Jouw mening over een hoofddoek.

Hoi!
Ik moet voor maatschappijleer een opdracht maken over hoofddoeken, en ik moet het bekijken vanuit het sociale standpunt. De vraag is wat anderen vinden van een hoofddoek, dus daarom: Wat is jouw mening over een hoofddoek?
Alvast bedankt!
Groetjes, Maud.

Ik vind het niet zo mooi, maar als mensen het willen dragen moeten ze het zelf weten; het is immers voor hun geloof.

Ik vind hoofddoeken best wel logisch, jou schoonheid is alleen voor jou (en evt je man) en voor niemand anders. Zo wordt er ook niet op geoordeeld op hoe iemand eruit ziet want er zijn allemaal regels aan kledingdracht gebonden enzo. :grinning:

ik vind het niks, een beetje je haren zitten verbergen!?

Ik vind hoofddoeken niet logisch, maar vrouwen moeten het lekker zelf weten, ik beoordeel ze er niet op :grinning:

Inderdaad, scheer dan je kop maar kaal :grinning_face_with_smiling_eyes:

Het is oké, mits je er geen strakke broek, hakken en strak topje onder draagt. Dan noem ik het niet meer het naleven van je geloof, maar provocatie en dat vind ik niet goed. c:

Een hoofddoek is niet alleen voor moslima’s. Ook vrouwen die door chemokuren hun haren zijn kwijtgeraakt, dragen (soms) hoofddoeken (niet zo’n hoofddoek als een moslima, maar sommigen dragen dan ook gewoon een doekje op hun hoofd).
Misschien dat je dat ook kan melden?

er zit meer achter dan alleen je haar verbergen voor de lol hoor, het is onderdeel van hun geloof. Ik heb er geen probleem mee dat zij een hoofddoekje dragen.

haha!

Ik heb er geen probleem mee, maa rik snap het punt niet.
Het staat niet eens in de Koran, dus is het erbij verzonnen.
Daarbij is bewezen dat mannen vrouwen sexier vinden als er nog wat te fantaseren blijft. Beetje een averechts idee dus.
Ook klopt het niet als ze wel rokjes en jurkjes aanhebben die kort zijn en lagen make up ophebben.

nee maar ik vind het gewoon onzin, no offense

Iedereen kiest toch wat die aandoet ><

Ik vind het niet logisch.

Edit; want je bedekt je haar voor niks en het is niet godsdienst bepaald, maar cultureel. Mannen fantasieren meer over bedekte vrouwen omdat ze er nieuwsgierig naar zijn.

ik vind een hoofddoek ook geen probleem, iedereen mag zich kleden hoe hij/zij wil, alleen als je het dan voor je geloof doet, doe er geen skinny’s onder ofzo

want dat doet je statement wat je maakt met je hoofddoek gelijkt teniet.
Ik irriteer me ook heel erg aan meisjes met hoofddoek op hyves die dan vervolgens een uitdagende pose aannemen op de foto en om respect bedelen. Dan kan je je haar toch ook net zo goed showen? heel schijnheilig op die manier.

En wat vinden jullie dan van hoofddoekjes op het werk?

prima, zolang een keppeltje, een tulband, een kettinkje met een kruis eraan ook allemaal mag, waarom een hoofddoek dan niet?
of alles verbieden of alles toestaan
zo wordt niemand gediscrimineerd

Het is niet alleen je haar verbergen. Het is meer dan dat. Figuur van een vrouw is gewoon voor elke man aantrekkelijk. Dus je moet ook je figuur bedekken. Wat alleen gezien mag worden is je voeten, handen en gezicht. Hoofddoek is gewoon een bescherming voor een vrouw. Zie het maar zo.

Meestal is het puur voor hun geloof, waardoor ik vind dat je dat ook moet respecteren. Ik vind niet dat je iemand op basis van geloof moet veroordelen, omdat het naar mijn mening goed is om ergens in te geloven als zij daar een goed gevoel over krijgen.