Journalistiek

Heeee,
Zijn er mensen die journalistiek doen, zoja waar doen jullie de opleiding en wat voor richting gaan jullie op. Alvast bedankt ;p

xx iris

Ik studeer Journalistiek op de Fontys in Tilburg. Ik ga nu naar het tweede jaar. Begin derde jaar ga je pas medium kiezen :slightly_smiling_face: Ik denk dat ik dan tijdschrift kies, maar dat weet ik nog helemaal niet zeker.

Waar wil je gaan studeren?

Kben pas 14, dus moet nog lang wachte ;p maar ik ben al wat aan het rondkijken. Ik wil ook iets gaan doen met modetijdschriften maar voor mode kan je geloof ik niet naar Tilburg. Voor wat voor soort tijdschrift wil je dan gaan werken?
x

up

er bestaat niet zoiets als de richting ‘modejournalistiek’ dacht ik. Ik wil later denk ik inderdaad voor een meiden/vrouwentijdschrift gaan werken als Grazia of Viva. Ik weet zelf ook nog niet hoe alles in elkaar zit nog. Maar je kunt in principe voor allerlei media gaan werken :wink:

okee dankjewel ;p

Ik wil ook graag Journalistiek studeren, en dan ook het liefst in de richting ‘‘vrouwenbladen’’.

(Ik wil dat eigenlijk in Frankrijk gaan doen, maar ik heb geen idee of dat kan :relieved:)

ik zou dat graag willen alleen ik heb geen idee wat je allemaal zou kunnen bereiken met journalistiek.
iemand?

De school voor journalistiek in utrecht? voor hbo.
zelf lijkt dat me ook wel leuk, ik wil die kant op/ de kant van schrijven op. Maar ik wil naar de universiteit en dan communicatiewetenschappen ofzo doen. maar ja dat denk ik nu :stuck_out_tongue:

ik ook :d alleen dan niet in frankrijk xD

ik begin volgend jaar in tilburg…

ik wil of schrijvend doen of voor tv zoals lauren verslaat ofzo dat lijkt me heel gaaf

haha, dat kan xD

ik ben ook 14 en wil ook iets in journalistiek gaan doen.
maar welke kanten kun je dan allemaal op?
waarschijnlijk wil ik (net zoals de meeste anderen hier) iets voor een tijdschrift gaan doen, maar ik wil ook graag weten wat je nog meer kunt doen in die richting.
weet iemand wat je nog meer kunt doen, of weet iemand een site waar ik meer info daar over kan vinden?

• ik wilde hier eerste zelf nog een topic over maken, maar toen zag ik deze staan en ik dacht; ik stel mijn vraag wel hier. @ topic-openaar: vind je toch niet erg? :flushed:

ik ben 13, en wil communicatie gaan studeren in Ede. volgensmij kun je daar ook Journalistiek studeren…

ik ben 15 en wil ook journalistiek gaan doen (:
ik denk in Utrecht ik heb op die site gekeken en het zag er goed uit maarja je krijgt inlotingsgezeik en alles en ik ben pas 15 nog drie jaar vwo te gaan :frowning_face:
kan nog van alles veranderen

tuurlyk niet :slightly_smiling_face: Maar ik zou ook graag willen weten wat je nog meer met journalistiek kunt doen;p Iemand ?

Ik ben nu 15 en ik wil ook journalistiek gaan studeren. Ik vroeg me alleen af of jullie weten wat je nog extra kan met de universitaire studie journalistiek? Want ik geloof niet dat het nou echt veel meerwaarde voor mij zou hebben om die studie na mijn hbo nog te gaan doen…

waar kun je een universitaire opleiding journalistiek doen? want communicatiewetenschappen is ook vaak tussen bedrijven enzo en dat is weer niets voor mij. en misschien dat ik taal- en cultuurstudies (utrecht) wil gaan doen maar ik dus liever gewoon een universitaire journalistiek opleiding?

oja buiten amsterdam trouwens :wink: want daar zit er wel een geloof ik?

Je hebt masters, dus na een bijvoorbeeld de studie communicatiewetenschappen, dan kan je kiezen voor master journalistiek.

Ik wil graag engels studeren, en daarna een master journalistiek doen.