Jouw ervaringen met natuurkunde en aardrijkskunde in de bovenbouw.

Hey,
Ik moet dit jaar profielkeuze doen ( 3 HAVO ) . Ik wil graag weten hoe natuurkunde er uit ziet in de bovenbouw. Ha, ja klinkt een beetje vaag of niet.
Maar het zit zo, ik kan net wiskunde B doen ( wil ik gwn graag ) maar ik had dus ook gehoord dat aardrijkskunde best lastig kunnen worden.
Dus wat zijn jouw ervaringen met natuurkunde en aardrijkskunde in de bovenbouw?

Aardrijkskunde is op zich best chill alleen vind ik de manier van vragen op het examen wat lastig. De normale proefwerken zijn vrij goed te doen, maar op het examen heb je opeens bijna alleen maar toepassen en ik weet zelf nooit wat ze nou precies vragen en welke kant ik op moet denken.

Ik hoor altijd van mensen van andere scholen (bv op girlscene) dat ze aardrijkskunde een heel makkelijk vak vinden enzo en de proefwerken heel makkelijk.
Nou, dat is bij ons dus niet zo! De stof is op zich wel te snappen, maar onze leraar maakt de toetsen altijd zo moeilijk, niet normaal! Ik hoor van veel mensen dat de CE’s makkelijker zijn. Dusja. Verschilt per leraar denk ik.

Ik vond natuurkunde niet bijzonder moeilijk. Het snappen ervan is niet gemakkelijk maar als je het eenmaal doorhebt is t goed te doen.

Hoe sta je nu voor die vakken?

ak is simpel.

aardrijkskunde is echt ziek makkelijk

aardrijkskunde is echt een bedrieglijk vak, het is makkelijk en de SE’s op onze school van ak zijn ook makkelijk. Tot ik erachter kwam dat de examenvragen behoorlijk veel inzicht,& toepassen is. Heb het dus onderschat, en moet nu binnenvtwee maanden het vorvelkaar krijgen die vragen fatsoenlijk te kunnen maken.

Als je wiskunde B kiest, kun je net zo goed natuurkunde kiezen heb je later meer aan. Ik heb beide vakken, AK is zwaar simpel (8 afgerond). Natuurkunde is niet makkelijk maar wel te doen (schommel daar rond 6,5)

ik heb het beide. natuurkunde is mijn favoriete vak en ik ben er ook goed in, dus ik doe er niet veel voor, omdat ik het makkelijk vind. maar het is alleen maar toepassen. aardrijkskunde is vooral leren en dat dan toepassen. letterlijke vragen krijg je bijna niet meer. (alleen soms wel en dan weet ik die niet omdat ik dat niet allemaal uit mijn hoofd ga leren). ik vind het eigelijk een beetje een lulvak. gewoon een heel verhaal lullen en hopen dat de docent het goed vindt. je moet wel kunnen onderbouwen waarom je iets vindt en waar je dat op baseert.

Alles afgerond:
Aardrijkskunde: 7
Wiskunde: 7
Natuurkunde: 7
vrij wel alles naar beneden afgerond.

ik vind aadrijkskunde momenteel wel moeilijk, vorig jaar stond ik een 7 nu een 5 maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen :cold_sweat:

thanks allemaal, ik ben nu weer een beetje wijzer hahaXD :slightly_smiling_face:

Natuurkunde is ongelooflijk kut. In 3vwo was ik er wel gewoon goed in, maar nu 4vwo als ik gewoon goed leer en alles haal ik alsnog een 6.
AK is wel goed te doen, vind ik.
En met natuurkunde kan je meer studies doen.

Ik vind aardrijkskunde echt best wel makkelijk. Het is niet dat je zonder te leren negens kan halen, maar zonder te leren haal ik wel een 6 of een 7. Maar zo zijn er ook mensen in mijn klas die met keihard leren een 2 halen (ik overdrijf niet), dus het ligt ook aan je talenten en interesses denk ik.