Ik weet niet hoe het Nederlandse systeem in elkaar zit, maar ik zal anders eventjes zeggen wat ik weet over de richting 
Ik zou zelf volgend jaar héél graag journalistiek gaan studeren, maar ik zal het toch niet doen. Er zijn namelijk véél te veel journalisten, en de meeste mensen die afgestudeerd zijn als journalist moeten iets anders (en lager qua niveau) doen van werk. Het is echt niet slim om dat te studeren. De weinige journalisten die er zijn hebben écht geluk dat ze die job mogen beoefenen.
Maar goed, ik wil wel nog altijd journalistiek doen, dus het volgende is mijn oplossing:
- ofwel studeer ik toegepaste taalkunde en doe ik daarna een master journalistiek
- ofwel studeer ik communicatiewetenschappen en doe ik daarna een master journalistiek
Die diploma’s zijn meer waard, omdat je dan én je talen (of communicatiewetenschappen) én je journalistiek hebt, en dus niet je journalistiek alleen.
Ik weet niet tussen wat jij nu kan kiezen, maar ik zou je aanraden om iets met veel talen te studeren. Daar ben je enorm veel mee als je journalistiek wil gaan doen.