jongerencamping....

heeee!
mijn vriendinnen willen allemaal graag in de zomer naar een jongerencamping, we zijn dan allemaal net 16 en 1 is dan 17. maar het punt is: ik wil helemaal niet!!! mijn vriendinnen zijn alleen maar van het feesten, uitgaan en drinken. ik vind het echt verschrikkelijk…:frowning_face: en als ik een keer niet mee ga met het uitgaan willen ze de reden ervan weten enzo… en 1 vriendin zei dat ze misschien de jongerencamping te duur vond en een andere vriendin doet dan meteen bot en zegt: “nou als je dat al duur vindt… het is echt niet duur hoor”. zelf drink ik niet, ga ik echt niet graag uit en wil al helemaal niet mee naar die camping… wat moet ik tegen mijn vriendinnen zeggen zonder dat ik dadelijk geen vriendinnen meer heb? help me alsjeblieft xxx

Zeg gewoon de waarheid.
Jij bent gewoon niet zo’n uitgaanskind! Niks mis mee toch?
Het zijn je vriendinnen en als zij jou niet nemen zoals je bent, zijn het duidelijk geen vriendinnen…

En toevallig heet ik ook Julie. En ben ik ook totaal geen uitgaansiemand :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

haha misschien is de naam julie gewoon voor meisjes die geen uitgaanskinderen zijn hihi dankjwel voor je tip!

Ik zou ook gewoon de waarheid vertellen. Dat scheelt ook een boel smoesjes elke keer als zij uit willen op vrijdag/zaterdag en jij wilt niet mee. Nu ga je toch ook (bijna) niet mee uit en jullie zijn toch nog vriendinnen? Het zou geen probleem moeten zijn hoor! :slightly_smiling_face:

Wat ik trouwens met mijn vriendinnen elke keer deed als we met zn allen op vakantie gingen: iedereen verzon 1 ding dat ze sowieso een keer overdag wilde gaan doen (denk aan: dagje shoppen, dagje naar een grote stad, dagje zwemmen, dagje strand, etc) en iedereen verzon 1 ding dat ze savonds wilde doen (bvb: kampvuur op het strand avonds, uitgaan (ev. naar een bepaalde club/stad), boulevard afstruinen, etc). En dan zorgden we ervoor dat we dat sowieso allemaal gedaan hadden! Zo was het superleuk en de dagen/avonden die we overhadden die vulden we op met dingen die iedereen of de meesten wel leuk vonden. Op vakantie gaan is compromissen sluiten. Bij mij zijn er ook weleens een aantal gewoon in het hotel gebleven savonds ofzo als ze echt geen zin hadden om uit te gaan, no problemo :slightly_smiling_face:

Gewoon eerlijk zijn, en als ze dan belachelijk reageren weet je ook meteen wat je aan ze hebt.