Jongerenvakantie: Blanes of Calella?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar daar werd ik helaas niet heel veel wijzer van.
Ik ga waarschijnlijk in de zomer met 2 vriendinnen naar Spanje, we moeten alleen nog even kijken hoe we dat vinden (aangezien 3 vaak een kut aantal is)
Maar nu is mijn vraag dus: wat is leuker, Blanes of Calella?
Vertel maar gewoon alles wat je er over kunt vertellen! Aan ervaringen heb ik meer dan de uitleg van de reisorganisaties. (:
Dus, ben je er ooit geweest, ik hoor graag wat je er van vond! In beide plaatsen zijn wel voldoende discotheken toch?

Alvast bedankt.

Mijn neven zijn naar Blanes geweest met hun vriendengroepen. Ze vonden het heel erg leuk en er waren meer dan genoeg discotheken. Verder weet ik er eigenlijk niet zo heel veel van. En van Calella weet ik helemaal niets, maar daar zal het ook vast leuk zijn (:

Ik ben in calella geweest alleen dan gewoon met mijn ouders een paar jaar geleden, dus niet om uit te gaan enz. Is opzich heel leuk en ik denk ook dat je er goed kunt feesten. In blanes ben ik ook geweest hier is wel veel toerisme, maar misschien vind je dat juist leuk. Hier kun je wel heel goed feesten geloof ik:)

calella is leuk , zelf geweest echt een topvakantie… vette discotheken
blanes ben ik niet geweest… al heb ik daar wel een groot breezer idee bij \van die 16 jarige die helemaal losslaan

tenminste dat word hier vooral gezegt…
calella is misschien ietwat onbekender, maar het was echt een dikke feestvakantie… midden in t centrum, naast supermartk, 5 min van het strand en tegenover de beachclub die ook het vetste was vvan allemaal… we zaten in appartementen Safari, wat ook nog eens hartstikke goedkoop was en wel gewoon schoon en netjes met balkon zwembad etc etc \

dikke aanrader dus.

Calella heeft in totaal geloof ik 3 clubs, je hebt er vooral kinderen van 14 haha. Ik ga er elk jaar naar toe met m’n ouders. Ik ga in juni met vriendinnen naar Blanes!

Blanes, heb ik echt een topvakantie gehad. :slightly_smiling_face:
Voldoende kroegen en clubs om je bezig te houden, leuke sfeer, niet te groot en ook niet klein. lloret is dichtbij dus daar kun je ook een avondje heen. Boulevard is gezellig, je kunt er lekker eten en alles is niet zo achterlijk duur als in lloret e.d.

cheeeerr, wat jij zegt klopt voor geen meter volgensij, je mag pas vanaf je 16e mee op zo’n reis of uberhaupt een club in.

Hmm zo te horen is Blanes wel leuker dus…
Wat zeggen jullie van het aantal? kan 3?

Ik ben met zn 4en geweest, lijkt me juist leuker dan zo’n hele grote groep :slightly_smiling_face:

ik zou in een tentje op de hei gaan zitten (;

Als je goed met elkaar kunt opschieten is het geen probleem toch? Wat zou er kut aan zijn om met z’n 3en te gaan? Ik ben zelf ook wel eens met 2 andere vriendinnen op vakantie geweest!

calella,
menfis vond ik heeeel leuk om uit te gaan, strand op loopafstand, goedkoop.
alhoewel, malgrat de mar was goedkoper. kwartiertje met de metro/trm/trending xd

Ohja, ook een huge pluspunt van Blanes; echt alles zit op loopafstand, wij hebben nergens openbaar vervoer voor nodig gehad.
Dan moet je soms wel 15/20 min lopen, maar langs de boulevard in t zonnetje is dat geen probleem. En 's nachts ga je van club naar club dus dan merk je t al helemaal niet.

Ben met me ouders in de buurt van Calella geweest. Was erg mooi en leuk daar, zag er s’avonds ook wel veel clubs enzo, dacht ik. En een lang en mooi strand. Was daar niet zo lang in Calella, maar in dorpje in de buurt. Dus, ik weet niet precies.

Ik ben in Salou geweest vorig jaar, 4 minuten lopen naar het strand en ons hotel zat in de stad, boven de grootste discotheek van salou. Beviel goed, het was appartementen complex Al Monsa en geboekt met Beachmasters. Maar je moet geen enorme luxe verwachten, de kamers waren niet super schoon ofzo, maar er zat een goed zwembad en groot balkon bij het appartement.
Onder het hotel zaten ook 2 supermarktjes waar je mooi goedkoop alcohol kon kopen.
Hier vond ik meer informatie over jongerensteden in europa: http://reizen-en-recreati…ste-jongerenvakantie.html

Ik hoor ook echt goede verhalen van Blanes! Verder ken ik Calella niet en ben ook nooit in beide plaatsen geweest. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik wel naar Blanes gaan. Succes met je keuze!

Blanes.

Je zit ook héél dicht bij lloret de mar, een kwartiertje met de bus ofzo & de taxi’s daar in Spanje zijn heel erg goedkoop !

Ik ben met 2 vriendinnen naar Lloret de Mar geweest. Op de terugreis zaten er ook mensen in de bus die naar Blanes waren geweest, maar die zeiden dat ze toch vaak naar Lloret waren geweest omdat het uitgaan daar leuker was…

Was trouwens geen probleem dat we met z’n drieën waren…