Journalistiek

Hee (:

Ik heb altijd al schrijven leuk gevonden en na wat rondneuzen op het internet kwam ik uit op het beroep Journalistiek. Ik ben er helemaal gek van geworden want het lijkt me een geweldig beroep! :slightly_smiling_face:

Op dit moment zit ik in de derde klas havo. Het bevalt me goed en tot nu toe haal ik redelijke cijfers. Ik denk dat ik wel zal overgaan naar havo vier. Voor de mensen die het nog niet wisten: je moet een vakkenpakket aan het einde van de derde klas kiezen bij ons. De keuze is uit: Cultuur en Maatschappij, Natuur en Gezondheid, Economie en Maatschappij en Natuur en Techniek. Mijn voorkeur gaat naar Cultuur en Maatschappij aangezien ik ergens heb gelezen dat je met alle pakketten Journalistiek kunt doen. Verder zou ik dan in Groningen willen studeren.

Heeft iemand ervaring met het beroep en/of het vakkenpakket?
Ik lees graag reactie’s. :slightly_smiling_face:

De kans op een baan in de journalistiek is behoorlijk klein, dus ik zou proberen om nu al ervaring op te doen. Schrijf voor jezelf of op het internet en ga bij de schoolkrant. Wat het pakket betreft: gewoon lekker cultuur & maatschappij doen, mensen kunnen wel zeggen dat het een pretpakket is, maar als je toch niks met de bètavakken gaat doen later kun je ze net zo goed overboord gooien :slightly_smiling_face: