Is er iemand die deze opleiding doet?
Ik ben namelijk van plan om dit in Zwolle te gaan studeren, en ben benieuwd of hier mensen zitten die dit ook gaan doen of die er al zitten en mij kunnen vertellen over de opleiding.
Is er iemand die deze opleiding doet?
Ik ben namelijk van plan om dit in Zwolle te gaan studeren, en ben benieuwd of hier mensen zitten die dit ook gaan doen of die er al zitten en mij kunnen vertellen over de opleiding.
IK zou het ook wel willen, maar het is me nu al door heel veel mensen afgeraden omdat er weinig werk in te vinden is… Dus nu weet ik het niet zeker
Idd veel mensen die journalistiek doen, en die opleiding heeft op zn kop gehad door de inspectie afgelopen jaar. Velen moesten hun diploma inleveren. Bedenk je dus wel dat de inspectie in je nek hijgt op die opleiding. Het zal vast wel goed zijn nu, maar als er iets mis gaat, heb je wel een probleem.
Als je Windesheim bedoeld zou ik dat eerst eens googlen voor dat je er naar toe gaat. Volgens mij is die opleiding afgekeurd door de inspectie.
Ik hoorde op een opendag ooit dat 2,5 procent van de afgestudeerden geen werk vind in de journalistiek zelf. Maar als je het écht wilt doen moet je je nergens door laten tegen houden.
Ik ga zelf ook een master in journalistiek doen in Groningen, na mijn (engelstalige) bachelor. Ik zie dan wel weer waar ik terecht kom.
Natuurlijk heb ik wel eerst even vanalles opgezocht. Dat deze opleiding slecht in het nieuws is geweest bewijst maar weer hoe negatief en afkeurend Nederlanders zijn.
In plaats van een loting, is het nu al nodig dat mensen zich tot het laatst kunnen opgeven voor Journalistiek. Is het dan echt zo dat mensen door dit slechte nieuws zich niet meer aanmelden?
Daarbij ging het over het vierde jaar van de opleiding. Zwolle stond (van wat ik hoorde) op nummer één van de scholen die journalistiek aanbieden.
Tegen die tijd dat ik in het vierde jaar zit moet dit al lang weer opgelost zijn. Er zal wel iets verkeerd gegaan zijn, maar ik denk dat er naast dit foutje nog genoeg te leren zal zijn op die opleiding.
Het is ook niet voor niets dat deze opleiding blijft bestaan. Er is een nieuw plan ingeleverd bij de inspectie en die is al goedgekeurd.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen zich nog aanmeld voor het begin van het schooljaar.
Ik de studiegids van 2012 stond dat deze opleiding samen met hbo communicatie het slechtste baangarantie heeft.
Ik denk dat juist als blijkt dat de opleiding niet goed is en dat als deze negatief in het nieuws komt, de directie er alles aan gaat doen om maar beter te worden dan de rest. Juist vanwege die negativiteit zal de opleiding qua niveau stijgen.
Verder weet ik alleen dat Zwolle een geweldig gezellige stad is:’)
Ik heb een (half) jaar lang journalistiek in Zwolle gedaan, aan het Windesheim.
Ik vond het in een woord vres-e-lijk. Het hele systeem op school is belachelijk, tentamenniveaus zijn ongelovelijk laag. Leraren kan het geen ruk interesseren wie je bent en hoe je ook maar heet. Op cijfers moest je absurd lang wachten. Cijfers voor werkstukken werden aan het niveau van de rest van de klas aangepast, zo had ik een keer met een projectgroep een 8 voor een werkstuk. Echter hadden de andere 3 groepen het erg slecht gemaakt, maar die kregen uiteindelijk toch maar een 6 omdat de docent ‘niet maar een groep een (ruim) voldoende kan geven’.
Ik heb naast het Windesheim op 2 andere HBO scholen gezeten en ik kan je absoluut afraden om naar het Windesheim te gaan, ik heb er weinig goede ervaringen mee en ben er na ruim een half jaar dan ook mee gestopt.
Mijn vriend zit nu in het tweede jaar van journalistiek op het Windesheim en heeft deze of soortgelijke dingen tot nu toe gelukkig nog niet hoeven ervaren :’) Dit is geen kritiek op Jackieoh of wat dan ook, tuurlijk niet, maar ik wil er alleen mee zeggen dat je je niet door zo’n reactie moet laten afschrikken.
En obviously hoor je slechte dingen over Windesheim, net zoals dat je slechte dingen over InHolland hoort, omdat dat in het nieuws is geweest en daardoor onwijs veel kritiek heeft gehad. Zijn wel meer scholen/studies in het land waar dingen onder de maat zijn, zoals met die nieuwsberichten ook al wel is gezegd; dit is slechts het topje van de ijsberg.
(schijnt inderdaad wel dat journalistiek -en communicatie- niet echt een goede kans op de arbeidsmarkt geven later, al ligt dat denk ik ook aan wat je kunt en ervoor doet en ervoor over hebt, doorzettingsvermogen lijkt me bij zo’n studie/baan wel een onwijs belangrijke factor.)
ik sta ingeschreven bij Tilburg, maar waarschijnlijk zit het dit jaar veel voller dan voorgaande jaren vanwege windesheim dus. overigens is windesheim weer helemaal goedgekeurd enzo hoor. maar ik heb ook een tweede keus wat waarschijnlijk toch mijn eerste keus gaat worden. omdat ik interviews toch niet zo ziet zitten, ik eigenlijk maar een ding leuk vind en dat is redactrice bij een modeblad en jaa ook ben ik een beetje bang voor je baan later. omdat ik zo vaak hoor dat mensen een master doen of bv iets studeren als geschiedenis en daarin journalist worden ofzo. maar als je het wilt gewoon doen anders denk je altijd wat als …
ik stond ingeschreven voor journalistiek, maar ik wil graag een baan, ben mij breder gaan oriënteren en ga nu iets heel anders doen, wat ik leuker vind denk ik… dan hou ik schrijven er als hobby bij :’)
succes met je keuze! deze post was eigenlijk nutteloos dus zei het maar als een up!