Hey allemaal,
Ik zit te overwegen om deze zomer naar een bootcamp kamp te gaan voor jongeren. Je blijft hier dan een week slapen met het doel om af te vallen/fit te worden. Ik ben toen wat gaan googlen en ik kwam terecht bij “the bootclub”, dit trok mij wel aan. Ik vraag me dus af of iemand hier ervaring mee heeft en haar ervaring wilt delen. En of er iemand anders ook overweegt om naar zo’n soort bootcamp te gaan deze zomer?
Ik vind het behoorlijk duur! Zelf doe ik elke zondag (als ik niet hoef te werken tenminste) bootcamp bij mij in de buurt. Volgens mij heb je dat tegenwoordig bijna wel in elke plaats. Persoonlijk denk ik dat dat meer zin heeft dan een aantal dagen achter elkaar en vervolgens weer naar huis.
Ja ik begrijp je punt inderdaad. Ik sport zelf ook al thuis, maar het leek me leuk om een soort ‘boost’ te krijgen in de vakantie, omdat je met een groep leeftijdsgenoten een week gezond gaat eten en veel gaat sporten enzo. En ik denk ook dat je na die week al resultaat gaat zien/strakker bent dus dat dat dan extra motiverend is aangezien ik al een tijd bezig ben met afvallen. Het is inderdaad wel duur, maar mijn ouders zouden wel (mee) willen betalen.
Ik was er wel nieuwsgierig naar, n.a.v. jouw berichtje, maar net zoals traveller zegt, het is wel ontzettend duur. Als je één week mee wilt trainen ben je honderden euro’s kwijt. Ik denk dat je dan nog beter een personal trainer kan nemen bij de sportschool voor een paar dagen in de week.
Na een week ga je echt niet geen resultaat zien hoor. Pas als je zeker 3 keer per week krachttraining doet, ga je pas na 8 weken resultaat zien in de zin van strakker worden. Als je een week diehard bootcamp doet voel je je zeker beter, maar het resultaat laat langer op zich wachten. Motiverend zal het wel zijn inderdaad, maar je bent daarna wel weer alleen. Bij mij zou dan de motivatie inkakken, haha!
Als je echt voor het resultaat gaat dan zou ik ook overwegen om een personal trainer aan te nemen inderdaad. Dan kun je een paar keer per week een aantal weken trainen voor dezelfde prijs. Maargoed, het is uiteraard aan jou. Bootcamp is wel erg leuk!
Als je kunt afvallen in zo’n week, jezelf helemaal wilt geven en dit een leuke/mooie kans is, dan is geen bedrag te duur. Je kunt je ook volvreten bij een all-in vakantie. Dus overweeg je doel en de kosten en ga ervoor!
Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga er nog goed overna denken! En @Traveler, ik ben aan het afvallen dus ik bedoelde met strakker worden niet perse spieren gaan zien maar gewoon verschil merken aan mijn lichaam vanwege het gewichtsverlies enz