Jongeren Surfcamp

Naar aanleiding van het ‘Vinea’ topic, had ik een vraag of er mensen zijn met ervaringen op het gebied van de meer actievere vakanties/kampen zoals een surfkamp. Ik overweeg om met een surfkamp mee te gaan, maar ik heb zo mijn twijfels.
Iemand die wel eens mee is geweest en haar ervaringen wilt delen of iemand die dit ook erg leuk lijkt?

Mij lijkt een surfkamp ook heel vet. Denk alleen dan wel een surfkamp van O’Neill en niet van vinea…

Ja, ik zag op facebook iets van Ripstar langskomen en dat leek me echt heel gaaf!

Hoe zou je dit vinden?

So bedankt! Die ziet er misschien nóg wel beter uit!!

Hoe oud ben je? Zou je in Nederland of in het buitenland op surf/zeilkamp willen?

Ik ben zelf jarenlang op zeilkamp geweest, waar je dus ook kunt surfen, en het is echt heel erg leuk!! Ben sinds vorig jaar zelf instructeur geworden en dat is eigenlijk nog leuker haha. Ik raad het je dus echt aan, de mensen, de gezelligheid maar natuurlijk ook het leren surfen (in jouw geval) is zo gigantisch leuk haha!

Deze zomer word ik 18 dus dat is geen probleem in principe. Ik hoop een vriendin te kunnen overtuigen om mee te gaan, omdat ik het iets te eng vind om helemaal alleen naar het buitenland te gaan haha.

Nee dan zou ik inderdaad ook niet in Nederland blijven nee. Alleen gaan kan prima hoor, misschien achteraf juist wel veel leuker! Je móét namelijk wel contacten gaan leggen dan, als je met z’n tweetjes bent zal je in het begin meer aan elkaar blijven hangen. Tuurlijk is het een beetje eng, maar met zo’n georganiseerd kamp wordt er wel gezorgd dat niemand zich eenzaam kan voelen

Ik zit er ook over te denken om dit te doen met een vriendin! Wel in het buitenland. Ik wilde wel met andere mensen op vakantie, maar niet persé zo’n zuip/feest vakantie. Dus leek me dit wel super vet!

Precies hetzelfde geval bij mij, ik geef er namelijk niet veel om elke nacht uit te gaan en dan vervolgens niks te ondernemen haha.

Mijn vriend is crewmember geweest bij zo’n surfkamp van O’neill, vond hij heel leuk om te doen. Trouwens, Ripstar kan ik aanraden. Wij gaan altijd met hen op wintersport etc.

Gaaf! Ik heb al een vriendin overgehaald om mee te gaan, nu alleen mezelf nog volledig overtuigen! Hoe ben je erbij gekomen om met hen op wintersport te gaan?

Frankrijk is wat duurder dan Spanje, je kan ook kijken naar Portugal.

In Portugal zijn de kampen wat meer ‘surf’ gericht denk ik. In Frankrijk veel jongerenvakantie achtig.

ik ga deze zomer van 11 tot 20 juli op surfkamp in zarautz in spanje.
ik ga hier alleen naartoe en zou het leuk vinden om iemand te vinden die hier ook naartoe gaat/ wil gaan.
als het jou leuk lijkt om deze zomer ook op surfcamp te gaan kan de deze site checken voor info:
http://www.surfblend.nl/nl/zarautz-juniorcamp/7

Heee! Er zijn nogal wat verschillen tussen de kampen. Sommige hebben veel meer verborgen kosten (zoals eten) en andere zijn ‘strenger’: je kunt zeker wel gaan en staan waar je wil, maar er kunnen strenge regels zijn met betrekking tot het terugbrengen van de surfplanken en zo.

Wel hele leuke vakanties! Hier vind je een goed overzicht: http://www.surfhostel.net/category/surfkampendutch/

Ik ben in verschillende plaatsen geweest en ik kan zeggen dat zeker ook Zarautz in Spanje leuk is. Eigenlijk hoop ik dat er in de toekomst surfkampen komen die nog meer westelijk van Zarautz liggen.

Om eerlijk te zijn vond ik het surfen zelf in de Costa Ricaanse zomers het beste :wink: