Jouw familie geschiedenis

Mijn oom heeft onze familie geschiedenis een keer opgezocht, zelf vind k dat best interessant ^^

Ik stam dus af van de Franse hugenoten (protestanten).
Mijn familie is tijdens de vervolging van de protestanten gevlucht naar Duitsland,
en bleef toen daar wonen :grinning:
Die kant van m’n familie (m’n moeders kant) woont nu nog steeds in Duitsland

Weten jullie iets over je familie geschiedenis? Zo ja, vertel! :grinning:

Ehhh ik weet alleen iets over mijn vaders kant, mijn moeders kant weet ik niet veel van…

M’n vaders voorouders kwamen uit Ierland, verhuisden rond 1800 ofzo naar Amerika, et voilà: mijn vader wordt verliefd op een Nederlandse vrouw en komt hier wonen :grin:

Vet :grinning: Wat romantisch ^^

Ik weet alleen dat mijn achternaam (en ook die van mijn moeder) een adellijke achternaam is en dat de familiegeschiedenis van mijn moeders kant ver teruggaat, maar hoe het precies allemaal zit, wil ik nog een keertje uitzoeken.

Alleen van mijn opa en (groot)oma maar niet van langer geleden

mijn familie stamt zowat bijna allemaal uit de armen. en gewoon uit nederland. verder weet ik niks :'D

@ Wndaaa; nice! Weet je ook uit welk land ? :slightly_smiling_face:

@ Angelove; Gewoon boeren dan denk ik :grinning:

van me vaders kant Indische voor ouders hij was prins zij prinses
ik ben kwart Indische

Ik weet van mn moeders kant dat er ergens vissers in de familie zaten ofzo en van mn vaders kant gaat het volgens mij vrij ver.
Een familielid in Amerika heeft een heel stamboom boek gemaakt als het goed is.
Mijn vader had het ook weleens over een familiewapen. (maar toen was ik heel klein en toen dacht ik altijd dat het een geweer was ofzo :grinning_face_with_smiling_eyes:)

heh

Ehhhh, geen idee. Weet alleen dat de opa en oma van mijn vader uit Indonesië kwamen.

tgoh nu heb ik ook zin om daar eens naar op zoek te gaan…
maar hoe doe je dat? want verder dan 2 generaties van mijn grootouders ga ik denk ik niet raken…

^Ik weet het eigenlijk niet :open_mouth: Mijn oom heeft het dus allemaal uitgezocht … :stuck_out_tongue:

Onze hele familie stamt volgens mij gewoon uit Nederland. Oer Hollands… :grinning:

In een ver ver verleden is van mijn oma’s kant een familie vanuit Frankrijk gevlucht naar Nederland. Sindsdien is de familie verder uitgegroeid in Nederland.

-

-

mijn familie van moeders kant komt uit schotland en is rond 1600 naar NL gevlucht .

de familie van mijn vader woonde altijd al als boeren in de Achterhoek.

ik ben verre familie van alexander karel de grote en uhmm hertog jan (ja die van het bier ja :stuck_out_tongue: ). aan mijn moeders kant zou ik het niet wete …iedergeval iets buitenlands, that’s all i know