Jongensangst.

Oké, lang getwijfeld of ik dit topic zou starten maar daar komtie…

Ik heb dus eigenlijk iets waar ik sinds een tijdje best wel tegenaanloop, jongens. Zolang het alleen bij appen of smsen blijft vind ik het geen probleem om met jongens om te gaan. Maarja, die jongens willen vaak afspreken en alleen bij de gedachte daaraan ben ik al zó gestrest en zenuwachtig. Hoewel ik echt wel behoefte heb aan een vriendje, heeft dit me altijd weerhouden om eens een keer leuk met een jongen af te spreken. En ik word dan ook een beetje heel erg gek van mezelf. Telkens vraag ik me af: ‘Wat kan er nu fout gaan?’ en ‘wat is hier nu zo eng aan?’. (Zolang ik weet dat iets alleen vriendschappelijk is heb ik dit trouwens niet, dus heb geen jongensangst over het algemeen!)

In mijn hoofd gaat die knop jammer genoeg niet om en daarom aan jullie de smekende vraag om advies. Wat moet ik hier mee?

Oh wauw. Dit herken ik. Meestal probeer ik mezelf toch op date te laten gaan, maar de uren en vooral minuten voordat ik diegene dan zie … dat is verschrikkelijk. Dan ben ik ZO verschrikkelijk zenuwachtig dat het gewoon niet meer leuk is.

haha dat heb ik ook wel hoor met HEM… ik ben vorige week uit eten geweest met hem en was vrijdagavond al stik zenuwachtig… gewoon afspreken, je moet je daar gewoon overheen zetten!!

Ja I know, het probleem is alleen dat ik dan heel de date zit te shaken. Nou ook niet bepaald charmant. (Mijn lichaam heeft schijt aan wat mijn hoofd wil)

-

Ik ben net een milkshake als ik met iemand af ga spreken. Maar uiteindelijk komt alles goed!!

oh, oke… op de date zelf heb ik er geen last meer van. dan ben ik redelijk rustig… gelukkig.
ga er gewoon voor het zal de moeite waard zijn! echt.

Haha me tooo, ik oh dacht my god, dalijk ga ik echt naar die date toe en dan staat hij daar met zijn vrienden me uit te lachen…

Heb dit ook.
Ik kan heel leuk met alle jongens praten, bellen en cammen.
maar afspreken… woow dan denk ik over alles.
Ik denk dan nee omg ik wil geen relatie nee ik wil dit niet.
En dit is zo vaaaaaaak gebeurd
misschien ben ik bang voor een relatie haha

IK HEB DIT NU. Iemand help me alsjeblieft. Hij wil zometeen afspreken… Maar ik reageer nu expres laat op whatsapp en ik draai eromheen. Ik vind hem zo leuk maar ik durf het gewoon niet…

112… Please help me… :flushed:

Probeer je over die drempel heen te zetten en spreek toch een keer met een jongen af. Misschien kun je de eerste keer een vriendin meenemen?

Ik herken het, ik praat dan met een jongen, zoen ermee… maar meer niet. Hoe leuk ik 'm ook vind, ik durf me niet te binden. Ik denk dat ik bang ben dat het stuk gaat. :frowning_face: En ik voel me altijd zo schuldig… dat ik nu jongens een beetje afwimpel…

youwantsomepoison, gewoon doen.
spreek met hem af als je hem leuk vindt, hij blijft echt niet eeuwig op je wachten.

True haha, daarom laat ik hem eerst altijd uithoren door iemand anders :’).
Een beetje kinderachtig misschien maar ach :cold_sweat: .

Bedankt voor de reacties! Ik moet het inderdaad gewoon een keer doen! Heb op het moment niet een jongen die ik leuk vind ofzo, dus wacht nog eventjes ;p

Ik vond het ook heel eng maar toen een jongen vroeg een keer ergens wat te gaan drinken heb ik gewoon ja gezegd. Op die manier kon ik er niet meer onderuit. Van te voren was ik echt zo zenuwachtig maar toen ik hem zag had ik nergens meer last van en het was heel gezellig. Dus als ik jou was zou ik gewoon een afspraakje maken en dan zie je het vanzelf wel. Misschien kan je hem van te voren vertellen dat je altijd heel zenuwachtig voor dit soort dingen bent?

Ik heb er blijkbaar zo erg omheen gedraaid dat hij zei ; als het vandaag niet lukt, heb ik morgen de hele dag voor je…
:flushed:

Ik had eergisteren ook een date met een jongen die ik ontzettend leuk vindt. Hij vertrok de volgende dag op reis en net als hij terugkwam, vertrok ik. Anders zou ik hem twee weken niet meer zien. Dus ik raapte gewoon mijn moed bijeen en vroeg het. Toen hij ja zei, was ik zo blij, maar zó zenuwachtig! Ik was ontzettend nerveus, maar toen ik hem zag en we gezellig begonnen te praten, ebde het gevoel weg (:
Uiteindelijk hebben we bijna twee uur gebabbeld over vanalles zonder ook maar één awkward stilte. Hij vond het leuk en voor herhaling vatbaar.

Rampscenario’s zijn nergens voor nodig. Stress is normaal, maar probeer het tijdens de date onder controle te houden. Dat kan door bijvoorbeeld een vertrouwde omgeving te kiezen. Ook kun je vooraf enkele onderwerpen bedenken om over te praten voor als het gesprek stilvalt. Gewoon inpikken op wat hij zegt.

Hij wil dus blijkbaar erg graag met je afspreken, ik zeg doen! Als het echt ontzettend tegenvalt dan weet je iig zeker dat het niks kan worden, maar waarschijnlijk wordt het supergezellig en vraag je je achteraf af waar je nu zo bang voor bent geweest.