Journalistiek

Hoi allemaal

Iemand die volgend jaar journalistiek wil gaan doen of het al doet? Ik wil graag meer informatie over de opleiding

Waar wil je het gaan studeren? Utrecht, Zwolle, Tilburg, Ede, of heb je nog geen keuze gemaakt?

Ik heb het anderhalf jaar gedaan, maar ben gestopt. En met mij meer dan de helft van de klas waar ik in zat, haha. Maar kan je eventueel wel aan een mailadres helpen van iemand die het nu nog doet

In utrecht… Waarom ben je gestopt?

Utrecht, eerstjaars. Wat wil je precies weten?

Ik zit nu in mijn eerste jaar Journalistiek in Tilburg en sinds twee weken twijfel ik heel erg of ik ga stoppen met de opleiding. Ik heb eigenlijk de knoop al doorgehakt voor mezelf, maar moet dit nog definitief maken. Dus misschien kan ik je juist helpen omdat ik zelf een andere verwachting van de opleiding had. Ik kan je zelfs helpen met je boeken in de toekomst, dus als je wil kan je me even een pb sturen :wink:

Ik ga in september beginnen aan Journalistiek in Tilburg

Je mag me wel noten over de 239480298 redenen die ik heb waarom ik gestopt ben met Journalistiek in Utrecht haha, ik schijn nogal eens mensen op de tenen te trappen met mijn redenen :cold_sweat:

Oh wacht, ik heb ze al in twee topics uitgeschreven. Dus zie hier:

http://forum.girlscene.nl/forum/school/journalistiek-utrecht-tilburg-313506.msg276438443.html#msg276438443

http://forum.girlscene.nl/forum/school/hbo-journalistiek-309359.msg276073409.html#msg276073409

Thanka voor jullie antwooden… Ik ben namelijk dit jaar gestopt met mic omdat ik marketing te moeilijk vond… En nu heb ik er een beetje spijt van omdat ik journistiek onwijs leuk vind

hier nog iemand die dit jaar gestopt is, je kan me altijd noten als je iets wilt weten

Ah wat stoppen er veel… hmm dat zegt al bestveel

Ik studeer nu Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Universiteit in Groningen :slightly_smiling_face:

En ja, op Journalistiek stoppen er echt heel erg veel. Bij ons was het zo dat maar de helft van het eerste jaar doorging naar het tweede jaar, en zelfs daarna stopten er nog mensen. Komt misschien ook omdat het bestwel een studie is die veel mensen gaan doen omdat ‘schrijven ze wel leuk lijkt’ of what so ever, of omdat ze niets anders weten.

Ik studeer aan de SvJ in Utrecht. Ik zit nu in het tweede jaar.
Het aantal afvallers is inderdaad hoog, maar je moet wel rekening houden met het feit dat dit bij elke opleiding zo is. Bovendien ligt het aantal afvallers bij journalistiek onder het landelijk gemiddelde en is het zeker niet 50% dat uiteindelijk besluit niet door te gaan. In mijn klas stopten er bijvoorbeeld maar 5 van de 23(?). De één omdat ze wat anders hadden verwacht van de studie, de ander om door te stromen naar de universiteit.
Ik zou je niet laten ontmoedigen door al die mensen die ermee stoppen. Als het jou een leuke studie lijkt, is het zeker de moeite waard om eens een open dag te bezoeken en te kijken of je het echt leuk vindt.
Wat wil je verder weten? Ik kan wel iets vertellen over de vakken, mocht je geïnteresseerd zijn.

-

Is hier toevallig iemand die opzoek is naar alle boeken van de opleiding journalistiek eerste jaar? Ik heb namelijk alle boeken en ik wil er graag vanaf!