Journalisitiek, welk profiel?

Ik vind Journalistiek een heel mooi beroep om later te gaan doen. Mijn vraag is nu, welk profiel past het beste bij deze opleiding. Op het moment zit ik in 3Havo en kan ik kiezen tussen C&M, E&M, N&T en N&G. Ik dacht eerst dat C&M het beste hierbij past, maar in m’n boek staat E&M. Ik word helemaal gek bij de gedachte dat ik dit over 12 dagen in moet leveren. Ik moet ook nog interviews doen met mensen die het beroep dat ik later wil gaan uitoefenen, op het moment uitoefenen. Ken je iemand die dus Journalist is, of iets in die richting, zou je mij dan willen ‘noten’?
Groetjes Martine.

Help!
x

Ik ga het volgend jaar ook doen. Ik doe C&M, met alle talen en wiskunde. Maar je hebt geen wiskunde nodig.

Ik ben bij een voorlichting van journalistiek geweest, en je krijgt daar de basis van economie. Maar je hebt geen economie nodig in je profiel.

Kijk anders een op de website van een opleiding journalistiek. Staat veel info op, of stuur een mail met al je vragen naar een opleiding.

Haha, beetje veel berichten achter elkaar. [a]

Lijkt mij E&M, maar sowieso alle talen 1,2 !

Oke, dus als ik C&M kies, met Wiskunde A als keuze vak (want je kan geen wb of wc of wd kiezen…) dan kan ik gewoon een journalistiek opleiding volgen, ik wil wel wi erbij kiezen, voor als ik later misschien een ander beroep kies dan iets in de journalistiek. Dankje trouwens!

Als je E&M doet kun je bij ons maar 1 taal kiezen en dat is je keuzevak…

Misschien weet een van je leraren het wel?
Of kijk op internet!
Ik heb geen idee, ik moet dit jaar ook mijn profielkeuze maken!

Ik zou voor E&M gaan. Stel dat journalistiek niks wordt heb je dan tenminste nog wiskunde en economie. Zonder economie kun je maar weinig.
Verder zou ik ook alle talen nemen.

Bij ons is dit E&M:
Verplicht: Economie en Geschiedenis
Kies 1 van de 2: Wiskunde A of Wiskunde B
Kies 1 van de 2: Aardrijkskunde of M&O
Kies een van de volgende vakken: Frans, Duits, Beeldende Vorming, Drama, Informatica, Manegment&Organisatie, BSM.

Dus ik kan maar 3 talen hebben, want je krijgt standaart Engels, Nederlands, Levensbeschouwelijke Vorming en Lichamelijke Opvoeding, geloof 'k.

Sinds wanneer krijg je niet meer alle talen bij “…&M” ? WTF is dat voor een school…? En wel Levensbeschouwelijke Vorming… noh, ik heb medelijden met je.

Ik kon bij E&M wel alle talen kiezen en dan ook nog M&O erbij.
Anders zou ik C&M met economie kiezen, maar dat zal dan ook wel niet kunnen of wel?
Weet niet meer precies welke vakken je nou waar bij hebt.

Je kunt journalistiek sowieso met alle profielen doen. Het is een lotingstudie, dat houdt in dat je toegelaten wordt als je een 8 of hoger als gemiddelde hebt. En anders moet je loten. Als ik jou was zou ik dus je beste vakken kiezen!

ik wilde ook journalistiek doen, en het juiste profiel was C&M met like alle talen o.o
economie hoeft volgens mij niet echt.

Uhm… Dit is C&M:
Verplicht: Gescheidenis en Aardrijkskunde
Kies 1 van de 2: Frans of Duits
Kies 1 van de 2: Beeldende Vorming of Drama
Kies er 1: Frans, Duits, Beeldende Vorming, Drama, Informatica, Economie, Management&Organisatie, BSM, Wiskunde A
Hier kan ik dus wel alle talen kiezen (dus Duits, Frans, Nederlands en Engels) maar dan kan ik weer geen Economie/Wiskunde kiezen. Ik word hier echt gek van, en ik ga morgen met m’n docent praten…

Serieus!!! En 8 of hoger! Gemiddeld!!! Wow dan moet ik heel hard gaan werken, en zeker geen Wiskunde kiezen, want daar sta ik nu een 5 voor. OMG…

Dat begin ik nu ook te denken ja, misschien moet ik maar van school veranderen :wink:

Ik raad je toch echt aan om economie en wiskunde te kiezen. Desnoods kies je 1 vak extra waardoor je wel alle talen hebt.
Nu wil je graag journalistiek doen, maar stel nou dat je over 2 jaar ineens wat anders wilt gaan doen. Of je begint met de studie en je vindt het niks.
Als je dan geen economie en wiskunde hebt gehad kun je bijna niks meer.