Journalistiek en talenstudie combineren - ervaring/ideeën?

Ik zit momenteel in de laatste jaren van het VWO en ik probeer voorzichtig een studie te kiezen.

Nu zou ik graag meerdere talen willen beheersen en kennis hebben van journalistiek en dergelijke (ik zou graag iets als correspondent, verslaggever, tolk, docente o.i.d. zijn). Ook vakken als geschiedenis en economie zijn welkom.

Weet iemand een studie(richting) waarin ik dit makkelijk kan combineren? Of beter nog, is er een studie die dit allemaal combineert?

Verder: zijn er hier mensen die ervaring hebben met 2 studies tegelijk doen?

Ik ben benieuwd! (:

• Je kan een taal studeren + journalistieke master doen.
  • European Studies
  • American Studies
  • Internationale Betrekkingen & Internationale Organisatie

Dat kwam in mijn hoofd op :slightly_smiling_face:

Ah dank je voor je reactie! Daar heb ik iets aan.

Als je een taal studeert + journalistieke master, doe je dan in feite 2 studies tegelijk of is dat een onderdeel van bijvoorbeeld de talenstudie? Decaan is vrij slecht in voorlichten haha

-

Ah dank je! Klinkt goed. Ik heb inmiddels het een en ander rondgegoogled en ben uitgekomen op International Studies, een nieuwe studie die volgend jaar voor het eerst lanceert.

Zijn er nog meer mensen die dit (willen) gaan studeren?

Zou eens bij de algemene talenstudies kijken (bijv. Engelse taal en cultuur) want daar kan je die richting(en) die jij noemt al mee op. En verder inderdaad journalistieke master (kan je ook kijken met welke bachelors je daarheen kunt), en de opleidingen die Pevensie ook al noemt :]

Best wel wat mensen op mijn vorige opleiding (Japanstudies) hadden ook interesse in journalistiek, die hebben in hun derde jaar een minor in journalistiek (new media oid) gedaan, en konden meteen doorstromen in een journalistieke master. En anders kan je altijd een pre-master traject doorlopen.

Hoe zou je dit eventueel op HBO niveau kunnen doen? Ik zit nl in mijn tweede jaar van mijn HBO studie en wil ook graag een taal erbij doen (Papiamentu/Spaans als eerst). Volgend jaar komt er wel een minor waar ik wss die talen voor ga kiezen, maar ik wil eig ‘verder leren’ dan alleen de minor.

Je hebt ook Taal- en Cultuurstudies, dat is verschrikkelijk breed. Ik was laatst bij een informatieuurtje, en het zijn bijna 50 studies bij elkaar. Je kunt zelf je kant kiezen, en als je het na een half jaar nog wil veranderen, kan dat ook. Er zitten dingen tussen van talen, politiek, geschiedenis, noem het maar op.
Hoe het precies in elkaar zit, kan ik je niet vertellen, daarvoor was het me te ingewikkeld.

http://www.uu.nl/faculty/…tudies/Pages/default.aspx