Journalistiek Utrecht

Hallo allemaal!

Ik heb mij ingeschreven voor de Willem de Kooning Academie in Rotterdam, voor de studie Lifestyle en Design en ik heb over 2 weken mijn toelatingsgesprek. Drukke boel dus, want ik moet nog een hoop maken!

Maar natuurlijk hou ik er rekening mee dat ik ook afgewezen kan worden en als alternatief leek mij de opleiding Journalistiek helemaal super! Ik ben razend enthousiast over de Hogeschool Utrecht, de site was helder en de studie werd heel interessant omschreven!

Nu is mijn vraag of er iemand is die dit leest, die enige ervaring heeft met de opleiding journalistiek. En misschien wel met de Hogeschool Utrecht…? Ik kan namelijk niet op de open dag komen (ben van plan te HU-chatten :p) . Dus misschien zijn er mensen die mij een indruk kunnen geven van de studie…? En van de school…?

Ik ben benieuwd!

Groetjes Daphne

ik doe journalistiek in zwolle…

en in utrecht moet je echt toelating test doen enzo
in zwolle niet x]
en zwolle is een leukere stad!

maar goed x]

het eerste jaar is bij ons heel erg schrijvend
je schrijf heeeeel veel en je maakt een paar keer een krant
en nu gaan we binnenkort een internet site maken enzoo…

maar het is niet zo boeiend x]
je moet mij niet vragen om je enthousiast te maken voor journalistiek want ik wil geen journalist worden x]

Waarom doe je die opleiding dan?
Ik doe geen journalistiek, maar inderdaad die site ziet er goed uit, ik wil daar ook studeren maar ik moest eerst nog MBO doen.

NOU
omdat ehm
ik eigenlijk iets anders wilde maar niet toegelaten werd, mijn ouders toen zeiden; ga journalistiek doen
leek me wel leuk
ging ik doen
maar nouja
t blijkt dus niks voor mij x]

ow haha nou maakt niet uit!

Maar ik las op de site van HU dat het een loting is, geen toelatingstest…? Maar zou kunnen hoor. Wat houd dat in? test Nederland misschien…? Maar Zwolle is wel erg ver ineens, ik woon zelf in Den Haag.

Maar bedankt voor je snelle reactie! :slightly_smiling_face:

Upje :slightly_smiling_face:

Zijn er niet nog meer mensen die mij hier iets over kunnen vertellen…?

Ik ben naar een voorlichting geweest, volg de opleiding dus zelf nog niet. Zit nog maar in VWO4.
Maar de eerste 2 jaar waren erg orienterend en dan kreeg je 4 verschillende soorten journalistiek tot je beschikking. Dat was iets met tv, media, krant en nog iets. In zwolle is het trouwens wel een christelijke opleiding en Utrecht was best vrij geloof ik!

oke, nou klinkt erg leuk! Maar ik ga sowieso niet naar Zwolle, maakt ook niet zoveel uit eigelijk of het een Christelijke school is, zul je daar wat van merken denk je?:stuck_out_tongue:

Ik heb informatie aangevraagd via de site en ga van de week maar es HU-chatten, lijkt me wel grappig. Handig natuurlijk vooral :wink:

Verdere ervaringen zijn nog altijd van harte welkom! :grinning:

Up!

Even tussendoor: Zwolle leuker dan Utrecht?! Daar ben ik het niet mee eens. Niet dat de stad echt doorslaggevend is voor je studiekeuze…

nee inderdaad, zwolle ben je na 2 tot 5x te zijn geweest echt wel op uitgekeken.
m’n exvriendje woonde daar, haha.
btw, ik volg nu toerisme in rotterdam & ga in september ook switchen waarschijnlijk van opleiding en dan ook in utrecht. dus ik wil graag inderdaad ook wat meer over die school weten.
in ieder geval succes op je gesprek!

Oke leuk! Welke opleiding wil je doen in Utrecht? Ook toerisme of iets anders…?

nee, ik wil vanaf volgend jaar rechten gaan doen.
dus ik ben benieuwd hoe alles gaat worden daar!

Ow leuk! Ik ben ook heel benieuwd. ben niet meer zo heel zelfverzekerd over me toelatingsgesprek dus ben me inmiddels nog meer gaan verdiepen in Utrecht :stuck_out_tongue:

Leuke stad iig! Me vriendje woont daar, dus dat is een leuek bijkomstigheid :wink:

Het fijnst lijkt me om op kamers te gaan daar! Maar weet niet of me moeder daar ook zo over denkt… waar woon jij eigelijk? wordt dat voor jou ook ver reizen?

Voor mij wel? :stuck_out_tongue:
Maar dat heeft verder niets met dit topic te maken…

Haha nee is niet echt doorslaggevend, maar wel leuk! Sowieso is het leuk midden in een stad te zitten, lekker bij het centrum. En ik vind Utrecht sowieso erg leuk!:slight_smile:

Verder nog mensen die de opleiding journalistiek volgen en er iets over kunnen vertellen?

best een heel moeilijke test moet je dan doen geloof ik
heeft een vriendin van me gedaan
die ook in den haag woont x]

jonge dat zwolle een leukere stad is was gewoon een opmerking tussendoor
ga anders even zeuren x]

ik ben er iigv niet na 5 keer op uitgekeken

en ik merk er niks van dat mijn school christelijk is trouwens