Joomla

Hey girls!

Ik weet niet zo goed of ik dit topic hier kan posten. Ik weet niet of het uberhaupt wel slim is om hier over dit onderwerp te beginnen op een forum van girlscene, maar omdat ik toch wat beginnersvraagjes heb stel ik het toch hier omdat ik niet zoveel zin heb in het te worden afgesnauwd door ervaren mensen :cold_sweat:.

Ik ben pasgeleden mijn eigen grafisch vormgeving bedrijfje begonnen. Hartstikke leuk, maar ik merk dat veel mensen ook naar mij komen voor een website. Tot nu toe heb ik ze altijd gezegd dat ik weinig ervaring heb met het maken van een website, maar mensen beginnen nadat ik dit heb gezegd toch te twijfelen of ze nog wel naar mij willen voor een opdracht. Ik vind dit jammer en wil gaan kijken naar de optie of ik er websites bij kan doen.

Nu weet ik dat Joomla en Wordpress veel worden gebruikt voor het maken van websites. Wordpress is misschien wel makkelijker, maar wat ik zo matig vind aan wordpress is het feit dat je voor thema’s moet betalen. Nu zag ik dat bij Joomla er verschillende extensies zijn die je helpen met het bouwen van een website door bijvoorbeeld Drag&Drop, en viel mijn oog op balbooa gridbox.

Heeft iemand van jullie ervaring met Joomla (en extensies)? Is het een beetje te doen?

Ook zag ik dat je je nu niet kan aanmelden op Joomla? Weet iemand daar iets meer over? Want ik ga ervanuit dat je nu dus niet een nieuwe website kan maken.

Ik weet dat ik misschien beter bij een ander forum terrecht kan maar ik wilde het hier toch nog proberen. Thanks!

Ik wil je heel graag helpen al weet ik niet super veel van Joomla. Maar ik ken zelf heel goed wordpress en inderdaad is het jammer dat je voor wordpress thema’s veel moet betalen om een leuk thema te hebben.

Joomla is volgens mij daarvoor veel voordeliger voor, alleen ik merk dat je bij Joomla iets moet downloaden om Joomla te hebben? of dat je een gehele nieuwe website kan maken als je codes kent? Ik heb het even opgezocht op Joomla maar helaas begrijp ik het ook niet helemaal.

Ik denk dat je ook vrij weinig aan me antwoord hebt, maar ik wilde het gewoon proberen om je te helpen :slightly_smiling_face:

Oh en ja helaas vragen mensen heel vaak naar een portfolio als je grafisch ontwerper ben. Succes met je nieuwe bedrijfje :wink:

Toch bedankt! Ben wel benieuwd naar je ervaring met wordpress tho. Zou je het aanraden?

Ik zou het zeker aanraden :slightly_smiling_face: Je kan tegenwoordig zo veel met wordpress, al zou je nog willen coderen kan je meer dan dat je denkt :slightly_smiling_face:

Er zijn ook best wat gratis thema’s voor wordpress te vinden hoor! Ik heb ook een gratis thema waar ik zelf gewoon aan ging schroeven en het ziet er best ok uit naar mijn idee. Ik gebruik het wel voor iets anders dan mijn illustratie portfolio.

Ik heb weinig verstand van joomla dus daar kan ik niks over zeggen.

Misschien dat ik nog een keer naar Wordpress ga kijken dan… Het betalen voor templates vind ik niet zo erg, het is meer dat het meteen een flink bedrag kan zijn voor 1 template. Ik betaal dan liever een soort jaarabonnement :flushed: .

Als je vragen hebt kan je me altijd een PB sturen :slightly_smiling_face: