan maakt ie gemene opmerkingen, maar hij blijft niet zo snel boos. Na een paar min. is ie weer normaal.

Ik kan over het algemeen prima met ze opschieten, al wordt dat steeds minder, pubertijd waarschijnlijk :p. En ik heb gewoon echt 0 behoefte om over alles met ze te praten, ze de hele tijd te zien, etc, en daar hebben zij wel problemen mee (wat ik overigens wel kan begrijpen, maar het hoeft voor mij gewoon niet).
En ik heb net weer om niets ruzie gehad met mijn moeder, en nu zitten we beiden op onze kamer (zij pissig, mij kan het eigenlijk bar weinig schelen).

Heel herkenbaar dit…

ik heb alleen een goede band met m’n moeder maar met m’n vader heb ik het grootste deel van de tijd alleen maar ruzie en krijg van alles en nog wat naar m’n hoofd het stomme is dat m’n moeder zich er nooit mee bemoeid omdat ze geen ruzie met m’n vader wil :s

“'je moet je zelf niet de schuld geven daar word je alleen maar onzekerder van”’

Wat lijkt me dat vervelend om geen goede band met je ouders te hebben… Dat kan ik me gelukkig niet voorstellen. Mijn ouders zeuren wel veel, worden snel boos om kleine dingen en hebben soms strenge regels, maar er wordt nooit gescholden ofzo en het is altijd weer snel voorbij. Verder heb ik wel een goede band met ze. Ik ga af en toe leuke dingen met ze doen en ik heb het 't grootste deel van de tijd wel gezellig met ze. (: Verder vertel ik ze eigenlijk niet zoveel, wel over wat ik gedaan heb enzo, maar niet tot in detail.

Maar zoals hierboven al gezegd wordt; ‘Je moet jezelf nooit de schuld geven.’ Dat je ouders zo tegen je doen heeft helemaal niet met jou te maken, maar met hen.

met mijn vader heb ik nooit echt een band gehad. nooit ruzie.
mijn moeder had ik een hele goede band mee maar na de beroerte is het veranderd voor mij… ik heb het gevoel of het mijn moeder niet meer is maar dat laat ik niet merken… ben ook het liefst niet thuis of op mijn kamer. gelukkig heb ik nooit ruzie.

-

Met mijn moeder heb ik een hele goede band. Met mijn vader niet echt, hij heeft weinig geduld en vooral met huiswerk maken erger ik me dood aan hoe ongeldudig hij is, meestal ga ik ook naar mijn moeder toe als ik hulp nodig heb met iets.

Precies dit.

Ik heb over het algemeen een goede band met m’n ouders. Maar omdat ik zo aan het puberen ben heb ik wel heel de dag door kleine meningsverschillen met m’n moeder.

Tussen mijn broer en moeder gaat het overigens heel erg slecht. Zij hebben totaal geen band, praten nooit met elkaar, maar als ze het wel doen loopt het uit op ruzie of spreken ze op zo’n kut toon met elkaar (met name m’n moeder doet dat). Is niet zo fijn om tussen te zitten, maar ja niks aan te doen.

Tussen m’n ouders en m’n andere 2 broers weet ik niet zo goed omdat zij het huis uit zijn. :slightly_smiling_face:

om het beeld te schetsen voor jou, over hoe het hier thuis is. :wink:

Echt vervelend dat je ouders zo tegen je doen :S
Met mijn vader heb ik eigenlijk ook niet echt een band, maar ik weet wel dat hij van ons houdt en hij doet soms lieve dingen voor ons. En met mijn moeder heb ik een betere band. We moeten wel vaak lachen :stuck_out_tongue: Eigenlijk is bij ons thuis de enige plek waar ik echt mezelf ben. En bij mijn beste vriendin dan…
Ik ben altijd blij als ik weer naar huis kan :slightly_smiling_face: (ik zit op kamers)

‘vroeger’ hadden mijn ouders en ik vaak gezeur en dat ging dan van kwaad naar erger. Maar nu zijn we dikke vrienden!

Ik kan over het algemeen goed overweg met mijn ouders.
Wij zijn hier thuis alleen geen directe praters, dus dat is niet altijd even handig.
Ben zelf nogal gestresst op het moment en dan kunnen vooral mijn tweelingzus en broertje nog al eens in de weg lopen.
Wat wil je met 5 volwassenen in huis??
Ik betaal veel dingen zelf en ben zelfstandig, dus daar hoeven mijn ouders niet zo op te letten. Ik moet me houden aan wat standaard huisregels en help waar ik helpen kan. En visa versa natuurlijk ook.

^Cool vind je tweeling zijn leuk? :slightly_smiling_face:
Mij lijkt dat wel leuk (vooral eeneiig dan) want dan er is altijd wel iemand die een beetje hetzeflde is/denkt als jezelf! Ik heb helaas ook geen zus, alleen 2 boers.