Before en after foto’s zijn motiverend, maar afval-verhalen vind ik minstens net zo motiverend. Ook helpt dit je van de fouten van anderen te leren en ook van de goede dingen die zij doen, ik zal beginnen met m’n eigen!
Begin 2012 was ik het zat, ik had het al 1000x geprobeerd en het wou maar niet lukken. In overleg met mijn huisarts besloot ik naar een dietiste te gaan. Ik woog 82 kilo met een lengte van 160. De dietist zette me op een dieet van 1200/1300 calorieen per dag met strenge richtlijnen om ervoor te zorgen dat ik zoveel mogelijk voeidngsstoffen binnen zou krijgen. Ontbijt en lunch waren beide 2 boterhammen met gezond beleg, avondeten rijst/aardappelen + kip/kalkoen/tartaar/vis + groente en tussendoor dingen als fruit, eierkoeken, ontbijtkoek, cracker met jam etc. Ik sportte 1/2 keer per week, niet heel intensief.
In het begin was het moeilijk maar ik raakte er snel aan gewend en binnen een half jaar woog ik 62 kilo.
Mijn grootste fout was dat ik dit als echt een dieet zag, ik besefte niet dat ik mijn levensstijl moest veranderen wou ik een gezond gewicht behouden, daarom dat er nu alweer 10 kilo bij zitten. Vandaag heb ik besloten de knop weer helemaal om te zitten, ik wil rond de 1300/1400 calorieen per dag eten, ontbijten met havermout, lunchen met kwark en muesli, wat ik de laatste tijd al vaker doe en wat me ook erg bevalt. Het avondeten en de tussendoortjes hou ongeveer gelijk aan eerst maar wel ga ik hierin meer proberen te varieren. Ook wil ik beter gaan sporten en me meer gaan richten op krachttraining zodat ik mooiere vormen in mijn lichaam krijg. Ik hoop dat het mij gaat lukken en dat wij elkaar met onze verhalen kunnen helpen!