Ik vroeg me zo eens af, of iemand ook een gerecht heeft wat hij of zij goed kan maken. En dan heb ik het niet zozeer over zandkoekjes of cupcakes, maar een gerecht uit het driegangenmenu
Wat maken jullie weleens, of hebben jullie ooit eens gemaakt? (wat ook goed uitpakte, niet onbelangrijk)
okee, dit zit misschien niet in een 3gangen menu, maar ik kan best goed taarten bakken.
er gaat altijd wel iets fout (lees; er gaat altijd wel iets iets anders dan in het recept staat) maar toch zijn ze vaak erg lekker en krijg ik er vaak complimentjes over, haha
en voor de rest weet ik niet
ik heb nooit zo veel tijd om te koken
Risotto! en hij was perfect!
Gehaktbrood! Heerlijk Ben trots! Hihi
ik maak volgens andere mensen hele lekkere appeltaarten,
maar dat hoort niet echt in een driegangen menu.
lasagne met kaas en tomaat.
garnalencocktailtjes.
verder niet zo.
Mensen vinden mijn moussaka heel lekker ^^
En heb nog wel meer lekkere dingen gemaakt. Kook best vaak samen met mijn vriend, of voor hem ^^
[quote author=Dolcelatte link=topic=144596.msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg4696294#msg4696294 date=1264520411]#msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg4696294#msg4696294 date=1264520411] date=1264520411]#msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg4696294#msg4696294 date=1264520411]#msg
Zo’n garnalen coctail klinkt best nog wel lekker
[quote author=Dolcelatte link=topic=144596.msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg4696294#msg4696294 date=1264520411]#msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg4696294#msg4696294 date=1264520411] date=1264520411]#msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg[quote author=Charcoal link=topic=144596.msg4696294#msg4696294 date=1264520411]#msg
Misschien een beetje domme vraag maar, wat is een moussaka? ^^
Ik kan alleen maar toetjes maken =’]
Tiramisu <3
ik heb een keertje een soort tarte tatin gemaakt met kersen als nagerecht, hij was helaas nog niet helemaal gaar toen we ‘m op gingen eten met kerst. :’)
't is trouwen jouw ipv jou, maarja daar gaat dit topic niet over. O:)
ik ben banket bakker en iedereen vind me taart en gebak altijd erg lekker =]
en mijn andijviestamppot en zomersalade =]
hahaha ik kan niet eens normaal met een magnetron omgaan joh (’:
haha laatst waren mijn ouders op vakantie. dus ik ging eten maken voor mij en mijn broer. Ik had van die celavita aardappeltjes in de magnetron gezet. (dacht ik)
stond ie nog op de oven-stand.
dus toen ik na 5 minuten ging kijken was het bakje weg, en lagen mijn heerlijke aardappeltjes (waar ik overigens erg veel zin in had) te koken in het plastic.
mijn vader scheld me nu telkens uit voor magnetronterrorist en ovenvandaal
Ik ben wel trots op m’n courgettesoep (:
met kerst kook ik altijd een 4-gangen menu (samen met mama natuurlijk) xd
en ik kook ook wel eens voor de verjaardag voor papa of mama.
deze kerst hadden we chocolade cakejes gemaakt, van pure chocolade die vanbinnen dan nog vloeibaar was. dat was heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk. alleen ze zakte een beetje in, maar dat is niet belangrijk ;p
hahahahahaha (:
ik heb echt precies hetzelfde! ik ging een keer zo’n magnetronmaaltijdje opwarmen van Olvarit (ja, voor kinderen ja). hoor ik ineens PLOFFFFF… ja hoor, potje ontploft, en de magnetron helemaal onder de prut =D ik heb medelijden met mijn vriend; ik ga namelijk écht later niet het eten klaarmaken…
Ik kan echt geen 3-gangenmenu maken, maar cakejes en nagerechten gaan me wel heel goed af. (:
Voornamelijk italiaanse dingen, zoals pasta, lasagna, pastasalade enzovoorts.
Ik kan echt niet koken xD
Kant-en-klaarmaaltijden dan?
spaghetti!
Toen m’n ouders zoveel jaar getrouwd waren (niet moeilijk, maar wel lux en het zag er mooi uit):
-Amuse: patebolletje + cranberrysaus+kruiden (nageaapt v/d AH amuses :’))
-Vooraf: carpaccio (met roggebrood (vond mijn ma zo’n lekkere combinatie ofzo), salade, parmazaanse kaas, pijnboompitten, kruidenolietje)
-Hoofdgerecht: Biefstuk, zo’n dressingachtigesauswaarvanikdenaamsteedsvergeet,
aardappel+knoflook+rozemarijn (uit de oven) + miniscuul tomatensaladetje.
-Nagerecht: crepes met ijs, warmechocoladesaus en versfruit
Ik heb nog nooit zo lang in de keuken gestaan =|
Mensen vinden mijn kookkunsten niet goed, want ze vinden het altijd te droog x’D (wat ik dus lekker vind)