Jongens zoeken alleen mijn aandacht voor uiterlijk/seks

Hee allemaal, ik hoop dat iemand mij kan helpen. Of eigenlijk hoop ik dat ik mezelf help door hier mijn hart te luchten…

Ik ervaar al 4 jaar dat jongens alleen mijn aandacht zoeken, of af willen spreken om mijn uiterlijk of zin in seks. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik mezelf knap vind of iets dergelijks. Maar meestal als ik denk dat een jongen mij echt leuk vindt, en we spreken af, merkt ik uiteindelijk dat hij niet geïnteresseerd is in mijn persoonlijkheid, maar dat hij alleen maar uit is op een avontuurtje.

Ik ben nu 18 en al sinds mijn 15e heb ik hier last van… Natuurlijk vind ik het ook wel leuk om wat aandacht te krijgen, maar op deze manier niet.

Ik val ook altijd op het verkeerde type jongen! Ik ben snel geïnteresseerd in een jongen die een beetje afstandelijk is, en me niet te veel aandacht geeft. Op mijn 15e viel ik echt op jongens die rookte, blowde en jongens die als ‘populair’ werden beschouwd. En het domme is dat ik die jongens ook geïnteresseerd waren in mij, maar dan voor 1 avond. En ik elke x weer denken: misschien heb ik hem veranderd en is hij echt verliefd op me. Maar nee hoor: ik kan geen mensen veranderen, ze waren niet verliefd, en vonden me voor 1 of misschien 2 avonden leuk. Trouwens als ik ze nu tegenkom kan ik allemaal leuk met ze praten hoor, maar ik pas op dat ik niet te dichtbij komt, want ze houden nu nog steeds wel van een avontuurtje…

Gek is ook dat ik op dit soort ‘foute’ types viel terwijl ik er zelf om bekend sta dat ik nog nooit dronken ben geweest, nog nooit heb gerookt, nog nooit heb geblowd en super sportief ben etc. En ik hier eigenlijk niet van houd. Maar dat afstandelijke vind ik toch zooo uitdagend.

Nu val ik gelukkig niet meer op die hele ‘foute’ types, maar nog wel op die afstandelijke en soms arrogante types die mij eigenlijk bijna geen aandacht geven.

Maar waar ik nu heel erg mee zit is dat er een jongen is die ik best lang ken maar niet heel goed. We hebben 4 maanden lang elke dag de hele dag gesmst. Uiteindelijk na al die tijd hebben we een keer afgesproken bij mij thuis, toen hij binnenkwam kreeg ik het gevoel dat hij alleen kwam voor seks, maar daar ben ik gelukkig niet ingetrapt. Uiteindelijk bleek mijn gevoel ook te kloppen, want hij liet niets meer van zichzelf horen en als ik hem tegenkom zegt hij soms gedag en soms negeert hij me zelfs een beetje. Eigenlijk moet ik nu denken ‘wat een eikel’, maar het stomme is dat ik hem alleen maar aantrekkelijker en uitdagender vind. En ik ben constant over hem aan het denken en ik maak mezelf echt heeeelemaal gek gewoon!

Ik ben gewoon bang dat ik echt verliefd ben, terwijl ik eigenlijk weet dat het niet wederzijds is. En ik me hoofd ben ik van die stomme theorieën aan het bedenken zoals: misschien negeert hij me nu wel omdat ik hem heb afgewezen, en hij schaamt zich. of: Misschien negeert hij me wel omdat ik de eerste ben die hem ooit heeft afgewezen en bouwt hij nu een soort muurtje om zich heen ter bescherming van zijn imago.

hij is echt zooo knap, maar toen we smste was hij ook echt gewoon lief:-o En ik word gek van mezelf, ik krijg echt hoofdpijn van het nadenken en van mezelf naar beneden halen.

Me vriendinnen kunnen 100x zeggen dat ik beter kan krijgen en dat hij niet weet wat hij mist. Maar daar heb ik gewoon niets aan…

Het is trouwens niet dat ik constant achter die jongens aanzit hoor, meestal zoeken ze contact met mij, en toevallig ben ik dan weer alleen geïnteresseerd in de jongens die het alleen doen om uiterlijk/seks of weet ik veel wat.

Echt heeeel stom dit. En soms zijn er echt heeele lieve en goede jongens in me geïnteresseerd maar die zie ik al snel als saai of niet leuk… gek he??

Haha, dit klinkt als een moeilijk en lang verhaal. Ik snap opzich wel wat je bedoelt, maar is het niet ook meer als zelfbescherming dat je alleen op die types valt? En vindt je ze niet vooral leuk omdat je stiekem weet dat je ze eigenlijk niet kan krijgen? Dat heb ik namelijk ook een poosje gehad, haha.
Als ik jou was zou ik proberen die jongen uit je hoofd te zetten, en gewoon rustig af te wachten om te zien wat er op je pad komt.

Om met een jongen om te gaan die alleen voor de seks gaat lijkt me niet zo handig, en uiteraard kunnen die jongens veranderen, maar zoals ik 't lees zal dat in deze situatie niet snel gebeuren(en dit is niet lullig/bot bedoelt=))
Sterkte ermee!

Ik weet wat je bedoelt, ik heb dit namelijk ook vaak gehad. Ik heb me helaas wel laten gaan en seks met zo’n jongen gehad. Gelukkig heb ik nu een lieve vriend die van me houdt om mijn innerlijk en uiterlijk. Ik zou die jongen zo snel mogelijk uit je hoofd proberen te zetten! Er komt vanzelf wel een jongen op je pad die wel echt om je geeft hoe je bent, en niet alleen om je uiterlijk of voor seks.

Opzich wel logisch, want uitdagende en moeilijk krijgende jongens zijn nou eenmaal ook leuker om achteraan te gaan. Juist omdat je daar alle moeite voor wilt doen, omdat het dan zo speciaal is. Een ‘normale’ jongen in jou ogen vind je niks, omdat die makkelijk te krijgen is. En daar hoef je geen moeite voor te doen om daar achteraan te gaan.

Maar ik moet wel toegeven, dat soort types waar jij op valt… Dat zijn in mijn ogen een beetje de populaire jongens, en arrogante jongens. Met horden meiden achter zich aan. En fout zijn ze ook (meestal) nog. Die zijn ook maar op 1 ding uit, en dat is seks. Juist omdat ze van zich zelf weten dat ze er mogen zijn, en veel mensen ze waarderen.

Ga voortaan niet meer volledig op in zo’n jongen, en ik weet zeker dat jou ‘prins op het witte paard’ ook heus wel komt. Alleen dat vergt wat tijd :wink:

Hier heb ik ook wel eens last van. Maar goed, je moet je gewoon niet laten kennen en geen seks met ze hebben, en eerst gewoon echt 20 keer ofzo met ze afspreken. Zodat je gewoon zeker weet dat ze voor jouw gaan en niet voor de seks!
Er komt vanzelf wel een jongen die echt voor jou gaat en om je geeft, wacht daar gewoon op!

Lastig, ik ken ook een meisje die dat al jaren heeft.
Van haar kan je wel zeggen dat ze op foute types valt, maar haar probleem is dan dat ze al snel ‘te makkelijk’ voor zo’n jongen is. Nu is 4 maanden smsen in jouw geval echt niet te weinig om een jongen beter te leren kennen, haha. Maar inderdaad, als je 1x afspreekt en het blijkt dat hij meteen seks wil merk je al dat er iets fout zit.
Tja, ik weet dus geen oplossing voor je, maar je hebt het wel goed aangepakt!
Misschien proberen niet meer actief op zoek te gaan naar een jongen? Uiteindelijk vind je wel iemand die ook op je innerlijk valt :slightly_smiling_face:

Hee bedankt voor de reactie! Ik ben ook zeker niet hard op zoek en ben totaal niet iemand die snel intiem wordt met een jongen. Maar ik heb die jongen nu paar weken niet gesproken alleen gewoon gedag gezegd… En 3 weken terug ongeveer hebben we afgesproken. Maar hij zit echt de hele dag in me hoofd… Hij wist trouwens ook al voordat we afspraken dat ik niet zomaar seks heb want daar hebben we het eens over gehad… Maar misschien ziet hij dat juist als extra uitdaging… Het is gewoon moeilijk om iemand opeens uit je hoofd te zetten! Ik voel gewoon haat en liefde tegelijk! me vriendin zei laast nog: jij bent zo lief, en daar probeerd iedereen gebruik van te maken!

Ik moet gewoon wat meer zelfvertrouwen zien te krijgen! Nu loopt iedereen over me heen…

Ik herken mezelf echt precies hierin. Elke keer weer word ik door jongens aan het lijntje gehouden, om gek van te worden. Ik heb helaas geen tips ofzo voor je, maar ik ga dit topic zeker wel in de gate houden.

dan is dat meer het probleem denk ik. Je wilt een soort goedkeuring misschien van dat soort types, dat je (qua innerlijk) wel heel leuk bent. Dat zijn dan misschien de jongens of types waar jij tegenop kijkt? Ik heb het zelf absoluut niet hoor, een arrogante jongen hoeft het bij mij niet te proberen vind ik niet interessant die denken alleen maar aan zichzelf.
Probeer dan wat meer zelfvertrouwen te krijgen en vrienden te zijn met een jongen die jou niet zo ziet kan ook heel veel helpen, die gewoon je innerlijk leuk vind (als vriend, niet vriendje :stuck_out_tongue:). En misschien wat meer te kijken naar jongens die ook lief zijn en niet zo arrogant. de ‘saaie’ dus.

En dan nog iets, die jongen verdient jouw aandacht niet. Een beetje lief zitten te doen en dan iemand negeren als hij niet krijgt wat hij wil. Het is goed dat je hem dat avontuurtje niet hebt gegeven maar blijf er niet achteraan hobbelen want je weet wat hij wilt!

Dit is echt typisch een geval waarbij ik eigelijk precies weet wat ik moet doen (hem vergeten) maar iets houdt me tegen… Misschien ben ik inderdaad ook op zoek naar een soort ‘bevestiging’ dat zo een type jongen mij leuk vindt, aangezien ik van echt lieve jongens genoeg aandacht krijg, zowel in de vorm van vriendschap als dat ze me echt leuk vinden. Ik vind mezelf zo dom klinken… Ik vol me hier ook een soort van schuldig over. Sommige meishes zijn onzeker ommdat ze het gevoel hebben dat ze niet 1 jongen krijgen en bij mij klinkt het een beetje als een luxe probleem…
Ohet stomme is dat ik echt het gevoel heb dat ik door iedereen als lustobject word gezien terwijl me verstand wel beter weet.