Journalisitiek, welk profiel?

Geschiedenis en filosofie zijn handige vakken. Tip: baseer je profiel niet op wat handig zou kunnen zijn, maar op wat jij leuk vind. Het is niet zo dat ze tijdens de studie bepaalde kennis verwachten. Je begint als eerstejaars bij nul.

voor journalistiek heb je niks nodig,
ik wou deze opleiding eerst doen,
maar windesheim is hbo ongeldig,
dus viel af…
en ben ik voor media informatie communicatie gegaan,
dit is breder
kun je ook journalistieke richting op en zit op hva,
maar hier heb je economie of m&o nodig,…
maar voor journalistiek word je met elk profiel toegelaten,
alleen het is een numerus fixus,
dus er is kans dat je niet ingeloot word
en dat je dus een andere studie moet,
ik wil nu pabo doen (totaal iets anders i know :stuck_out_tongue:) omdat er in de journalistieke richting weinig werk is :frowning_face:
ik heb EM met wis B , bio en frans gekozen… en kan nu dus al die dingen doen :slightly_smiling_face:

Het maakt voor Journalistiek niets uit welk profiel je doet. Het is wel handig als je een vak, zoals geschiedenis of economie, volgt, omdat je natuurlijk tijdens je studie ook basiskennis moet hebben van zulke onderwerpen. Toch zou ik een redelijk breed profiel kiezen, zodat je nog alle kanten op kunt.

Het leek mij ook erg leuk, en ik wil C&M gaan kiezen. Ik had er verder nog niets over opgezocht hoor, maar is het een loting-systeem? Oei, dat is balen. En weinig kans op een goede baan? Mweh. Nou ja, er zijn nog genoeg andere leuke dingen die me aanspreken (en die ik kan doen met een CM profiel), dus het moet goed komen!

Over het lotingssysteem: Voor zover ik weet is de kans dat je in Utrecht wordt aangenomen niet heel groot. Als je naar Tilburg gaat, heb je veel meer kans om ingeloot te worden, omdat daar jaarlijks ongeveer evenveel aanmelding als beschikbare plaatsen zijn. De kans op een goede baan ligt geheel aan je eigen kunnen, lijkt me.

Beetje laat, maar ja, maar is de studie op het Windesheim van Journalistiek goed? Want ik hoor af en toe dat het niet zo’n hele goede studie is